Kan man fryse en æggekage?

Ja,kan man det ?
Jeg er i fuld gang i køkkenet,da jeg skal besøge en sygemeldt veninde i eftermiddag.
Hun har en rigtig slem tennisalbue på højre arm og faldt i søndags og brækkede venstre håndled,med operation til følge…
Så nu har jeg lavet lidt mad til hende,bl.a æggekage.
Kan sådan en fryses ?

Jeg vil sige nej, det tror jeg ikke man kan. Men prøv og husk at skrive her om det blev godt :slight_smile:

Jeg vil også sige, at nej den er ikke fryseegnet :slight_smile:

Hvorfor skulle en æggekage ikke være fryseegnet??
Så længe man luner den/varmer den op igen, når den er tøet op, så er det - så vidt jeg ved - ikke noget problem.

Glemte lige - tærter laves jo mange gange med en æggekagemasse, og de kan sagtens fryses ned…

Som Annette skriver er der mange tærter der købes frosset, så jeg vil mene at en æggekage godt kunne fryses.

Jow jow… du kan sagtens fryse den men den bliver ikke god. Det bliver gummikage.
Grunden er at proteinerne denaturerer (det vil sige de slipper vandet) og derfor bliver den som gummi, når der ingen væske er.

Sagt af kokken -høhø

Altså man kan fryse en Quich og der er indmaden jo også meget æg. Det fejler altså ikke noget når det bliver varmet op igen :?

Refererede bare hvad manden sagde.

Det er også i orden Anne -høhø

Jeg kunne nu heller ikke finde på at fryse en æggekage da den egentlig er så let at lave og ikke kræver de store kræfter :slight_smile:

Hej Alle :slight_smile:
Tusind tak for svarene !
Vist er en æggekage nem at lave,men den er svær med kun 1 let “brugelig” arm…
Men min veninde blev meget glad for maden,havde desuden lavet 4 port. kødsovs og 4 port. løgtærte,+ en gulerodskage,alt frosset ned i poser,lige til at tø op.
Så nu har hun da heldigvis nem mad til min. 8 dage,lavede nemlig også varm mad i aften.
Hun blev rigtig glad og meget rørt over al maden,men hvad har man ellers hinanden til :wink: ?

[quote=Hanne N;151809]Hej Alle :slight_smile:
Tusind tak for svarene !
Vist er en æggekage nem at lave,men den er svær med kun 1 let “brugelig” arm…
Men min veninde blev meget glad for maden,havde desuden lavet 4 port. kødsovs og 4 port. løgtærte,+ en gulerodskage,alt frosset ned i poser,lige til at tø op.
Så nu har hun da heldigvis nem mad til min. 8 dage,lavede nemlig også varm mad i aften.
Hun blev rigtig glad og meget rørt over al maden,men hvad har man ellers hinanden til :wink: ?[/quote]

Du lyder da bare som en rigtig super-duper-veninde at have!!! :ok: