Kan man have mere end en fertil hankat sammen?

Hos Dushara kan man:

http://www.dushara.dk/019.JPG

Billederne er taget gennem et vindue - for hver gang jeg gik ud til dem så hang de jo over mig :tihi:

RW, SGC Dushara The Way You Look Tonight sidder til venstre for fotografen - han er godt 4 år og far til de to andre:
RW, TGC Dushara Shine Like a Beacon - blev 2 år i august - og
IW, SGC Dushara Great Craic - bliver 2 år til jul.

http://www.dushara.dk/023-1316373683.JPG

Jeg håber billederne kan ses. Der er flere billeder på min hjemmeside -
de sider der er opdaterede er killinger, Rags killinger samt somalihankattene.

Åh for nogle skønne foto :slight_smile:
Selvfølgelig kan man have flere fertil hankatte sammen, vi har haft 4 :slight_smile:
Nu har vi kun to i “herrekollektivet” samt 2 inde…hvis altså Kalle gælder nu :slight_smile:
Vi har ALDRIG haft problemer med dem sammen :slight_smile:

Så fine gutter - alle gode ting er 3 - og det er så skjønt når der hersker fred,ro og harmoni:hjerte:

Woooooooooooooow! Hvor er de smukke!

Waaw!! for et nice billede af nogle i mine øjne VILDT facinerende katte! Jeg er intet mindre end dybt betaget af dette billede og ikke mindst de smukke katte der jo udgør motivet! :slight_smile:

Naaa, men tilbage til emnet. Jeg har aldrig selv haft fertile hankatte, men jeg har via min daglige gang i en rideklub set hvordan fertile hankatte kan have det godt med hinanden - så det kan lade sig gøre. Men jeg tror dog at succes raten har en vis sammenhæng med miljøet at gøre - og ikke mindst, at der er plads nok :slight_smile:

Knus Gitte

Kanon billede :ok:

Det var dælme sjovt, og noget hø vi ikke kunne komme ud til dem, men billedet blev jo meget godt alligevel :slight_smile:

Fantastisk billede :besvimer: Man føler sig hensat til savannen når man ser de tre sammen. Nui hvor er de bare smukke :hjerte:

Jeg har kun oplevet at have en fertil hankat, men min opdrætter har to der går sammen, og det går fint.

Min erfaring er, at man godt kan have to fertile hankatte sammen, hvis den ene er voksen, og den anden sættes ud til ham som ganske ung, inden han bliver fertil, for så bliver rangordenen hurtigt sat. Det er, hvis der er usikkerhed om rangordenen, at to fertile hankatte ikke kan gå sammen.

Hvor er det en skam at enigknappen er sat på standby.

Et super flot billede.

Når du skriver og viser at du kan have flere fertile hankatte sammen syntes jeg vi for god ordens skyld skal bemærke at man altså ikke bare tager 2 tilfældige fertile hanner og sætter sammen for så bliver der altså BALADE.

Hvor er de dejlige :wehuu:

Ja jeg mangler også tak, smil og enig-knappen.
:slight_smile:

Jeg har også altid kunnet have fertile hanner sammen uden problemer - også sammen med de andre katte i huset - HVIS de vel at mærke er vokset op sammen, eller den ene har været voksen og den anden kommet som killing.
At sætte to voksne hanner sammen, der ikke kender hinanden, ville jeg ikke binde an med.

PS: Fantastisk billede Teresa :love2:

[QUOTE=Teresa Guldager;695559]Hos Dushara kan man:

Billederne er taget gennem et vindue - for hver gang jeg gik ud til dem så hang de jo over mig :tihi:[/QUOTE]

Pyt med ruden, for hvor er det godt fanget. :smiley:

Tre meget flotte fyre med det dér helt rigtige udtryk. Barske og rå udenpå, men man er ikke i tvivl om, at de indeni er følsomme og blide.
Bruce Springsteen-katte… :wink:

Lad mig så sige et par ting :tihi:
Først og fremmest - Shine er mere eller mindre vokset op sammen med sin far, Way - dvs. at Shine var ca. 5 mdr da han kom hjem til mig fra Sverige ( hvor han er født) og startede sin udstillingskarriere sammen med Way.
Så det gik meget naturligt.
Sommeren derefter flyttede Craic så ind hos os i August så han var vel 5 mdr også…eller deromkring. De 3 gik sammen i et par måneder men så blev de skilt ad fordi Craic flyttede i den udstillingsgruppe jeg plejer at have om vinteren. Det betyder at Craic alså voksede op uden kontakt til Way og Shine. Han blev rigtig voksen :høhø:
Så da vi var færdig med at udstille ham for denne periode så flyttede han ud igen i juni måned - da var han altså næsten 1½ år og havde ikke gået sammen med de to andre eller set dem siden oktober året før. Vi satte dem så i løbegård som naboer ( i.e. Craic som nabo til Way og Shine.): Efter en måneds tid begyndte vi at sluse dem sammen - istarten kun et par timer dagligt, hvor både Way og Shine mente at Craic var en hunkat der skulle parres :dokdok:
Det har hele tiden være mig meget magtpåliggende at Craic ALDRIG måtte få negative oplevelser med andre katte og derfor brugte vi et par måneder hvor de gik sammen om dagen men var skilt om natten indtil vi var sikre på at de ikke blev sure på hinanden - ikke engang når andre af kattene omkring dem “flegnede”.

Det må siges at høre til undtagelserne at man sådan kan sætte en voksen fertil hankat ind til to andre - men det skal så siges, at Way og begge hans sønner ( måske især Craic) simpelthen er noget af det mest afslappede - de har meget af det temperament jeg fik ind via min skønne dreng, Torelli.
Det går så vidt som, at jeg bruger udtrykket - han har Torelli temperament :tihi:

Jeg vil sige tak for alle roserne om kattene, men som opdrætter af dem MÅ jeg understrege, at selv om jeg synes de er dejlige :tihi:så ser de altså ret kedelige ud på de billeder i forhold til hvad de BURDE. For de har alle 3 mistet pels, farve og sorte kontraster.:yikes:

Det er mit håb, at når det bliver koldere i vejret ( uden sne) så kan jeg fange dem alle 3 på bordet i fuld pels og kondition - inden de flytter ind for vinteren. Bordet er iøvrigt et STORT hit for dem alle 3. Craic har jo noget med borde pga sin udstillingserfaring - men de er alle 3 glade for at sidde eller ligge på det bord:D

Så må jeg også lige pudse vinduet inden :klapper: