Kan varmt anbefales

I en helt anden anledning i en anden tråd bragte jeg linket til Dyrlægen i Trige.
Jeg fandt så ud af, at indehaveren af klinikken er dyrlæge Hanne Hallsson, som har skrevet den bog, jeg nok har brugt mest og også henvist til adskillige gange, nemlig Hunden, Katten og Dig.

Og så blev jeg selvfølgelig nysgerrig efter at se, hvad siden indeholdt.

Under Vacciner - en masse om de forskellige vacciner, hvornår, hvorfor og hvorfor ikke

Under Fødsel - både tegninger, uddybende forklaringer om hormoner, selve fødslen og fødselshjælp m.m.

Der er også et stort afsnit om forskellige gnavere.

Der er som sagt en masse rigtigt godt læsestof, også under sygdomme, skrevet på et sprog, som vi nede på jorden kan forstå - ligesom hendes bog.
(Hendes bog er under opdatering og udkommer næste år, så den skal jeg have)

Men læs selv:

Vil I have motion for smilebåndet og beretninger om sygeforløb, så læs også Her og nu på klinikken.

http://www.dyrlaegenitrige.dk/index.html

PS: Klokken blev alt for mange - fuglene kvidrer udenfor, men jeg skulle lige læse under punktet Her og nu på klinikken.
Hold da ferie, hvor var det spændende, morsomt og MEGET lærerigt.

Mange tak for linket Hanne! Sikke dejlige og levende fortællinger, med humor og med en kærlighed for dyrene som lyser ud af indlæggene. Især et citat måtte jeg smile stort til:

Jeg plejer at sige: Det vor herre ikke kan, det kan katten!
:høhø:

Den side skal jeg lige kigge nærmere på.
Dyrlægen ligger ganske tæt på mig, men jeg bruger de ikke, da den er svær at komme til uden bil.

[QUOTE=Mega;615605]I en helt anden anledning i en anden tråd bragte jeg linket til Dyrlægen i Trige.
Jeg fandt så ud af, at indehaveren af klinikken er dyrlæge Hanne Hallsson, som har skrevet den bog, jeg nok har brugt mest og også henvist til adskillige gange, nemlig Hunden, Katten og Dig.

Og så blev jeg selvfølgelig nysgerrig efter at se, hvad siden indeholdt.

Under Vacciner - en masse om de forskellige vacciner, hvornår, hvorfor og hvorfor ikke

Under Fødsel - både tegninger, uddybende forklaringer om hormoner, selve fødslen og fødselshjælp m.m.

Der er også et stort afsnit om forskellige gnavere.

Der er som sagt en masse rigtigt godt læsestof, også under sygdomme, skrevet på et sprog, som vi nede på jorden kan forstå - ligesom hendes bog.
(Hendes bog er under opdatering og udkommer næste år, så den skal jeg have)

Men læs selv:

Vil I have motion for smilebåndet og beretninger om sygeforløb, så læs også Her og nu på klinikken.

http://www.dyrlaegenitrige.dk/index.html

PS: Klokken blev alt for mange - fuglene kvidrer udenfor, men jeg skulle lige læse under punktet Her og nu på klinikken.
Hold da ferie, hvor var det spændende, morsomt og MEGET lærerigt.[/QUOTE]

Ja hende kender jeg fra kunder der er særdeles tilfredse - også med prisen:-)

Jeg troede ikke, den slags dyrlæger fandtes endnu. Dropper fester for at behandle et tilskadekomment dyr og sover på en luftmadras på klinikken ved siden af en syg hund. At hun også gør en indsats for at finde hjem til katte, enten hittekatte eller nogle, der skal aflives, plus at neutraliseringen og øremærkningen er “på husets regning”, gør hende bestemt ikke ringere.

[QUOTE=Mega;616737]Jeg troede ikke, den slags dyrlæger fandtes endnu. Dropper fester for at behandle et tilskadekomment dyr og sover på en luftmadras på klinikken ved siden af en syg hund. At hun også gør en indsats for at finde hjem til katte, enten hittekatte eller nogle, der skal aflives, plus at neutraliseringen og øremærkningen er “på husets regning”, gør hende bestemt ikke ringere.[/QUOTE]Nej, dem kunne der godt have været lidt flere af, altså nogen der VIRKELIG gider dyrene og ikke kun slår på kasseapparatet…

Endnu en af de dyrlæger der anbefaler årlig vaccinering mod Herpes og Calici på den voksne kat, hmmmmm …

Men som også siger, at virkningen af vaccine mod kattesyge, hvis den er givet korrekt, er livsvarig.

Hun er en af mine gode klassekammeraters mor (folkeskole og gym) og selvom jeg ikke selv bruger hende, så kender jeg en opdrætter der er absolut tilfreds med hende :slight_smile:
Jeg har overvejet om jeg skulle, men det er bare totalt besværligt at komme derud når man ikke har bil… (altså fra hvor jeg bor, bussen går lige forbi, nok ikke mere en 50 meters gang fra dens rute)

[QUOTE=Eife;617182]Hun er en af mine gode klassekammeraters mor (folkeskole og gym) og selvom jeg ikke selv bruger hende, så kender jeg en opdrætter der er absolut tilfreds med hende :slight_smile:
Jeg har overvejet om jeg skulle, men det er bare totalt besværligt at komme derud når man ikke har bil… (altså fra hvor jeg bor, bussen går lige forbi, nok ikke mere en 50 meters gang fra dens rute)[/QUOTE]
Hvorfor tegner du ikke et kæledyrsabonnement hos Falck? Det koster kun ca. 250 kr. om året.

Mega - Pga. de oplevelser jeg har hørt om folk have med det (har siddet som caller for Falck, og overvejede det dengang, men gik så fra det igen) og fordi jeg egentlig ikke mener at jeg har brug for det :slight_smile: Jeg er jo rigtig glad for den dyrlæge jeg har nu også :slight_smile: (Edit: som i øvrigt også ligger i den anden ende af byen, det passer bare rigtig godt med busser)

Enig med Mega. Jeg har heller ikke bil og har derfor et kæledyrsabb. Jeg er meget tilfreds med det, og har brugt det ret ofte, uden problemer overhovedet. De gange hvor det har været akut, er de kommet så hurtigt at jeg dårligt havde nået at få tøj på. Der kan så være lidt ventetid når man skal hjem igen, men det synes jeg er ok. Man skal heller ikke nødvendigvis vælge nærmeste dyrlæge, hvis man hellere vil have en længere væk. Synes det er en genial og meget billig ordning, som jeg ikke ville undvære.

Eva - med det nye busnet kommer der ikke til at holde en bus lige uden for som der gør nu, så skal man gå fr Ølsted, ca. 1 km. Bare en service-information;)

Louise - Øv hvor træls :frowning: