Kanin strøelse

Min dejlige Linemus har fået den sødeste lille pigekanin :hjerte: Liva, hun er 5 md. gammel og skal være udekanin til forår/sommer, men indtil da bor hun i stuen, det ser ud til at hun er renlig, altså bruger sin kaninbakke, de har kun haft hende i 2 dage, så de købte bare en pose spåner, men vi kan se at der er kommet flere muligheder på markedet, bl.a. Fresh og hamp, er der nogle af jer der har erfaringer med det ? Det skal selvfølgelig være godt for kaninen, men det gør ikke noget hvis det tager lidt af lugten :stuck_out_tongue:

Den sidste kanin jeg havde boende, var også meget renlig, så jeg brugte mit kattegrus (Cat's Best Original kattegrus | zooplus.dk) til hans bakke også og så ellers spåner og halm som bundstrøelse.
Har ingen erfaring med hverken hamp eller det der Fresh …

herhjemme til gnaverne bruger jeg hemp/hamp og boxo comfort for at holde støvniveauet nede :slight_smile:

hvis man er så heldig at have en renlig kanin (altså helt renlig!), som jeg havde på et tidspunkt, så ville jeg bare lægge et blødt tæppe ud i buret og give en kattebakke med hemp i, som skiftes jævnligt.

hold med når den bliver kønsmoden - det kan (som hos katte) gør den urenlig… det hjælper en tur ved dyrlægen på :wink:

Fresh er ikke noget jeg vil anbefale til kaniner og det tager ej heller lugten havde det til hamster og rotter til deres bakker og syntes bestemt ikke det gjorde lugten mindre faktisk tvært imod.

Jeg bruger alm. træspåner til burene indenfor (har dog ikke kaniner inde mere efter kattene er kommet til).
Men som de andre skriver, er kaninen renlig, så kan der bruges andre ting end alm. strøelse. Har jeg dog aldrig synes var nødvendigt til een enkelt kanin indenfor. :slight_smile: