Hej med jer
Jo der er stadig liv i os her
Lige et spørgsmål, min den store går indimellem og kaster op, men det er ikke fordi han er dårlig spiser fint, går fint på bakken og leger som han plejer.
Og det han kaster op er en blanding mellem fordøjet mad og ufordøjet mad.
Der er heller ikke sådan nogen bestemt interval imellem han kaster op.
Og umiddelbart ser det ikke ud til at være specielt fyldt med hår.
Er det normalt for en kat eller ?
Ja, det er ikke unormalt at katte kaster maden op engang imellem. Det kan ske, hvis de har spist for meget eller for hurtigt - typisk med tørfoder, men også med våd.
Det er naturligvis en anden sag, hvis det er noget, der sker dagligt - så må dyrlægen se på sagen. Men det lyder jo ikke, som om er tilfældet her.
Nej det er absolut ikke dagligt, MÅSKE en gang om mdr.
Men så vil jeg slå koldt vand i blodet igen, og har det også sådan lidt at så længe han trives som han plejer så ser jeg nu heller ingen fare på færre, men bare lige rart at høre at andre også oplever det engang imellem.
Nej det er absolut ikke dagligt, MÅSKE en gang om mdr.
Men så vil jeg slå koldt vand i blodet igen, og har det også sådan lidt at så længe han trives som han plejer så ser jeg nu heller ingen fare på færre, men bare lige rart at høre at andre også oplever det engang imellem.
Hvis det ikke er oftere ville jeg heller ikke gøre noget ved det. Vores laver det samme trick en gang imellem. Jeg tænker det er hvis hun får guffet noget der irriterer tarmslimhinden.
Så længe frekvensen ikke tager til tror jeg sagtens I kan være helt rolige
Så vidt jeg ved er rovdyr generelt gode til at kunne brække dårlig mad op.
Og katte har i særdeleshed nogle meget velfungerende bræk-reflekser.
Det er helt almindeligt, at de af og til skal af med noget, der generede lidt, om det så er pels, overspisning eller noget andet.
Jeg ved ikke om man kan sige det er normalt, men det er absolut heller ikke unormalt - og med et månedligt interval ville jeg være helt rolig
Uddrag af Kattenes Grundlov:
§9. Opkast
- Enhver kat skal med jævne mellemrum kaste op for at markere, at den er en kat, for at teste ejers tålmodighed - og bare fordi den kan.
1a. Såfremt ejer har gulvtæppe, er det ikke tilladt at kaste op på områder, der ikke er dækket af dette.
:klapper:… nemlig!! Og helst om natten, så mennesket straffes, hvis dette går FORBI madskålen uden at hælde foder op!!!
Mmmm, lyyyyse gulvtæpper!
Ja tak… to gange på det døgn og tæppet har lagt uder bordet…
En af mine har hævnet sig over indlægget ved at kaste op inde under spisebordet, så jeg måtte ned at kravle for at få det tørret op
Hi hi men der har min nu været så flink de få gange ham har gjort det så er det gjort lige midt på.gulvet, sidst gjorde han det så midt på køkkenbordet så det var ikke så lækkert så der måtte jeg igang med sæbe, vand og sprit