Flykra har i et par dage kastet slim op
Har ikke tænkt såå meget over det, da damen har det med at kaste foder op…men nu er der næsten intet foder i opkastet, kun slim (gennemsigtig med lidt “skum” på). Hun leger normalt og er aktiv, spiser normalt og drikker normalt. Hun er ikke tilbagetrukket eller usocial, men leger sammen med de to andre som hun plejer. :?
Kan det være en hårbolle? Hun og Vívil har det med at spise/slikke på et fåreskind, så tænker lidt, om hun måske har slugt for meget uld eller noget?
Hvad kan man gøre ved det? Er lige løbet tør for malt, men zooplus sendte mere i sidste uge, så det kommer nok i morgen…
Så længe hun har det godt og leger, ville jeg ikke bekymre mig, men se tiden lidt an 
Dejligt at høre, at jeg har gjort noget rigtigt
Håber på at der kommer malt med posten i morgen og at det hjælper 
Det lyder som om det er mavesyre hun kaster op. Men når hun iøvrigt ikke er mærket af det, vil jeg heller ikke mene det er noget akut.
Til gengæld ville jeg være bekymret hvis hun ofte kaster mad op. Det er ikke normalt. Det kan være tegn på mange forskellige ting som alle har relation til mave/tarmsystemet, og som regel ofte hendes mad. Det mest almindelige er at hun ikke særlig godt tåler den mad hun spiser, og langt de flest stopper med at kaste op ved foderskift.
[quote=HotSpot;245861]Det lyder som om det er mavesyre hun kaster op. Men når hun iøvrigt ikke er mærket af det, vil jeg heller ikke mene det er noget akut.
Til gengæld ville jeg være bekymret hvis hun ofte kaster mad op. Det er ikke normalt. Det kan være tegn på mange forskellige ting som alle har relation til mave/tarmsystemet, og som regel ofte hendes mad. Det mest almindelige er at hun ikke særlig godt tåler den mad hun spiser, og langt de flest stopper med at kaste op ved foderskift.[/quote]
Men er mavesyre ikke “farvet”? Væsken hun kaster op er helt gennemsigtig.
Flykra er en meget “sart” kat og har før kastet op hver eneste dag, så skiftede jeg fra RC og det er blevet meget bedre
Hun har haft lidt problemer med allergi, der blev bedre da vi skiftede til et andet grusmærke (hun slog ud på trædepoterne). For at være sikker på, at hun ikke har unødige problemer med foderet er jeg ved at skifte til James Wellbeloved m/lam, så det er nok derfor, at hun har kastet lidt foder op for tiden (hun kan bedre lide det nye foder og forspiser sig lidt). For at skåne hende mest muligt, foregår foderskiftet meget langsomt, så det er for tidligt at sige, at det har hjulpet, men håber at det hjælper på sigt