Kastration af hankat (billeder fra operation)

Hvis man er lidt sart mht. blod osv. Så er det ikke nu man skal kigge.

Det er kun for de nysgerrige sjæle som mig. :tihi:

Her er først et billed jeg fandt på nettet af hvordan det ser ud invendigt.

Og her er hvordan det gik for sig, da Teddy blev kastreret i sidste uge.
Billederne er meget venligt taget af Lone Riberholt, som lånte mit kamera mens hun afmonterede Teddy. :slight_smile:
Jeg skal prøve så vidt som muligt at forklare hvad hun fortalte mig.

Katten er bedøvet og barberet, og ligger klar til afmontering.

Han er helt væk. Der bliver givet gele i øjnene, så de ikke tørrer ud over operationen.

Her et tættere billede, hvor gelen kan ses tydeligere.

Klar til at gå igang, nybarberede boller…

Og lidt tættere på igen:

Der bliver åbnet for pungen, for den beskyttende hinde omkring testiklen, og hevet ud. G

Lone forklarede mig at sædstrengen som er den smalle her til højre, er uhyre nem at fjerne. Faktisk lige til at hive over.

Testiklen bliver fjernet og der bliver lukket af.

Nr 2 klar til at blive fjernet, her har jeg lige sat ord på de forskellige “dele”…

Og der bliver lukket af for denne her også.

Fiks og færdig. Et stks “den” i stedet for den “han” jeg kom med. :wink:

Kuglerne fik jeg som man kan se i min anden tråd, med hjem, så de står her fint ved siden af mit ilderkranie, og min ilder-livmoder…
Jeg har også billeder fra da min ildertæve blev steriliseret, og jeg har 2 mere der skal steriliseres her snart, så mon ikke at jeg også kan få dem i glas og på fotos. G

Jeg håber ikke at billederne støder nogen… Det har ikke været min mening!

MANGE tak for billederene og forklaringerne… Det er dejligt at få vist

Meget spændende :slight_smile:

Tak for billederne og forklaringen.

Fedt at se, var lige inde for at lure din profil, for med den interesse for at have det glas med stenene i osv. så måtte du i mine øjne være forsker eller studerende indenfor videnskaben. Men ak der blev jeg sgi overrasket. :høhø:

Tak, det var interessant :slight_smile:

Fine billeder og god forklaring :slight_smile:
Men at have sådan noget stående i en glas, haha, det kunne jeg godt nok ikke finde på :tihi:

Tak for kigget. :slight_smile: Altid spændende at se synes jeg!

Tusinde tak for kigget…har selv Viggo smaapivende efter han mistede sin…manddom i tirsdags :slight_smile:
Miss Maja

Tak for beskrivelsen og de meget grafiske billeder til :slight_smile: Ej, det var faktisk meget rart at se hvad der sker med vores dejlige små drengebørn!

Lone Riberholt, hvor arbejder hun henne?
Jeg tror hun har været på den klinik jeg arbejdede på for mange år siden (i Hillerød)
:slight_smile:

Spændende og informativ tråd :slight_smile:

Spændende indblik i kastrationens verden.

Tusind tak fordi du og missedrengen delte det

MVH

Tak for det… Teddy var også noget øm over at blive forulempet i numsen. Men det var nok mest hans ego der led under operationen. :wink:

Ja, jeg er desværre ikke forsker eller lign, jeg er blot meget biologi-interesseret når det kommer til mine dyr.

Det er Lone Riberholt der har Jagtvejens Dyreklinik www.jagtvejensdyreklinik.dk der har været så behjælpelig, og tålmodig med mine “bizarre” lyster til at samle…

Tak for et meget spændende indlæg!! :tak:

Sådan en omgang er spændende at overvære, omend det kun tager ca 15 minutter fra bedøvesen til det hele er overstået :wink: Men sig mig lige… Har de syet ham??? :?

Ja, han blev syet med opløselige sting…

Tak for et oplysende indlæg - og jeg sidder op endnu :ok:

Det undrede også mig. Min dyrlæge laver så lille et snit, at de overhovedet ikke syr :slight_smile:

Kan det ikke betyde noget, hvor gammel katten er? Tænker bare, at der
ved tidlig neutralisering vel ikke er så meget at fjerne, og at det måske
tilsvarende kræver en lille smule større snit på en ældre kat.

[quote=Charlotte Oeh.;333521]Kan det ikke betyde noget, hvor gammel katten er? Tænker bare, at der
ved tidlig neutralisering vel ikke er så meget at fjerne, og at det måske
tilsvarende kræver en lille smule større snit på en ældre kat.[/quote]

Nope. Jeg får jo jævnligt mine avlshanner kastreret - de bliver heller ikke syet :slight_smile: