Kastrere hankatte og hunkatte - jeg undres lidt?

Det tror jeg det er.

Jeg svarer på Megas spørgmål. Så må du, charlotte og pia jo kritisere Megas spørgmål?

Det er ikke kun dig der fatter hat af hvad den har med denne diskussion at gøre, jeg gør heller ikke.

Sygdomme og spredning er hovedårsagen til at få indfanget og neutraliseret hankattene når jeg argumenterer. Plus et sølle liv, men det gælder begge køn

Jeg kender utroligt mange mennesker som har hankatte og er i den grad ligeglad om de er kastreret og det er fordi, problemerne med strint, killinger osv. jamen det ser disse mennesker ikke, fordi hankatte føjter hen hvor hunkattene er. Jeg prøver altid at få lidt moral og etik ind i snakken, men niks de fleste er helt ligeglade med problemet. Så faktum er at de fleste jeg kender med hankatte er ligeglad med at de går og laver killinger :frowning: og ja det er da rigtigt, at er der en hankat i området som ikke er neutraliseret så kommer der killinger, men hankattene er jo også meget stressede af at rende med de hormoner udenpå skindet hele tiden, så ja både hankatte og hunkatte skal neutraliseres, jeg ser bare ikke det sker så tit med hankattene.

Selvfølgelig er det mest effektivt at sterilisere hunnerne - men da det er billigst at kastrere hannerne er det nogle gange det man må nøjes med. Der kastes stadig alt for mange p-piller i halsen på familien Danmarks huskattepiger fordi det lige på dagen er billigere end at neutralisere dem.
Og så er det jo også på andre områder lettere med hannerne - vi har snippet ikke så få af nabolagets hanner simpelthen fordi det er dem, der frekventerer vores matrikel - vi ser aldrig en fremmed hunkat i løbetid inde hos hannerne, men vi oplever af og til besøg af fremmede hanner der har planket den. Og hvis det overhovedet er muligt, så må de aflevere kronjuvelerne inden de forlader os igen :wink:
VH
Susanne