Kat bider ved kæl - nye katteejere søger råd

Hvor er det bare godt at se der er sket så meget fremskridt :slight_smile:

Håber du en dag vil berige os med et billede af skønheden :slight_smile:

Det er så fedt når man kan se fremskridtene :slight_smile:

Jeg ser også meget gerne billeder :wink:

Jeg ved ikke om der er nogle der stadig læser denne tråd - ellers må vi forsøge at lave en ny :wink:

Er der nogle andre der har oplevet at deres kat “hopper op på en” og napper i armen ? F.eks når vi sidder i sofaen, så kan han lige finde på at hoppe op ved siden af, kigge på en og så hoppe op af ens arm og nogle gange får man et lille nap med. Det er uden kløerne og aldrig hårdt, men man kan godt blive lidt forskrækket. Vi har aldrig før kendt til en kat der har gjort sådan, så derfor tænkte vi, at vi lige ville spørge jer ad herinde :slight_smile:

Forsøger også lige at uploade et billede af ham :slight_smile:

Det var dog en ualmindelig lækker Blåmand I har der :slight_smile:

Er det sådan at han ligefrem “humper” jeres arm, som en hund kan finde på at gøre?
Det skal uanset hvad stoppes omgående…Sidderr han bare og kigger, for derefter at give et par kindgnid og så nappe, så kan I forsøge at aflede ham lige så snart han begynder at gnide sine kinder… Der er tale om lidt afmærkning og kærlighedsbideri :wink: Som absolut kan være generrende nok…

Jeg tror ærlig talt han keder sig gevaldigt - har I overvejet en legekammerat til ham :?

Vivi kan have ret mht en legekammerat. Det kan måske dæmpe symptomerne.

Beg er ikke sikker på at man helt kan stoppe adfærden da det kan skyldes en brist tidligt i kattens liv. Men forhåbentligt tager jeg fejl.

Bider han hårdt?

Jeg ville også antage, at det er et signal om, at der er for lidt opmærksomhed.
Man kan godt fornemme, om et bid er venligt eller aggressivt, så hvis det virker venligt, vil katten bare have opmærksomhed.

Til sammenligning vil min ene kat gerne bestemme, hvornår jeg skal stå op, så jeg har morgenvækning med en kombination af slikken i mine ører, en nænsom pote på næsen, eller et meget kærligt bid i øreflippen. :smiley:

Det var hurtigt der kom svar - mange tak :slight_smile:
Han bider ikke hårdt :slight_smile: Og det kan godt være han synes at han får for lidt opmærksomhed - men det gør han nu ikke :wink:

Vi havde haft tanken om, om det kunne være kedsomhed. Problemet med at anskaffe en legekammerat er bare, først og fremmest at man kun må have en kat her i bebyggelsen :frowning: Det kunne måske lade sig gøre alligevel da vi bor øverst. Men, lige pt. skal vores lejlighed renoveres, hvilket vil sige at vi skal flytte ud og i 7 uger bo i nogle lejligheder som står meget tæt - og der kunne det blive opdaget :s Og det er vel heller ikke optimalt for en ny lille kat, at komme til mens vi bor derovre ?
Er der noget vi kan gøre for, at han ikke skal kede sig “så meget” ? Vi leger flere gange med ham om dagen.

Dejligt billede. :slight_smile:

Det virker ikke, som om han mener noget som helst ondt med napperiet - for ham er det bare blevet måden at komme i kontakt på. Måske kan det løses ved at være opmærksom, når han gerne vil have kontakt, og opfylde behovet med kæl, inden han begynder at nappe. Og når han napper, skal det naturligvis ikke belønnes, men følges af en kort time-out - og derefter masser af kæl. :slight_smile:

I kan tage 5-10 mins klikkertræning med ham evt. hver dag. Det er supergodt og de skal bruge hovedet… det bliver de trætte af :slight_smile:

Det er vi allerede gået igang med Vipstøsen :slight_smile:

Og FinnFrode: Det vil vi forsøge os med :slight_smile:

Mine katte elsker det! Der er så vidt jeg husker også en del tråde om det herinde hvis I mangler inspiration :slight_smile:

Jeg synes I skal kigge efter en legekammerat, til når I flytter retur igen - du har nemlig ret i, at det ikke er hensigtsmæssigt at få ny killing, når I bor ude i en periode.
Men han kan jo sagtens have glæde af den efterfølgende :slight_smile:

Jeg vil anbefale jer en hankilling (kastreret), så han kan blive tryg ved den nye hurtigt og de kan komme igang med nogle drengelege sammen.

Vipstøsen: Vi har luret lidt herinde efter lidt inspiration :stuck_out_tongue: Indtil videre synes han vidst at det er meget skægt. Vi mangler bare lige at finde de allerbedste godbidder :slight_smile:

Vivi_Fletcher: Vi overvejer stadig tanken. Mest fordi det som sagt kun er tilladt at have en kat :frowning: Men vi spørger nu alligevel :stuck_out_tongue: Du skriver at du vil anbefale en hankilling der er kastereret. Skal han være det inden han kommer her så ? Og hvor gammel en killing ? :stuck_out_tongue: Man er vel ny katteejer ;))

[QUOTE=Sparson;839970]
Vivi_Fletcher: Vi overvejer stadig tanken. Mest fordi det som sagt kun er tilladt at have en kat :frowning: Men vi spørger nu alligevel :stuck_out_tongue: Du skriver at du vil anbefale en hankilling der er kastereret. Skal han være det inden han kommer her så ? Og hvor gammel en killing ? :stuck_out_tongue: Man er vel ny katteejer ;))[/QUOTE]

Det afhænger jo af, hvilken killing I vælger. Køber I racekat, vil opdrætter ofte tilbyde den er kastreret ved leveringen, det sker sjældent med huskattekillinger. Det vigtige er i hvert fald, at den så bliver kastreret inden den er 6 mdr., så den ikke bliver for meget hankat og der kommer dominans der.
Jeg ville vælge en killing 3-6 mdr.