Kat bræger

[QUOTE=Niels Peter;1117837]Vores dyrlæge har noget, han kalder “seniorcheck”, hvor katten bliver undersøgt for de ting, de erfaringsmæssigt kan trækkes med, når de bliver gamle. Så kan man tit fange det i tide til at sætte ind mod det.
Prøv at høre, om din dyrlæge også laver sådan et seniorcheck[/QUOTE]

Det har Aarhus Dyrehospoital også, og det ligger vist tæt på hvor Marianne bor… (Men jeg ved hun bruger en anden dyrlæge normalt)

Jeg har brugt Århus Dyrehospital men er i år flyttet til Østergaard, hvor de også laver det :slight_smile:

Det lyder faktisk sandsynligt, det med alder. Mine forældres gamle hankat begyndt også at bræge da han blev gammel - han kunne lyde som en hel fåreflok nogle gange. Det begyndte da han blev 15, mener jeg og han blev aflivet da han var næsten 17, da hans bagben gav op af alderdom.

Min første kat brægede, man kan ikke kaldet det andet.

Jeg har ikke oplevet andet end at han brægede - han havde ingen anden udtryktform. Nogle af siameserne på katteudstillinger har den samme lyd, så her genkendte jeg lyden, som jeg ellers ikke havde hørt siden ham.

Min første kat var rød med hvidt bryst og jeg tror også at hans hørelse var god nok, også. Men min konklusion vil nok stadig være at det var genetisk, med hans karakteristiske miav… :politi: