Kat fundet i Vejle

Kæresten og jeg var ude at gå i Vejle i dag, og nede på en parkeringsplads, fandt vi en lille killing. Hun gik rundt alene med sammenfiltrede knurhår og miauvede og var noget så ynkelig. Hun stod udenfor et indkøbscenter, og kiggede længselsfuldt ind - da vi aktiverede dørenes sensor smuttede hun indenfor, og gik hjemmevandt rundt. Mit gæt er, at hun har været inde før, og derfor vidste, at man der kunne komme ind i varmen, for hun var ikke bange for den høje musik derinde.
Hun var meget, meget tynd, og meget kontaktsøgende. Kom frivilligt hen og blev klappet og aet, og “head-buttede” vores hænder. En meget kærlig lille kat. men tilstandsmæssigt så hun ikke ud til at høre til nogen steder. Enden på det blev, at vores veninde løb hjem efter en kasse, og så transporterede vi kræet hjem, i håb om, at vi kunne aflevere hende et sted. Men ak! Det koster 700 kroner??? Og ingen steder tog de telefonen i dag. Desuden stod vi sådan set og skulle på ferie hos mine forældre i nordjylland, så det passede superdårligt. Jeg havde håbet på, at hittekilling kunne tage den lille mis, men ak ak, der står, der er fuldt hus :frowning:
Vi tror hun måske er omkring de 12 uger, og hun kan spise sdelv (hun fik en smule vådfoder af os, og tømte næsten en skål vand da hun kom hjem) Hun bruger desuden bakke! Kender I nogen i Vejle, der mangler en kat? Hun er ikke øremærket…
I øjeblikket har jeg en veninde, der har taget hende ind og ladet hende bo på et værelse i den her uge, mens jeg er i Nordjylland hos mine forældre.
Vil I sende ordet videre? Jeg ville gerne finde enten hendes ejere, eller nogle nye ejere til hende!

Uh hvor er hun sød! Jeg håber da at der er nogen der savner hende!

Hun ligner i den grad en kat der er kommet hjemmefra (forhåbenlig ved en fejltagelse)
Fremlys hende på Facebook og få lavet nogle opslag I kan sætte op i området hvor hun er blevet væk.
Hvis der ikke er nogle der svarer på hende i løbet af 8-10 dage, så skriv herinde igen, for så skal der findes på noget.
Hun er en fin mis og hun fortjener det bedste

Jeg tror også selv, at hun er kommet hjemmefra - og håber i den grad, at det er en fejl, og at der sidder nogen og savner hende, for hvis hun er smid ud kat er det næsten ikke til at bære. Hun var simpelthen så sød og kælen, og jeg kunne slet ikke bære tanken om, at hun bare skulle gå der alene på parkeringspladsen.

Har fremlyst hende her, på katte-forum.dk, på facebook, dyrenes beskyttelse og kattens værn. Plakater bliver lavet i dag :slight_smile:

Jeg har desværre ikke fået nogen henvendelser. Jeg har selv kontaktet en mand, der havde en kat efterlyst. Den forsvandt i januar, og skulle være 7 mdr på det tidspunkt, så jeg troede ærlig talt ikke, det var denne kat. Den her virker yngre (men så meget forstand har jeg ikke på kattes alder). Men han beskrev sin kat som værende “gråstribet med rød” og det passede, så jeg prøvede lykken.
Jeg forsøgte at få ham til at beskrive katten, men han “Kunne ikke lige huske den så godt, men den var da lille”. Jeg sagde, at det var en meget lille kat, og at jeg ligefrem troede det var en killing. Dernæst spurgte jeg til poternes farve. Men han kunne ikke huske, hvad farve poter, katten havde - men de var måske hvide.
Katten her har grå poter, og jeg fiskede lidt efter, at han skulle fortælle mig det - samt nævne sorte trædepuder, og den lysere tå på forpoten, som jeg jo mener er et ret godt kendetegn. Men ingenting kunne han huske. Men han ville da måske godt komme og se den, når han kom hjem fra ferie. Jeg er noget lunken overfor det. Hvis han ikke engang kan huske potefarven på sin kat…

Nå, men vi havde en veninde, der egentlig havde lovet at tage katten ind, hvis vi ikke fandt ejere - men hun er nu begyndt at trække i land :frowning: Og jeg kan ikke haave hende, og kunne forestille mig, at min veninde, der også selv har kat, nok egentlig gerne snart vil af med hende igen…

Kender I nogen, der kan hjælpe, eller mangler en sød kat?

Se denne tråd for hvordan det gik den lille stribemis: Super sød, kærlig og renlig kat søger nyt hjem :smiley: