Kat hiver vandskål rundt

Ja, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Uanset hvad jeg gør, så får katten en gang imellem en ide om at vandskålen åbenbart skal hives rundt så alt vandet plasker ud på gulvet. Det er ikke hele tiden, bare en gang i mellem hvor hen over en uge eller to skal det gøres. Og det er uanset hvad slags skål det er, plastik, keramik, ja selv en vandfontæne hiver hun rundt, og det er uanset hvor jeg stiller det.
Er der nogen der har nogen ideer om hvorfor hun finder på det og hvad jeg kan gøre for at stoppe det?

Sæt vandskålen på badeværelset? Hvis hun gør det med alt, uanset materiale. Så sæt skålen et sted der kan tåle det vandplaskeri.

1 Synes om

Hun gør det fordi hun kan, to af mine gør det også, forfærdeligt smatteri :slight_smile:

Så placer vandskål hvor der er fliser så jeres gulve ikke tager skade.

Du kan også lave en ‘lås’ til skålen så den bliver for tung for hende at flytte. Lås kan være mange ting enten købte eller DIY alt som man er kreativ til.

@HolmeInc @Barky
Problemet i det er at hun kan ikke være på badeværelset (det eneste sted hvor der er fliser) fordi hun så skal igennem køkkenet hvor det åbenbart er sjovt at lege med mine skarpe knive.

Man kan få silikone måtter som gør at en tung vandskål ikke lige er sådan at flytte med

@Katho
Silikonemåtte er også forsøgt, hun hiver bare lidt ekstra i det.

Min brors store røde huskat, Den Røde Baron, var også sådan en voldsom skålflytter. Selv tunge lerskåle flyttede han rundt med og det hele sejlede.
Der blev sømmet en ramme op om skålen og skruet fast i væggen. Det var ikke kønt, men det virkede :wink:

Theodoristen, min Maine Coon hankastrat, vælter snildt 3 liters drikke fontæner, det fylder helt vildt på gulvet…

Mine fik denne fontæne fra maiustore og den vælter de ikke og slæber heller ikke rundt med

1 Synes om

@HolmeInc
Det kan være at jeg må prøve at spare sammen til sådan en, tak for forslaget :blush:

Et alternativ kunne være denne Lucky Kitty keramik drikkefontæne, som jeg ved mange herinde bruger. Den er så tung, at katten virkelig skal lægge kræfter i for at flytte den… :slight_smile:

Man kan også få skåle til at hænge op, ville det måske være noget?
De findes i hvert fald til hund, hvor stativet skrues i væggen.

Noget a al

Eller

Men det er jo også lidt voldsomt :ups:

1 Synes om

@PiaB
Jeg tror jeg ville være bekymret for at hun så bare skubber den op og ud af holderen.

Kunne dette være en ide?

@Katho
Det kan være den skal prøves, tak for forslaget!