Kat hoster og jeg har brug for råd hvilke muligheder er der

Hej vi har i dag været hos Skovlunde dog ikke hos Stig - men de fik journaler tilsendt og alt hvad der er foregået ser ud til at give mening og de kan godt forstå de forskellige undersøgelser men de kan heller ikke forstå han bliver dårligere og i dag er han bedre end i weekenden,men nu har han feber

Jeg fik afleveret to afføringsprøver og får svar i morgen og hvis de ikke siger noget skulle vi prøve lungeskyl - det var en god video jeg havde filmet af hosteanfaldet i weekenden og hende jeg var hos vil gennemgå den med Stig - jeg håber virkelig vi finder ud af hvad det er for det her er ikke holdbart og det er jo synd for katten men når han ellers er rask kan jeg heller ikke få mig selv til at sige stop

Tak for jeres hjælp henover weekenden jeg var virkelig bange :slight_smile:

I morges gad den ikke sit tørfoder senere var han rigtig nussesyg så prøvede med vådfoder, det ville han hellere ikke, så ligger han under sengen og jeg har prøvet at lokke ham ud med tun men nej det gider han heller ikke tun er det næstbedste rejer er nr 1
Og i går efter vi kom hjem fra dyrlægen var han glad og da jeg kom hjem efter at have været ude kom han mig løbene i møde som han plejer og det er det her frem og tilbage jeg har det svært med fordi jeg bliver så glad hver gang han er sit gamle jeg
Jeg blev spurgt af en i går om det kan være kræft i halsen - jeg har jo kun tænkt på lungekræft så kan det måske være forklaringen?

Her er en video af ham
[video=youtube_share;wXHI1VLBZSk]- YouTube

Mange tak for hjælpen Eva :slight_smile: håber at nogen herinde kan genkende den hoste og kan hjælpe os videre

Nu har jeg læst resten af tråden og er godt klar over at der er noget galt men hvis jeg kun havde set videoen så ville jeg sige det bare er en kat med en genstridig hårbolle. Det med at det først rykker nede i mellemgulvet og så kommer hostelydene ser præcis ud som når én af mine kaster hårboller op.
Det er godt nok underligt, håber virkelig Skovlunde finder ud af at hjælpe den smukke fyr.

Nu har jeg svar på testen fra i går og der er ikke noget så vi skal derop i morgen til røntgen igen og måske lungeskyl og de nævnte også som noget han prøver at få op men altså hvis det så er en hårbolde hvad gør man så er det så en operation oveni
Jeg bliver godt nok forvirret over det her forløb og hvad hvis de ikke finder noget

Jeg er faktisk helt med på tanken om hårbolle! Jeg ville nok lige give ham noget kattemalt. Hvis det er en hårbolle, så vil det kunne hjælpe med at få den på gled - og hvis ikke det er, så tager han ikke skade af det. Men det ligner meget en helt almindelig hårbolle situation. I hvvilket fald han overlever, hvis ellers den kommer ud i stedet for at blokere hans tarm.
VH
Susanne

åh det var jo også vores første tanke da han startede med at hoste - hvis det er det så stakkels ham alt det medicin og køreture og jeg ved ikke hvad jeg har udsat ham for
Kan man se en hårbolle på røntgen for det er det planen er at starte med i morgen og så i gang med lungeskyl
Jeg har noget kattemalt han jeg prøvede at give men det ville han ikke have (i sarten af forløbet)hvordan ville i prøve at lokke det i ham

Eller har i navnet på et godt kattemalt så kan jeg skynde mig at hente det

[QUOTE=Kattens7;1305021]åh det var jo også vores første tanke da han startede med at hoste - hvis det er det så stakkels ham alt det medicin og køreture og jeg ved ikke hvad jeg har udsat ham for
Kan man se en hårbolle på røntgen for det er det planen er at starte med i morgen og så i gang med lungeskyl
Jeg har noget kattemalt han jeg prøvede at give men det ville han ikke have (i sarten af forløbet)hvordan ville i prøve at lokke det i ham[/QUOTE]
Altså lungeskyl synes jeg er overkill indtil du lige har forssøgt kattemalt, og evt hentet dig en pose IAMS Hairball tørkost og så tilbudt ham det og intet andet i et par dage! Jeg er gammel astmabarn, og jeg synes ikke astma er noget man har et par gange om dagen. Enten kan man trække vejret, eller også kan man ikke. Jeg husker at hoste mine lunger stort set op - men jeg husker ikke at hoste med hele maveregionen… Jeg tror mest på hårbolle - og det KAN i sjældne tilfælde blive farligt, hvis den ender med at blokere tarmen, men det er ikke der vi er endnu. Malt og IAMS Hairball - billigt, ufarligt og en nærliggende løsning.
VH
Susanne

Hvis det er det så er i godt nok gode :thumbup: og så har jeg ham jo i mange år og han går stadig på bakken med fine almindelige pølser bare ikke så tit pga han ikke spiser så meget ej jeg håber det her ender godt jeg vil jo gerne have lige præcis denne kat :hjerte:

Der hvor jeg lige har købt mit kattemalt mener de ikke at han burde kunne hoste så lang tid hvis det er det første dyrlægebesøg d 10 januar

Min ene kat kæmper også med hårboller. Han hoster på samme måde som din og han afslutter oftest med at synke en ordentlig omgang, som om han var tæt på at kaste op, men fortryder i sidste øjeblik. Han smasker, hoster og kan lyde virkelig farligt dårligt. Når han har de her slemme perioder, får han Trixie Malt (den ABSOLUT bedste i følge de katte, jeg har testet på) både morgen og aften - ca 3-4 cm pr gang. Og så er der fri adgang til Iams Hairball døgnet rundt herhjemme. Han kan virkelig kæmpe - men når han vel får kastet op, går der et stykke tid inden han igen knokler får at få en hårbolle op.

Jeg siger ikke at det er dét, din kat fejler - men det minder meget om vores situation herhjemme. Som Elisabeth og Susanne, vil jeg også anbefale malt i en længere periode, Iams Hairball og gerne adgang til stuebambus eller kattegræs, da det kan hjælpe ham til at få tømt ordentlig ud ved opkast.

Men de ved sikkert ikke en skid om katte :wink: Og enig med Marianne - suppler med kattegræs. Hvis du har en Plantorama i nærheden, så har de som regel altid kattegræs planter klar til at spise.
VH
Susanne

Min Cillie vil IKKE under nogen omstændigheder i nærheden af kattemalt fra dyrlægen ( på det jeg har står der bare Catmalt, vist fra Dechra)…hun rynker på næsen og bakker
Tixie kattemalt æder hun som det slik det nu er

Tak for alle svarene vil i så aflyse tid i morgen tidligt det bliver nok 5000 hvis han skal alt igennem (og det er ok men hvis det “bare” er en hårbolle jeg selv kan få op vil jeg da være glad)- men vil de via røntgen kunne se en hårbolle - og så se tid an med kattemalt har givet en portion nu og hvor hurtigt burde det virke - han er også meget interesseret i kattegæs men måske bambus er bedre

Og han har ikke gidet at spise men inden han fik kattemalt støvsugede han lige skålene i køkkenet og taget en løbetur og vil nu nusses han er ikke il at blive klog på

Det er meget tvivlsomt om de kan se en hårbolle. Røntgen er bedst til knogler og metal. Men! Når han indimellem tonser rundt, så er jeg ikke så nervøs for ham. Prøv at vise dyrlægem filmklippet og hør om ikke de er enige i at hårbolle er et godt sted at starte, inden din bankkonto tømmes yderligere…
VH
Susanne

Susanne jeg føler det som om jeg har to katte fordi han skifter sådan og hvis det er en hårbolle man ikke kan se så er det den helt store undersøgelse uden grund og så står jeg uden et resultat efter i morgen

Og jeg har smidt alle vores dyner ud skiftet stegepander og rengøringsmiddel haft tøj i fryseren og jeg ved ikke hvad bare for at prøve at hjælpe ham

…og du kan da se efter om der er meget hår i …hmmm…bakken