Kat i løbetid ( hjælp)

Goddag folkens

Min hunkat er i løbetid, og hun er omkring 10 mdr. Jeg ønsker at hun på et tidspunkt får et kuld, når hun er gammel nok.

Jeg har en kastreret hankat, er det muligt at han kan parre hende, for ligesom at give hende en falsk drægtighed. Har læst mig frem til at det oftest det opdrætter gøre, da p-piller har for mange bivirkninger. Er der andre muligheder? Jeg tager imod tips og tricks, som i kender for at udskyde løbetiden.

Hvis han fatter det, det er det desværre ikke alle der gør

Hvilken race er hun? 10-12 måneder er en glimrende alder at parre mangen en hunkat i. De store vækstzoner i skelettet lukker ved 8-9 måneders alderen.

Altså han forsøger at parre hende, men man kan ikke rigtig finde ud af det

Hun er en blandingsrace af British longhair og ragdoll. Har læst mig frem til at de minimum skal være 1 år og 4 mdr.

Så vil jeg nok stille spørgsmålet: For hvis skyld skal hun have killinger?
Vil du få lavet alle de anbefalede og krævede test af hende og evt. hankat for at navigere udenom de helbredsmæssige udfordringer de to racer har? :slightly_smiling_face:
Opdræt af killinger er ikke bare at finde en sød hunkat og parre med en sød hankat. Det er faktisk det mindste i processen.

12 Synes om

Der er også andre ting at overveje: dyrlægeregninger til evt. kejsersnit midt om natten, vacciner og helbredsundersøgelser og ikke mindst neutralisation af killingerne, for at forhindre en masse uønskede killinger fremadrettet. Og så er der selvfølgelig udgifter til lødigt foder, slitage, kattegrus og evt. medicinudgifter.

Der er mange ting at overveje, inden man vælger at få killinger på sin kat. Jeg husker stadig med gru, dengang min Isis skulle have kejsersnit midnat en nytårsaften. Og for bare at gøre det endnu værre, blev alle killingerne så syge kort tid før de skulle flytte hjemmefra, at jeg måtte tvangsfodre nogle af dem og have dem alle til kontrol hos dyrlægen flere gange. Det var bestemt ikke sjovt og en meget, meget dyr fornøjelse :blegne:

8 Synes om

Hvad med at forholde dig til spørgsmålet? Og lade være med at antage ting, du ikke ved.

1 Synes om

Jeg antager intet :slightly_smiling_face: Jeg stillede blot et spørgsmål :slightly_smiling_face:
Jeg er bekymret fordi mange laver blandingskillinger på uigennemtænkte grundlag.
Men har du helt styr på det, så er det jo fint :+1:t2:

7 Synes om