Kat kradser i tæppet og strinter mig i ansigtet

Hejsa.
Jeg har en kat, Saga, som altid har været vant til at bruge et kradsebræt, men nogle gange kradser hun i tæppet selvom at hun udmærket godt ved at hun ikke må, for når jeg bare kigger på hende stopper hun. Jeg har forsøgt at ignorere hende for at få hende til at stoppe, men uden resultat.

Desuden så havde vi en lille episode i nat. Jeg havde lige slukket lyset for at lægge mig til at sove, da jeg mærker en varm stråle på den arm jeg ynder at hvile mit hoved på når jeg sover, og jeg ved jo naturligvis hvad det er og der røg hun ud af soveværelset hvilket jeg havde det dårligt med da hun virkelig elsker at ligge og putte med mig om natten, men jeg vidste simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre for at vise hende at jeg bare ikke ville finde mig i at hun strintede mig i hovedet og på min hovedpude, da det simpelthen er for ulækkert.

Det skal lige siges at hun er i løbetid i øjeblikket, men har i nogle råd til hvordan jeg skal få hende til at lade være med strinte mig i hovedet om natten og få hende til kun at bruge kradsebrættet og ikke gulvtæppet?

Jeg ville vælge at lade hende neutralisere omgående …Hvis hun da ikke er en avlskat, som du har planlagt opdræt på - Strinteri er nok ikke bare noget forbigående, men vil efter alt sansynlighed tiltage.

:hjerte:

Hvor gammel er hun og er det hendes første løbetid ??

:slight_smile:

10000% enig.

Jeg har flere fertile hunkatte som strinter værere end nogen hankat når de er i løbetid. Her hjælper kun én ting - nemlig neutralisering. :thumbup:

Kastrér hende! :slight_smile:

Hvor gammel er hun og er det hendes første løbetid ??

:)[/quote]

Hun er 8 mdr gammel og det er ikke hendes første løbetid og det er derfor at det undre mig for så vidt er hun aldrig gået:uha:

Hormonproduktionen tager til - steriliser hende, så kan vi se på de andre ting med mindre de også går væk af sig selv samtidig.

Fertile katte er svære at have gående. Selv for opdrættere

MVH

Silje - Jo oftere hun går i løb uden at blive parret jo mere frustreret bliver hun. Og hun vil nok også med alderen/i år gå i kraftigere løbe tider. Og evt. længere. Nogle hunkatte ender med at have en næsten én lang uendelige løbetid.

:slight_smile:

Hvis du vil høre min ærlige mening, så er det synd at lade hende have den ene løbetid efter den anden.

Hun har det ikke godt med det - og på et tidspunkt kan du risikere, at hun går fra maden fordi hun kun kan fokusere på hormornerne, der raser rundt i kroppen på hende.

:inlove:

Hvis du vil hende det godt, så skynd dig at få hende neutraliseret - så får hun det meget bedre og du får en mere rolig kat.

:hjerte:

Enig med de andre i at strinteriet kun løses ved at neutralisere hende…
Hvis hun er avlskat, må du holde hende ude af soveværelset under løbetiderne…

Kradseriet i gulvtæppet løser du ved at give hende en kradsemåtte… jeg er oleveringsdygtig :wink: Pris kr 100,-
Nogle katte foretrækker simpelthen at kradse på en lodret flade… og har de ikke andet, så bruger de altså gulvtæppet…

ppsst…vandret :fløjte:

Enig med de andre, steriliser katten

Silje.

Ønsker du killinger med hende så giv hende p-piller indtil hun er gammel nok til at få et kuld killinger.

Det skal dog siges at p-piller ikke er løsning i det lange løb, pga. det øger risikoen for kræft hos din kat.

Det er for frustrerende for din kat psykisk ikke at blive parret når hun er i løb, da det er imod hendes natur.

Jeg har en kokosmåtte til mine katte, som de elsker at bruge, selv om de også bruger deres krassetræ. Måske det var en ide til din kat.

[quote=Felis;393771]ppsst…vandret :fløjte:
[/quote]

Heyyyy… se lige hvornår jeg postede indlægget…
Det er altså tilladt at lave fejl… især på den tid af døgnet… og da især, når det er mig!!!:p:D

[quote=Silje;393699]Hejsa.
Jeg har en kat, Saga, som altid har været vant til at bruge et kradsebræt, men nogle gange kradser hun i tæppet selvom at hun udmærket godt ved at hun ikke må, for når jeg bare kigger på hende stopper hun. Jeg har forsøgt at ignorere hende for at få hende til at stoppe, men uden resultat.

Desuden så havde vi en lille episode i nat. Jeg havde lige slukket lyset for at lægge mig til at sove, da jeg mærker en varm stråle på den arm jeg ynder at hvile mit hoved på når jeg sover, og jeg ved jo naturligvis hvad det er og der røg hun ud af soveværelset hvilket jeg havde det dårligt med da hun virkelig elsker at ligge og putte med mig om natten, men jeg vidste simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre for at vise hende at jeg bare ikke ville finde mig i at hun strintede mig i hovedet og på min hovedpude, da det simpelthen er for ulækkert.

Det skal lige siges at hun er i løbetid i øjeblikket, men har i nogle råd til hvordan jeg skal få hende til at lade være med strinte mig i hovedet om natten og få hende til kun at bruge kradsebrættet og ikke gulvtæppet?[/quote]

-LOL

Neutralisering hjælper. Straf hjælper altså ikke her. :slight_smile: