Kat nr 2 spørgsmål

Det ser ud til at jeg reservere den her lille fætter:
:inlove:

Men hvordan gør jeg når han flytter ind til min 1 årige kastrat?
Skal jeg bare lukke ham ud i lejligheden?

Hvordan med kattebakke, kan de deles om den der er, eller skal jeg købe en ekstra og se tiden an?

Hvad med mad? -Skal jeg stille både killingemad og voksen mad frem? Jeg bruger royal canin persian.

Nogle gode råd?
Jeg glæder mig!:juhu:

Tillykke med det :slight_smile: han ser sød ud!

Mht. sammenføring - jeg har altid bare ført killingen sammen med de voksne med det samme, selvfølgelig med mulighed for at lukke fra, hvis noget gik helt galt. Det har jeg nu kun prøvet een gang, og det var da jeg havde en utrolig bossy hunkat, som så sig gal på en hunkilling. Der har aldrig været problemer med kastraterne.

Kattebakke … det kan være en god idé at have to, men det er ikke sikkert at det er nødvendigt (hvis den du har nu er stor nok). Hvis du vælger ikke at sætte en mere op, skal du dog være forberedt på, at gøre det øjeblikkeligt, hvis der bliver problemer med urenlighed.

Foder - få fat i noget af det, som killingen får at spise hos opdrætteren. Den skal have killingefoder et godt stykke tid endnu, og hvis den skal spise noget andet end den plejer at få, skal det helst være en glidende overgang til nyt foder, så du ikke bare skifter fra dag til dag. Det kan give problemer med maven.

Tillykke, han er også bare super kær…

Ja, det er en god idé at have to bakker, eller have en parat til at stille op med det samme :slight_smile: Edit: Mht to bakker, så handler det også om at killinger helst skal have en bakke tæt på, for at undgå uheld :slight_smile: Så medmindre man bor meget småt, så er det en ret god idé.

Foder, som Camilla skriver, det han er vant til, og så glidende overgang til det du nu vil fodre med, eller blive ved med det samme, hvis det er fint :slight_smile:

Jeg har som regel lige lukket de andre fra i en times tid, og lige givet killingen/katten tid til at orientere sig og vænne sig til nye lugte, finde kattebakken osv., og så de andre ud og lade dem hilse :slight_smile: Pt. har jeg ingen problemer haft med det. Hvæs og knurren ja, men det er jo helt normalt de første par dage/uger :slight_smile:

Men hvordan gør jeg så med Gizmo´s mad? Må killingen godt spise af det? eller skal jeg bare give dem begge to persian kitten? -Gizmo må gerne tage lidt på så det vil ikke gøre noget.

Ja, du lader bare Gizmos mad være - der sker ikke noget ved at killingen spiser lidt af det :slight_smile:

Vil sige det kommer helt an på killingen.
Hvis den kommer frisk og frejdig ud af kassen så prøv at se hvad din gamle mis siger til det(og som andre siger at kunne lukke dem hver for sig hvis det går over gevind)
Sørg for at du nusser din gamle mis mere(hvis den vil lade dig gøre det)

mht mad… et godt råd vi fik… Brug en transportkasse, sæt et stykke pap foran indgangen og lav et tilpas stort hul til killingen kan kommer ind og spise men ikke den voksne

Det gør nu ikke så meget hvis Gizmo spiser killingens mad, da han godt kunne bruge at tage lidt på. :smiley: Bare han ikke æder det hele.
Det bliver godt nok spændende.

Tillykke med ham :slight_smile: God idé at du valgte en killing, det gør ofte sammenføringen noget nemmere. Hvor er den lille skønhed fra? :smiley:

Angående mad, så kan du bare servere kitten for dem begge, eller evt. både voksen og killingefoder hver for sig eller bland det sammen. Jeg kan sige så meget, at jeg har oplevet flere gange at killingen ikke gider spise killingefoder og bare går ombord i voksenfoder og det burde ikke have nogen betydning på deres udvikling.

Iiiihhh hvor spændende - hvornår flytter han ind?

Han er fra Nymanns.
http://www.123hjemmeside.dk/NymannsPersianExoticCattery/23934682

:smiley:

Jamen jeg leder desperat efter en billet eller lift her d. 10. fordi Irma, som ejer hedder, vil nemlig gerne køre til vejle med ham så jeg ikke skal helt op til frederikshavn og hente ham.
Og hvis det går i orden er han her d. 10.
Problemet er bare at billetter tur/retur koster 700kr!!

Ja jeg så det lige på din anden tråd - tjek evt. om der går en busforbindelse over, det tager længere tid, men er noget billigere end tog, ellers lav en forespørgsel på samkorsel.dk (har aldrig selv brugt denne mulighed, men har hørt godt om det fra andre).

evt. http://www.linie888.dk/

700 kr fra KBH til Vejle? Hmm, du har ikke wildcard? Jeg giver omkring det halve på hverdage, og 75% på fredage og søndage.

voksen kr.319
ung (DSB WildCard) kr.160

Ja det er helt åndssvagt, nej jeg har ikke wildcard da jeg næsten aldrig er andre steder end på sjælland.

Men nu har jeg aftalt med sælger at vi alligevel godt kan mødes på fredag d. 11. kl 10 og så er jeg hjemme igen ved 14 tiden…jeg glæder mig så meget!

Kylesa - men det virker da også andre steder? bare man lige krydser kommunegrænsen. Dvs. fra Århus til Horsens får jeg også rabat :slight_smile: (og fra Århus til Randers gør jeg ikke)

Jeg bor i københavn og hvis jeg tager nogle steder så er det med s-toget til frederikssund for at besøge min mor eller 2 gange om året til fyn for at besøge kærestens familie…kan det så betale sig?

Kylesa - Bare denne tur til Vejle vil allerede tjene det hjem (du får “kun” 25% rabat på en fredag, var det en lørdag ville kortet være tjent hjem), og de to ture til fyn vil du så spare penge på :slight_smile:

Få op til 50% rabat på togrejser i Danmark, hvis du køber et DSB WildCard
Hvis du er 16-25 år eller på SU, kan du købe et DSB WildCard, der giver dig store rabatter på rejser, salgsvognen i toget og meget, meget mere.
Kortet gælder både på Arriva- og DSB-strækninger.
Kortet tjener sig selv hjem mange gange
DSB WildCard koster 185 kr. for et helt år. Og rejser du på en billigdag med 50% rabat, er kortet allerede betalt den første gang, du f.eks. rejser mellem København og Århus t/r.
Læs om alle fordelene herunder!

ØV! det skulle jeg have vidst for en time siden… Nå men næste gang! :slight_smile: Tak for forklaringen.

Held og lykke med det. Jeg glæder mig til at få en opdatering, når killingen er kommet hjem til dig :slight_smile: