Kat og hems?

Aften KG

Jeg har fået ny lejlighed og flytter for mig selv, sammen med pigerne om 1½ uge!! :rock: Det går bare ikke her hvor vi bor nu, så nu vil vi bo alene igen, for det gik da meget bedre sidst vi gjorde det! :hjerte:

Min nye lejlighed er en stor 1-værelseslejlighed, men med en hems, som jeg vil bruge som soveværelse. Man kommer der op, af en trappestige. Men kattene får deres egen entre derop, som bliver iform af kattehylder med gulvtæppe på, og en hængekøje øverst! (VI GLÆDER OS!! :høhø:)

Meeeeenn… Jeg er altså ret så nervøs, det er ligefrem noget jeg drømmer om, om natten. Mine piger er altså ikke de skarpeste knive i skuffen… De er meget gumpetunge, og så fjollede… :wehuu::ups:
Så jeg er altså nervøs for, at de i deres vilde leg, falder ned at kattehylderne, eller endnu værre, glemmer at stoppe før det er for sent, når de fræser rundt på hemsen, og de så falder ned i stuen.

Jeg ved godt, at man siger, at katte altid falder på benene, meeen… Men min elskede tøser, ja… De mister altså deres hjerner når de leger - specielt mine tortietøs, som virkelig opfører sig som en killing, selvom hun snart fylder 2. :hjerte:

Er der grund til min nervøsitet? Jeg vil naturligvis undersøge, om det er muligt, at sætte noget op, så de vil løbe ind i en væg istedet for ud i ingenting.
Men helt ærligt, vi ved da alle hvordan katte kan være, når de er helt oppe af ringe over adrenalinen fordi de leger, ville i ikke også være nervøse?

Jamen, det lyder til, at du er inde på det samme princip, som jeg har i soveværelset.

(hemsen er det brune træ til venstre i billedet)

Lige pt. bruger Fanny hylderne til at ligge og gøre sig lækker på og hun er da én gang faldet ud over kanten (og ned på sengen), fordi hun var så lækker, at hun fik overbalance, men normalt bliver de brugt til at komme fra A til B - eventuelt med en indlagt slåskamp.

Der har også været episoder på rækværket på hemsen - og så vælger jeg simpelthen at kigge den anden vej. Man kan slås uden større besvær og man kan sandelig også hoppe afsted på tre ben 2½ meter oppe i fri luft :S

Uden at genere bimser så er de ikke nær så lavtflyvende som en flok unge burmesere, så hvis mine kan - så kan dine også :slight_smile:

Lidt ot- Mette, hvor har du den kradsepæl/bræt der hænger på væggen? Sådan en er jeg nemlig på kig efter :slight_smile:

Den er fra Kattens No. 1 - den største størrelse, de har. Jeg har købt den i Maxizoo og så den der for nylig igen.

Du skal dog sørge for at udskifte de medfølgende skruer med nogle ordentlige basser - det faldt ud af væggen med Sander på ret kort tid efter, at det var sat op :frowning:

En ide kunne være at sikre gulvet ved kanten - så det ikke er helt glat. Så glider de i hvertfald ikke ud over… Det samme med hylderne…

Selvfølgelig er det farligt for dem at falde - det er også en risiko… Men det er alligevel så højt så de fleste katte vil kunne nå at vende sig i luften.

Pelle løb ud for os en dag, og dansede rundt og legede på naboen tag -what Selvom han ikke er vant til højder, så gjorde han det fint … :høhø:

Vi skal nok bare stoppe med at bekymre os så meget…

[quote=Temple Bar;394220]Den er fra Kattens No. 1 - den største størrelse, de har. Jeg har købt den i Maxizoo og så den der for nylig igen.

Du skal dog sørge for at udskifte de medfølgende skruer med nogle ordentlige basser - det faldt ud af væggen med Sander på ret kort tid efter, at det var sat op :([/quote]

:tak:

[quote=Temple Bar;394139]Jamen, det lyder til, at du er inde på det samme princip, som jeg har i soveværelset.

(hemsen er det brune træ til venstre i billedet)

Lige pt. bruger Fanny hylderne til at ligge og gøre sig lækker på og hun er da én gang faldet ud over kanten (og ned på sengen), fordi hun var så lækker, at hun fik overbalance, men normalt bliver de brugt til at komme fra A til B - eventuelt med en indlagt slåskamp.

Der har også været episoder på rækværket på hemsen - og så vælger jeg simpelthen at kigge den anden vej. Man kan slås uden større besvær og man kan sandelig også hoppe afsted på tre ben 2½ meter oppe i fri luft :S

Uden at genere bimser så er de ikke nær så lavtflyvende som en flok unge burmesere, så hvis mine kan - så kan dine også :)[/quote]

Ja, præcis sådan der. Bare at jeg så sover på hemsen, det lyder det ikke til, at du gør! :stuck_out_tongue:

Men hehe… Jeg har bare dårlige nerver når det gælder mine katte. Jeg sætter dem også altid ned på gulvet, hvis de sidder ovenpå mig, fremfor at lade dem hoppe ned selv.

Men de er mine et og alt, så ja… Jeg er lidt overpylret. :ups::thumbdown:

Men tak for svar, nu får jeg forhåbentlig lejligheden i weekenden, så må jeg tage ud og se, om der muligvis kan sættes noget op.

Nej, jeg sover ikke på hemsen - jeg sover under hylderne, så jeg har skam fået en kat i hovedet (Sander vendte sig i en hængekøje og røg ud over kanten) og også én, der landede på maven af mig engang. Men det vænner man sig til :smiley: