Mine katte er jo fritløbere og jeg ved godt, at vi har ræve i haven af og til. Jeg lukker derfor sjældent nogle af dem ud om aftenen men i aftes havde Chopin så en anden mening.:S Han røg ud mellem benene på Claus da han lige gik ind udefra. Pyt med det - der sker jo ikke noget.
Omkring 21.30 så jeg så pludselig - ude på græsplænen - Chopin med en topfart på 120 i timen bagefter Mikkel Ræv. Han fik godt nok jaget Mikkel ud af haven og over i træerne. Jeg røg ud af havedøren, for 1)jeg var nysgerrig og 2) jeg var klar til at redde min kat hvis pludselig ræven vendte om. Ræven måtte fortrække til træerne omkring vores grund og Chopin sad stolt lige inden for hækken og holdt vagt så han ikke kunne komme ind igen.Da jeg kaldte på ham kom han stolt hen over græsset med halen lige i land og var fælt stolt af sig selv. Det er da også noget af en præstation af 8,5 kg. British Shorthair der er lille smule rund og normalt temmelig doven.
Ræven så vi ikke igen i går aftes, men der går nok lige et par dage inden Chopin får udgangstilladelse om aftenen igen.:høhø::høhø: