Kat og sygdom

Ja jeg ligger syg nu - hurrah hurrah.

Det løber ud af den ene ende, og den enden ende bobler så jeg regner med at hilse på min cola senere.

Jeg har prøvet at tage mine forholdsregler. Jeg har sprittet toilettet af, og lavet en spand med ajaxvand så jeg kan tørre håndvask og wc af efter hver brug så jeg ikke kan smitte mig selv.

Men nu tænker jeg - jeg har nemlig et meget lille badeværelse.

1: Kan mine bakterier derude på en eller anden måde smitte Willow eller inficere hans bakke eller noget?

2: spanden med ajaxvand står på wcet hvor bakken også står = åben dør. Er det en dårlig plan?

3: Er det okjay at bruge sprit og ajax der hvor en kat er? Kan jeg gøre ham syg ved det?

Det afhænger da helt af, hvad du fejler, om det kan smitte Willow.
Men se at få fjernet den balje Ajaxvand! Hvis han hopper op i den og bliver rigtig våd, vil han slikke det af og blive rigtig syg!

Puha ja - den havde jeg slet ikke tænkt på…for pokker…

Sikke en idiot jeg dog er! DOH

Nej jeg tror generelt set ikke du skal være bekymret for at smitte hverken Willow eller hans bakke :slight_smile:

Næh, hvis det ikke lige er Giardia du har så tror jeg du kan have dine bacciller i fred-høhø
Marina

Altså i de 45 år hvor jeg har boet sammen med katte har jeg aldrig oplevet at vi har smittet hinanden med mavevirus :slight_smile:

:slight_smile: Tak

Jeg er bare nervøs og pyller. Jeg vil jo så gerne passe på ham :slight_smile: og han er jo så skide nysgerrig så han følger med mig overalt.

Jeg har stadig ikke styr på hvad der kan smitte mellem menneske og kat - er der overhoved noget der kan det?

Ja ud over lopper og gardia altså?

Nej, de fleste virus er artsbestemte. Der er selvfølgelig nogle bakterieformer som kan overføres men det vil hyppigst være den anden vej, altså via andre pattedyr til os. Vi er jo nogle sarte væsner og naturen skal gøre noget for at slippe af med os, vi har trods alt udviklet sig til den største snylter i naturen:)

Marina

Apropos kat og sygedomme undskyld at jeg lige låner din tråd Gry:)
Kan øjenbetændelse smitte fra menneske til kat?

[quote=SineGry;112549]Apropos kat og sygedomme undskyld at jeg lige låner din tråd Gry:)
Kan øjenbetændelse smitte fra menneske til kat?[/quote]

Det er helt okay SineGry :slight_smile:

Det er jo relevant for trådens emne :slight_smile:

[quote=SineGry;112549]Apropos kat og sygedomme undskyld at jeg lige låner din tråd Gry:)
Kan øjenbetændelse smitte fra menneske til kat?[/quote]

Det tror jeg ikke det gør :)… Min søn led meget af øjenbetændelse som lille , men vores misser fik det ikke

Tak for dit svar Kaja:)

Det er fordi at vi alle her i huset bare har døjet med øjenbetændelse på skift i over en uge. Vi er ellers super påpasselige med at vaske hænder og passe på med at røre vores øjne, men alligevel lykkes det os at smitte hinanden også selvom vi bliver medicineret med øjendråber.

Jeg skulle bare være sikker på at mine misser ikke var i farezonen for at få det:)

[QUOTE=SineGry;112549]
Kan øjenbetændelse smitte fra menneske til kat?[/QUOTE]

Mjah … jeg ved det ikke, men tankevækkende er det da, at jeg flere gange, da mine børn var små, havde killinger med øjenbetændelse samtidig med at børnene havde det.

Til gengæld har jeg ikke oplevet det efter børnene er blevet store. Jeg tror det er lidt det samme som med os andre, at det ikke smitter så meget, når man bliver ældre. Forstået på den måde, at killinger får det lettere end de voksne katte og børn får det lettere end voksne.

[quote=Vivi_Fletcher;112557]Mjah … jeg ved det ikke, men tankevækkende er det da, at jeg flere gange, da mine børn var små, havde killinger med øjenbetændelse samtidig med at børnene havde det.

Til gengæld har jeg ikke oplevet det efter børnene er blevet store. Jeg tror det er lidt det samme som med os andre, at det ikke smitter så meget, når man bliver ældre. Forstået på den måde, at killinger får det lettere end de voksne katte og børn får det lettere end voksne.[/quote]

Okay:) Jeg må være på vagt overfor misserne.

Medmindre du har mindre killinger, ville jeg ikke være specielt bekymret. Tror aldrig jeg har haft en voksen kat med øjenbetændelse. :slight_smile:

Jeg kan umidbart ikke kommer på , at vi skulle have smittet hinanden med noget :slight_smile: …Men det er jo som altid en god idé med masser af håndvaskning uanset hvor og hvem man er sammen med :ok: