Kat skudt

Denne episode fandt sted i går syd for Århus::argh::mad:
http://stiften.dk/article/20100715/AAS/707159850/1003

Det er en af mine gamle skolekammerater der ejer katten.
Jeg har ikke kontakt med hende som sådan, men så hun skrev det på FB igår.
Hun er rasende og dybt bekymret, og aflyser formentlig den familieferie de skulle have været af sted på på lørdag, så de kan være hjemme hos katten.

:ked::ked:

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Overlever katten, Louise ??

:kryds: :hjerte: :kryds:

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Overlever katten, Louise ??

:kryds: :hjerte: :kryds:[/quote]

Ja, den er skudt med hagl i maven. Dyrlægen vælger ikke at fjerne haglene, da det formentlig vil gøre mere skade end gavn.
I følge røntgenbillederne sidder kugler så de ikke er livstruende.

Hvad f*nden er der galt med folk?!

:argh: :argh: :argh: :argh: :argh: :argh: :argh:

ja katten overlevede tutter. Dyrelægen tør ikke fjerne haglene så katten kommer til at gå med metal i kroppen resten af livet. ’

sådan noget forbandet svineri!

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Vil ikke læse det

Overlever katten, Louise ??

:kryds: :hjerte: :kryds:[/quote]

Du kan sagtens læse artiklen Therese, det er ikke barske blodige detaljer.

Katten overlever, med hagl i lårbenet.

at nogen overhovedet kan finde på sådan noget :S-what:thumbdown::blegne::uha::doh::lynogtorden::argh::venter::græde: (ingen smiley viser det nok XD)

jeg håber ikke at den kat vil komme til at mærke noget til metallet !:bebe::kryds::kryds::bebe:

EJ FØJ DA :blegne:
Hvad sker der lige for ham/hende der kan finde på at skyde efter en helt uskyldig kat???
Shit han/hun skulle have nogle bank!:mad:
Ej den stakkels kat altså, bare godt at den overlevede :ked:

Jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor nogle mennesker synes det er iorden at skyde katte :mad::mad::argh::argh:

Vi havde en episode her i Næstved også… Heldigvis overlevede katten… Der var det vist naboen der havde skudt den, fordi han skulle øve sig… :argh::doh:

Jeg bliver så gal, hvad sker der med folk, keder de sig eller hvad :?
Er de rendyrket indavl hvor det bare er gået er gået totalt galt :?

Det er rigtig trist at nogle folk kan finde på at gøre den slags.
Vi lever desværre i et land, hvor ikke alle er lige tolerante.

Der findes desværre en del, som gør alt for at gøre livet surt for naboernes udekatte. De fleste som jeg har hørt om, bliver egentlig ikke generet fordi der går en kat gennem deres have, men det slår bare klik for dem, fordi de VED at de har forældede og morderiske rettigheder, så snart dyret er på deres grund, og derfor finder de på den slags ting.

Jeg bor i et område med mange udekatte. Desværre er der også mange af de udekatte der kommer til skade, fordi der bor unge med kamphunde, så derfor har jeg valgt at Victor er indekat, og når jeg har undersøgt mulighederne, får han måske lov til at gå på min terrasse, hvis den kan katte-sikres.

Men jeg lukker ham sgu ikke ud i sådan en syg verden! :uha:

Min gamle kat, som stadig bor hos mine forældre, blev også engang skudt, så han havde hagl siddende i siden. :blegne:

Jeg fatter ikke hvad det er for nogle :censur: , der gør sådan noget! De skulle selv skydes, skulle de! :mad::mad::mad:

Jeg håber at katten kommer godt over det. :hjerte:

Stakkels kat - den er jo total uden skyld!

Her i mit nabolag kom en katteejer hjem en af hedebølgedagene og fandt sin kat i et lillebitte hamsterbur placeret i fuld sol uden vådt og tørt med en lille seddel hvor der stod at fandt pågældende katte igen vil den blive dræbt. Katten var totalt afkræftet af varmen.

Syge mennesker gør at jeg aldrig ville turde lukke mine katte ud i verden.

[quote=Mai;407451]Stakkels kat - den er jo total uden skyld!

Her i mit nabolag kom en katteejer hjem en af hedebølgedagene og fandt sin kat i et lillebitte hamsterbur placeret i fuld sol uden vådt og tørt med en lille seddel hvor der stod at fandt pågældende katte igen vil den blive dræbt. Katten var totalt afkræftet af varmen.

Syge mennesker gør at jeg aldrig ville turde lukke mine katte ud i verden.[/quote]

For helvede et svin!
Der er en der har misforstået sine rettigheder totalt!! Det er under ingen omstændigheder lovligt at tilfører et dyr unødig lidelse! Heller ikke hvis han havde tænkt sig at aflive den.

Men jeg fatter ikke det had, jeg bliver SÅ rystet, og jeg tror faktisk mere det er hadet til sig selv end hadet til katte, der gør at han skal udstille sig som sådan en sølle person!

Gid han måtte blive sat i bur uden mad og vand, og mærke solen skolde hans blegfede krop!!

[quote=Simon;407457]For helvede et svin!
Der er en der har misforstået sine rettigheder totalt!! Det er under ingen omstændigheder lovligt at tilfører et dyr unødig lidelse! Heller ikke hvis han havde tænkt sig at aflive den.

Men jeg fatter ikke det had, jeg bliver SÅ rystet, og jeg tror faktisk mere det er hadet til sig selv end hadet til katte, der gør at han skal udstille sig som sådan en sølle person!

Gid han måtte blive sat i bur uden mad og vand, og mærke solen skolde hans blegfede krop!![/quote]

Må tilstå at det også fik min indre svinhund frem og jeg ønskede at give personen samme behandling. Men omvendt så ville jeg jo ikke være bedre end ham eller hende - for det kan jo også være en kvinde der stod bag.

Jeg fatter ikke at nogen mennesker kan gøre dyr fortræd. Husker desværre stadig de billeder af et marsvin der blev sat ild til, da de viste det i TVavisen, føj for den lede et eksempel på afstumptethed.

Min gamle kat blev skudt på med splatter kugler :frowning: det var ud over hele vores have. og han havde et grimt sår på benet:(

Fatter ikke folk mere.

[quote=Simon;407457]For helvede et svin!

Gid han måtte blive sat i bur uden mad og vand, og mærke solen skolde hans blegfede krop!![/quote]

Jeg kunne ikke sige det mere klart…:hjerte: :hjerte:

:lys:God rejse lille mis…

For et par uger siden gik der nogle unge fyre og skød med hagl på vores vej. Jeg kunne genkende lyden af metal mod metal. Jeg tror de skød på de forskellige lukkede gates blot for sjov - dog råbte jeg alligevel af dem og de løb hurtigt væk herfra.

Charlie er altså engangimellem ude og tænk om de næste gang ikke rammer gaten men ham :frowning:

Skydelystne bør gøre det på en skydebane - ikke i det fri som det nu behager dem.

Det er nok samme epidode der er skrevet om her:

http://lokalavisen.dk/kattehader-amok-i-villakvarter/20100715/artikler/707209880/1864?ref=eblisterseneste

Det er ufatteligt, hvad der sker mellem ørene på folk, der gør sådan noget.

[quote=danpia;407780]Det er nok samme epidode der er skrevet om her:

http://lokalavisen.dk/kattehader-amok-i-villakvarter/20100715/artikler/707209880/1864?ref=eblisterseneste

Det er ufatteligt, hvad der sker mellem ørene på folk, der gør sådan noget.[/quote]

Ja, det er præcis samme episode.
(Det er Ann-Dorthe jeg har gået i skole med)