Kat slikker på væggene?

Hejsa

Jeg skriver for min kæreste som har en skøn kattepige på godt og vel 1 år. Freja (katten) har til vane at slikke på alle væggene. (Det er sket i flere forskellige lejligheder, og i alle rum) Ingen af os har oplevet andre katte gøre det eller hørt om fænomenet før.
Kan der være noget hun mangler? (vitaminer o.lign.) Eller er det et tegn på stress eller lign?
Hun trives ellers fint og er glad og legesyg. Får billig tørkost, da hun ikke gider spise de dyre mærker. Men hun virker sund og rask.
Derudover skal det nok nævnes at hun er indekat og eneste kat i husstanden. Dog har adfærden også været der mens hun boede sammen med en anden kat.

Nogen der har en ide om hvad hendes underlige adfærd kan skyldes?

Mvh wewe86

Ja i mine øjne kunne det godt tyde på at hun mangler et eller andet vitamin e.l prøv at ringe til dyrlægen også og høre ad :slight_smile:

prøv med at sætte en feliway i kontakten… Du kan købe den ved dyrelægen det kan hjælpe på mange ting …

er der tapet på væggene eller er de bare malet ?

Skeem : en feliway? er det noget beroligende aroma eller hvordan?
Battlestar: Det er savsmuldstapet, men vi ved ikke om der er malet ovenpå det. Men det er sket i flere forskellige hjem, og ikke kun der hvor hun bor nu, så det kan vel ikke være lige dette tapet eller maling der indeholder noget som afgiver duft eller smag…

http://www.feliway.com/gb du kan læse om det her…
Det kan tage stress og hjælpe med at få katten til at falde til ro.

Vitamin/mineral mangel (giv hende noget ordenligt foder)
Kedsomhed (selskabskat eller anden aktivering, fx ved at gemme foder, et foderbræt eller lign)
Dårlig vane (er måske startet som noget der smagte godt og er så blevet hængende)

Min Magnus herhjemme slikker på papkasser, men jeg tror at det bare er en dårlig vane.

[quote=wewe86;288242]
Battlestar: Det er savsmuldstapet, men vi ved ikke om der er malet ovenpå det. Men det er sket i flere forskellige hjem, og ikke kun der hvor hun bor nu, så det kan vel ikke være lige dette tapet eller maling der indeholder noget som afgiver duft eller smag…[/quote]

så er mit bedste gæt en rigtig dårlig vane…

Vivi Fletcher: Jamen hun har skam fået “ordentlig” foder, men hun vil ikke spise det…

Tusind tak allesammen for jeres bud. Vi overvejer at afprøve det med en feliway i kontakten, og hvis ikke det hjælper må vi jo nok affinde os med at det er en dårlig vane.

Mvh wewe86

[quote=wewe86;290414]Vivi Fletcher: Jamen hun har skam fået “ordentlig” foder, men hun vil ikke spise det…
[/quote]

Jeg nægter at tro det er alle former for godt foder I har prøvet :slight_smile:

jeg ville sige prøve orijen både den med fisk og kylling det er rigtig godt…