[QUOTE=Vivi_Fletcher;593457]Personligt tror jeg genetikken spiller rigtig meget ind. Naturligvis også prægningen på mennesker, men ikke hvad angår “udetrangen” hos en kat.
Derudover bliver killinger ofte urenlige, hvis de fratages moren, når de er under 12 uger.
Mht min egen kat, gav jeg op. Hun endte med at ødelægge hele gulvet i lejligheden, fordi det jo ikke altid blev tørret op med det samme (når jeg ikke var hjemme). Og et trægulv kommer ikke bare af med den lugt.
Jeg valgte at give hende væk til nogle søde mennesker med hus og have. Hun levede et godt liv og var rigtig glad i knap 3 år, før hun så desværre blev kørt ned.[/QUOTE]
Okay, nu måtte kalenderen så lige hives frem. Hun er født omkring 1 juli 2010 og vi hentede hende den 16 oktober 2010.
Hvor tit tissede hun så på gulvet, da du havde hende?
Vi har også snakket om at give hende væk, men hvem vil have en kat der tisser i sengene?
Jeg har den holdning at man ikke bare opgiver dyret, om det så er en kat, hest, hund eller marsvin der har nogen problemer, eller rettere sagt - deres mennesker har et aflæsningsproblem. Men hvis dyret som i dit tilfælde, har bedre af en flytning, kan jeg kun se det positive ved det selvfølgelig (:
Jeg tvivler bare stærkt på om hun ikke har det optimalt, da det ellers virker til at hun trives rigtig god her hjemme. Og var også meeeeget glad da hun kom hjem fra 4 dages ferie i vinters.
Jeg kan godt se hvad du mener med instinkter. Men så tror jeg bare at vi skal kigge på vildere katte, end et par gård katte der nusser rundt omkring i området.