Katjas tamrotter

Ja rotter er en del mere aktive :smiley: Og virker mere kvik end de fedthalemus og hamstere jeg har haft :smiley:

1 Synes om

Gambiansk Hamsterrotte hedder på latin Cricetomys gambianus

Mens de tamrotter jeg har er Rattus Norvegicus, så de er ikke samme art :smiley:

Rattus Norvegicus er også det de fleste vilde rotter er…

Der findes også nogle få vilde rotter der er Rattus Rattus, disse er så vidt jeg ved ikke udbredt som kæledyr…

Der er heller ikkr mange der har hamsterrotten som kæledyr, da de er stortset umulige at holde i et bur, da deres tænder nemt kan gnave sig ud af selv metalbure :slight_smile:

1 Synes om

Jeg kan ikke lige se om det er Roger Abrantes, han har skrevet en del bøger, og har startet et projekt netop med rotter.

Jeg kan anbefale at høre foredrag af ham, og hvis det foregår her i Danmark så taler han dansk.

Bea har allerede spist hendes agurk, mens Buddy ikke har rørt hans…

Han tog også nogle dage før han turde smage på knækbrødet, mens Bea nærmest hiver det ud af hænderne på en :smiley:

Men okay, hun skal have mælk til 8 små bebser :smiley:

4 Synes om

Aslan syntes Bea og ungerne er så spændende

Bea er heldigvis ikke bange for Aslan

7 Synes om

Nuttet! Det ligner de har en samtale!

2 Synes om

Har fulgt dem i nok 10 år og kan virkelig godt lide deres måde at træne dem på men også det liv de byder rotterne

3 Synes om

Katja har været forbi og gøre bur rent hos Bea.

Alle ungerne har åbne øjne og de er begyndt at kravle rundt i buret og op på ting.

Jeg fandt en skål til foder der kunne stå i bunden, så ungerne kan smage.

Jeg så den ene sorte unge kunne kravle op på hulen uden problemer, så nu er bue-hulen sat hen under vandet, så de kan prøve den når de har behov for det.

Bea fik Buddys agurk, og den hænger, så hun lige kan træne balance imens :smiley:

8 Synes om

Bea har skubbet hulen væk fra drikkedunken…

Og en enkelt unge har sneget sig hen til ekstra mælk :smiley:

7 Synes om
8 Synes om

Endelig kom der karabinhager med posten…

Sådan nogle er jo vildt dyre, så har sagt til Katja de er mine, men hun gerne må låne dem :smiley:

Havde købt 8 styk, da Katja havde fundet en der gratis havde syet køjer til hendes rotter :smiley:

Buddy fik dobbeldækkeren, mens Bea fik den alm.

Bea er allerede ved at se den an :smiley:

Buddy er generelt ikke glad for nye ting, så der går nok lidt inden han tør tage hans i brug :smiley:

Køjerne kan maskinvaskes :smiley:

8 Synes om

Jeg havde glemt hvor tungt mit glasbur er, men det lykkes mig at flytte rundt på det og så Beas bur, så hende og ungerne også kunne komme ind i stuen og blive mere vandt til menneskelig aktivitet

I øvrigt lod Bea mig klø hende bag øret tidligere idag, da hun havde alle ungerne i mælkebaren :smiley:

7 Synes om

Aslan holder øje med ungerne :smiley:

5 Synes om

Ungerne er ret livlige og er allerede begyndt at vaske sig og gnave lidt i maden

7 Synes om
4 Synes om

2 uger og 3 dage gamle

5 Synes om

Her til morgen gav jeg Bea en urtepotte med papir i, som hun kan sidde i :slight_smile:

7 Synes om

2 uger og 3 dage gammel

5 Synes om
6 Synes om

Den klatre :face_with_peeking_eye:

7 Synes om