Katte-aften i Aalestrup med adfærdsrådgiver og dyrlæger

Alle er velkomne - tilmelding til klinikken. Jeg kommer blandt andet med nogle helt nye forslag til, hvad vi katteejere skal kalde begreberne hos kattene, så vi kan få vores eget sprog at bruge fremfor at kopiere fra hunde og andre arter.

Foredrag om katteadfærd, fodring og tandsygdomme hos katte i Aalestrup den 22. februar 2012 fra klokken 19.00 til 21.30
Eksamineret adfærdsrådgiver og træner Helle Lenschow fortæller om træning af katte, kattens sprog og adfærd samt om, hvordan du bedst fører katte sammen i samme hjem. Emnerne hypersoignering samt problemer med stridende nabokatte behandles også, lige som Helle vil belyse den seneste forskning i tamkattens oprindelse og fortælle, hvordan du lettest lære at forstå din kat. Dyrlæger fra Familie Dyrlægerne fortæller om tandsygdomme hos katte samt fodring af katte.
Der kan stilles spørgsmål.
Sted: Aalestrup Dyreklinik, Testrupvej 14, 9620 Aalestrup
Tilmeld dig på mail [email protected] eller telefonnummer 98 64 15 05

Kunne du ikke forslå mine dyrlæger et sådant arrangement…? http://www.dyrlaegehusetskanderborg.dk/

For nogle år siden holdt de et lignende arrangement med en anden adfærdsrådgiver, men det kunne sagtens gentages, og det var heller ikke helt samme emner. Den gang var der nok ca. 50 deltagere i Kulturhuset her i Skanderborg. Prisen var vist kr. 100/deltager.

Alternativt i regi af biblioteket her i byen - Brita kan sikkert hjælpe med navnet på en kontaktperson, det er jo samme kommune som Galten.

Det var en god idé Susanne - jeg prøver at kontakte dem

MVH

Ja det ville være dejligt med noget lidt tættere på, og vi har de samme dyrlæger Susanne :slight_smile:
Jeg har kun haft en dyrlæge jeg syntes var lige så god, og det var Kate i Bjerringbro da jeg boede i Ulstrup.

Da Helle kontaktede mig ang. arrangementet i torsdags, sendte jeg mails rundt til Hørning, Ry OG Skanderborg Bibliotek. Svaret var fra dem, de havde de arrangementer i hus for denne gang men ville sige til hvis dette arrangement blev aktuelt.

At lave foredraget i dyrlæge-regi er en glimrende ting, for det lugter ligesom lidt af ost, haha
Desuden tager dyrlæger ikke skade af ny viden på området, for det er mit indtryk en del ikke er helt opdateret, og det almene dyrlægestudie er ikke fyldt specielt ud af katteadfærd. Så vidt jeg husker det det noget der ligner nærmest ingenting

Glæder mig rigtig meget til at deltage. Håber meget på inspiration til træning som vi så småt er gået i gang med her hjemme.

Glæder mig til at se jer der kommer herfra også:-)

Der er fyldt op nu … Hmmm igen igen for sent ude… Til gengæld er der så stor int at de laver en aften mere :slight_smile: Sagde hende jeg talte med :slight_smile:

sådanne arrangementer kunne vi bruge i hele landet :slight_smile:
Og ja Britta, dyrlæger kunne sagtens få noget mere katte-viden , det ville de ikke tage skade af :slight_smile:

Jeg slår det op senere, men de gentager den 21. marts… samme sted emner og foredragsholdere…

Der er 20 tilmeldte til aftenen den 21. marts - kurset er derfor fyldt.