Katte alene hjemme en hel uge - nej, vel?

sidder lige og tænker på at når jeg skal på skole i forbindelse med min elevuddannelse, så er der jo risiko for at kattene kommer til at være alene hjemme en hel uge ad gangen, hvilket de IKKE skal…

Der er nemlig chance for at min kæreste skal på øvelse i nogen af de uger jeg er på skole og derudover kommer der jo 6mdr hvor han er i Afghaistan, og der slipper jeg nok ikke for skole…

Hvordan gør man?

Kunne jo godt tænke mig de fik selskab hver dag, men har ikke nogen som kan bo her i de uger evt ville komme…

Skal de på internat i de uger?

Det skal lige siges, at jeg bor i Skive og skolen ligger i Ebeltoft og skal med off. transport så har ikke mulighed for at komme hjem hver dag…

Det er måske 1 eller 2 gange vi snakker om det kunne blive et problem, da skoleopholdene er 8 gange på 2 år af 1 uge ad gangen

Ja, det ideelle for kattene ville jo nok være hvis de kunne være hjemme og der så kunne komme en og passe dem. Det kan være du kan finde en på et katteforum der vil være dig behjælpelig?
Jeg har selv en veninde der passer mine (hun bor 50 m væk og er kattetosset) de få gange jeg er væk i en weekend eller mere, kattene kender hende og har det (så vidt jeg ved) godt med arrangementet. :slight_smile:

Hvad med at få en til at komme en eller to gange om dagen og snakke lidt med dem og give mad og kæl og tømme bakker.
Selv hjælper vi Lenshow(som også er at finde her på dette forum) på denne måde. Vi tager ud til kattene, når hun ikke er hjemme en weekend. Vi nusser og snakker med kattene, giver dem mad og lukker dem ud og ind af løbegården. Sørger for de har det godt og ingen fejler noget. Kattene kender os godt og er glade når de kan høre vores bil. De sidder i vinduerne og tager imod os og forlanger straks der skal være åben til kattegården.
Vi synes det er en dejlig ordning og vi ved hvis vi skal noget, så kommer Helle her og passer vore katte.
Knus Elin

Jeg ville også finde en til at passe dem i hjemmet, når du er nødt til at tage væk i en uges tid.

Jeg har en sød veninde, som faktisk flytter ind i min lejlighed, når jeg tager på ferie til september i en uge - og mine to røde drenge elsker hende - så de savner nok slet ikke mig, mens jeg er væk.

Ja du har jo egentlig god tid, så hvad med at annoncere i avisen efter en katsitter…tag nogle gode samtaler med dem der henvender sig før du vælger

Det var da måske en god ide at finde en til dem… Havde jeg nu også tænkt på - men jeg så jo helst de havde selskab hele dagen :stuck_out_tongue:

Enig -thumbs

ja som jeg tidligere måtte erkende så er det bedste for dine katte at forblive i hjemmet.

Det råder de forskellige dyrelæger og katteværn. :smiley:

Og så at finde en der kommer og ser til dem… Passer dem osv… [bigloony]

Dine katte tager ikke skade af at være alene hjemme i en uge ad gangen når blot du har nogle der kan komme og fodre dem. Kattene vil afgjort have det 100 gange bedre med at være i vante omgivelser frem for at komme i pension.

Jeg taler af erfaring. Jeg passer mine forældres 2 katte hver gang de er på ferie, de har få gange været væk i op til en måned og det har deres katte absolut ikke taget skade af.

Jeg har forsøgt at have dem her i huset, men det stresser dem meget mere end når de er i vante omgivelser. Jeg kører gerne op 1 gang om dagen, fodrer, tømmer bakker og snakker lidt med dem. Ofte har de slet ikke tid/lyst til at snakke særlig meget med mig. Som regel gør jeg det inden jeg går, at jeg strøer noget tørfoder ud på køkkengulvet, så de skal bruge noget tid på at rende og samle deres mad op, det elsker de.

Så du kan roligt lade dine katte være alene med god samvittighed, desuden har de jo hinanden til selskab.

Synes bare det er trist de skal være alene hvis det er, når de er vant til vi er hjemme… (og ja, jeg er lidt pjattet :smiley: )

Vil bare tilslutte mig TinaD´s svar - det er mine katte hun skriver om. De er også vant til at vi er hjemme hver dag - de klarer
det alligevel flot at være alene hjemme.

Ja, vi har også flere gange passet min farmors katte (hun har haft diverse katte hele mit liv, og mien forældre bor et hus fra hende) og de virker ærlig talt ret ligeglade med at vi kommer. Det er fint nok, men så heller ikke mere fantastisk. Så længe kattene har hinanden tror jeg fint de kan hygge sig selv i en uge :slight_smile:

Det ville helt sikker være det bedste for misserne at der kom en til dem hver dag, og det kan sagtens fungere.

min mor kommer og bosætter sig i vores lejlighed når pp og jeg rejser på bryllupsrejse i 3 uger… det har hun gjort før :slight_smile: og kattene tager erstatningen rigtig pænt… hun er der jo ikke hele tiden og kattene er ligelgade når der bare er frisk vand, ny lækker våd-mad og masser af tørmad

jo de er knotne når vi kommer hjem - men ikke noget der ikke kan fixes med rejer :slight_smile:

så vær ikke ked af hvis de skal være alene hjemme i dage hvis der bare bliver sørget for dem… de har hinanden - det er rigeligt… :slight_smile: