Hej Jeg har to skønne hun huskatte
De er knap 7 måneder
Og søskende
De besørger inde i katte bakke
Og de komme ind udefra og besørger:(
Jeg vil meget gerne af med bakken
Har introduceret dem for sand bunke udenfor med høm høm hvor de begge besørgede.
Men de kommer stadig indenfor for at besørge så det ikke årstiden, der gør en forskel
De skider på gulvet eller i min keramik kasse ,hvis jeg prøver fjerne kassen.
Har prøvet flytte dem ud lige før de sætter sig og genne dem til sandet ,som ligger noget fra udgangen da det er på 1 sal og de skal over bro hvor jeg ikke kan gå).Og roser roser dem når jeg kan se de besørger, men kan ikke nå derhen med godbid før de er væk.
Deres søskende som jeg har kontakt med, besørger kun ude., men de blev holdt længere inde før de gik udenfor . Så der var ligesom en stor forskel for dem i ude og inde liv.De blev nok mega glade for endelig at komme ud
Har i nogen ide om hvad jeg kan gøre ?
Kan ikke placere bakken andet sted
Og den stank der er om morgnen er ikke rar
Er nærmest ved at kaste op den ene graver ikke høm høm ned .men graver udenfor kassen
Håbefulde Catrine
Jeg syntes personligt det er godt de bruger bakke.
For bakken er en af de første steder man kan se om ens kat er syg, fx. er der mere/mindre tis, er der blod i tisset.
Er afføringen anderledes end den plejer osv.
Hej Catrine - og velkommen til. Det lyder ikke, som om din kat er særlig modtagelig for idéen. Det lyder heller ikke, som om det er særlig nemt for den, slet ikke i forhold til at bruge bakken.
Måske skulle du prøve at kigge på andre løsninger, fx en lukket kattebakke, der tager lugten.
Brug den uden flappen, til katten har vænnet sig til den, og lær den så at åbne flappen selv. Jeg har ikke oplevet, at det var et problem.
P.S. Det er ikke meningen at reklamere for Zooplus. Bare at vise dig mulighederne. Du kan få noget tilsvarende i almindelige butikker.
Og så noget grus af god kvalitet. Det tager meget lugt
Foder kan vist også have betydning for lugtgener