Det er da et meget fair spørgsmål
Der er nok lige så mange løsninger, som der er opdrættere
Vores hankatte går i udendørs løbegård i dagtimerne, hvor de kan se de andre katte og dutte næste med dem gennem trådhegnet. Om natten går de inde - de har ikke særligt meget plads, men den er deres, og der kan frit tisses hvis de vil (suk!). De kan stadig se og høre de andre, og i det nye hus kan de også se hinanden. Skal se om jeg kan få taget et billede i ordentligt dagslys
De bliver håndteret af mennesker 2 gange dagligt - når de bæres ud om morgenen/formiddagen og når de kommer ind igen om eftermiddagen/aftenen. hver eneste dag hele året rundt
De KAN ikke gå løs sammen med gruppen - under nogen omstændigheder. Udover at de selvfølgelig ville rent ud sagt overpisse ALT på matriklen, ville de også ret hurtigt slå hinanden ihjel, samt de kastrater de måtte træffe - eller korthårskatte der ikke er fertile hunner i løbetid. Vores fuldvoksne birmahanner er bestemt ikke “legetøj” - sådan en bimsedreng er noget af det mest territoriale jeg kender
. Men deres adfærd afslører om de trives
De æder godt, er nemme at håndtere for de 2-benede ejere og kan stadig slæbes med på udstilling, skulle behovet opstå. Nogle foretrækker at have sine hanner gående fast udendørs, men det ville aldrig forekomme her - jeg har set flere forsøge det med birmahanner, men de “forvilder” relativt hurtigt og bliver svære at håndtere.
VH
Susanne
Her er Luffe besvimet i varmen lige foran Tabsen´s løbegård. Han er mest fredelig, og Luffe må godt komme lige så stille helt hen til tråden. Den går ikke over i den modsatte side af haven, hvor den anden hankat går!