Katte, der tisser i sengen

Mit nuværende kuld har ikke været uden udfordringer og jeg er nu lykkelig for, at der kun var tre killinger - det har helt klart gjort livet lettere :smiley:

En af flere udfordringer, der har været, er at deres mor under ingen omstændigheder mente, det var rimeligt, at hendes børn skulle begrænses i deres muligheder for at udforske verden. Her taler vi om killinger på ca. 4 uger…

De færreste opdrættere har vundet den diskussion og jeg er sgutte bedre eller heldigere end andre.

Desværre betød det, at da de blev gamle nok til at spise selv, hvor de normalt også skal lære at bruge en kattebakke, så var hunkillingen ret meget bagefter drengene :frowning: Hun kunne godt gå ind på en bakke, lave alle de indledende øvelser - men så forlod hun bakken og tissede eller (oprindeligt) sked ved siden af. Det sidste rettede sig ret hurtigt, men indtil for ca. 2 uger siden var der mindst én våd plet på min dyne pr. nat. Og på det tidspunkt var de ca. 3 måneder gamle …

I kombination med, at jeg nu har levet i et opdelt hus i 6 uger, fordi deres mor er overbevist om, at alle de andre katte i huset er MEGA farlige, havde jeg kontaktet den opdrætter, som havde booket den pågældende hunkilling og aftalt, at hun i stedet får en killing fra et senere kuld. Jeg ender nemlig desværre nok med at neutralisere deres mor og dermed ville jeg have lukket en ret unik linje i mit opdræt før tid :frowning_face:

Jeg har prøvet rigtigt mange tips og idéer, inkl. hvad jeg har kunnet søge mig frem til her, men det produkt, som mange anser for at være et mirakel, er ikke så nemt at få fat i for europæere. Heldigvis for mig skulle min gode ven Andy, der er opdrætter til killingernes far, en tur til Europa og kunne tage en pose med af mirakelproduktet - og jeg kan i aften fejre 14 dage og nætter med tør dyne!!

Tak til Dr. Elsey’s Cat Attract!! Det kan købes på amazon.com og endnu billigere på Chewy’s, så jeg vil klart anbefale især opdrættere at have en pose hjemme - og forhåbentlig vil der snart komme en forhandler i EU. Jeg ved, der er kommet én i England, men de har jo valgt at forlade “det gode selskab” :slight_smile:

6 Synes om

Dejligt det har hjulpet, men vil du forklare nærmere hvad dette mirakkel produkt er. (jeg er desværre ikke så god til at læse engelsk)

2 Synes om

Det ligner i princippet catnip og består af en kombination af forskellige urter, som man drysser på kattegrus UDEN nogen form for duft. Der er præcise blandingsforhold på posen og 1 pose svarer til 1 kats forbrug af kattegrus i 3 måneder (det umiddelbare håb er, at det tager mindre end 3 måneder at lære katten at bruge en bakke) :slight_smile:

Hver gang man fylder mere grus på en bakke, skal der tilsættes lidt ekstra cat attract for at bibeholde blandingsforholdet :slight_smile:

4 Synes om

Tak for svar, det lyder genial.
De kuld hvor vi har haft problemer med at gøre killinger renlige, har været, de kuld hvor mormis ikke helt har levet op til rollen som mor. hvor det har knebet med mælk og hun ikke holdt killingerne ordentlig rene.
Jeg håber det bliver muligt at købe i europa, så vi har det på lager, næste gang vi har en dårlig mormis

3 Synes om

Ja, det kan helt klart betale sig at købe det ind til lager - og hvis man kender nogen, som skal en tur til USA, så koster en pose 10 dollars hos Chewy.com, som er USA’s svar på Zooplus.
Forhåbentlig kommer der snart en forhandler i EU.

3 Synes om

øv jeg ikke kender en der skal til USA :frowning:

Hvad med dig selv, hva’ …? :wink:

1 Synes om

Du kender mig næsten for godt :wink: Det er ikke helt udelukket, men i første omgang har jeg præsenteret idéen for Dorthe Seierø, som netop fokuserer på at have unikke produkter i sit sortiment

4 Synes om

Hvis der - indtil da - er nogen, som er interesseret i en pose, må de sige til. De koster 10 dollars for 3 måneders forbrug (og poserne kan genlukkes, så man behøver ikke bruge det hele hurtigt) og min gode ven Andy kommer jævnligt til Europa - næste gang til nytår.

3 Synes om

Jeg vil gerne købe til 3 mdrs forbrug, hvis du vil sende dem til mig når de lander i DK, betaler selvfølgelig porto

1 Synes om