Katte forsikring?

[QUOTE=Vipstøsen;1218420]Nej, jeg kender dem ikke, men svarede faktisk på et spørgsmål for nylig hos dem om hvor mange penge man ville bruge på dyrlægeregninger til sin kat.
Jeg har lige været inde og kigge på linket og forsikringen nu… og det ser da ud til at de gerne vil være en spiller på det danske kæledyrsmarked…[/QUOTE]

Ja, den ser faktisk lovende ud. Jeg hoppede dog af igen, da jeg læste at deres selvrisiko er per diagnose, for indtil videre er det jeg tit har fået penge tilbage på de “småting” der er opstået indenfor samme selvrisiko-periode, fordi det hos Agria (og vist også Dyrekassen nu?) ikke gælder per diagnose :slight_smile: Tilgengæld et plus at egenandelen efter selvrisiko kun er 10%. Og så kunne jeg ikke læse noget sted om der er en tillægsforsikring, der også dækker killingerne i en vis periode, hvilket også er noget af det jeg er glad for.

Jeg synes formuleringen her er lidt uheldig

Forsikringen dækker ikke
sygdom, lidelse og ulykkestilfælde, der skyldes eller forværres af

6.5.2
at din kat ikke regelmæssigt undersøges og behandles mod ormog andre parasitter, herunder lus og lopper.

Jeg vil da ikke regelmæssigt behandle mine katte for lopper, lus eller orm hvis der ingen symptomer er på at kattene har det. Regelmæssigt undersøges og behandles ved behov, ja… men ikke regelmæssig behandling :wink:

Og hold da op, kan læse at Tryg ikke dækker fødselshjælp og/eller kejsersnit for perser eller exotics… :uha:

Jeg mente nu lige vilkår for alle og da de neutralisere ikke ville få livmoderbetændelse eller andre “spændende lidelser” burde de være billigere - og at man burde kunne forsikre katte og hunde sammen og derved opnå mængde rabat på alle samlet.

jeg har været til vagt dyrlæge med 1 hund, han fik 250 kr retur på knap 2000 kr… nu har jeg tabletter liggende til når han bliver syg næste gang. Nej jeg er ikke imponeret over sygdomsforsikringer til dyr.

Desværre er de ikke sådan lige at sige op…

[QUOTE=catsanddogs;1218509]Jeg mente nu lige vilkår for alle og da de neutralisere ikke ville få livmoderbetændelse eller andre “spændende lidelser” burde de være billigere - og at man burde kunne forsikre katte og hunde sammen og derved opnå mængde rabat på alle samlet.
[/QUOTE]

Jeg prøvede bare at komme med en joke, fordi mine kastrater har været meget dyre (Diego kostede mig for 5 år siden 20.000 kr på knap 3 måneder og har fortsat stilen med en 5000 kr/år siden), men kan godt se at når man ikke lige kender den historie med ham, så var det nok ikke så sjovt :slight_smile:
Men versus at fertile kan få livmoderbetændelse så er overvægt og dertil relaterede sygdomme mere hyppigt hos kastrater, ligesom urinvejslidelser tilsyneladende også er det :slight_smile:
Men kan man ikke få mængde rabat ved at forsikre hund og kat sammen? Det troede jeg da faktisk :slight_smile:

Nej, det er nyt. Jeg har mine øvrige forsikringer i Tryg og ville sikkert have valgt dem, hvis de havde haft en, da jeg skulle forsikre den første kat.

Jeg endte med at skrive til Tryg, fordi jeg fandt denne passe i deres “Ofte stillede spørgsmål”.

Jeg overvejer at købe en kattekilling. Hvornår kan jeg forsikre den?Du kan købe Sygdom og Ulykke samt tilvalg til din killing, som tidligst kan træde i kraft den dato, kattekillingen fylder 8 uger.

Jeg forstår ikke, hvorfor grænsen er 8 uger, når man først kan købe killingen, når den er 12 uger. Så det har jeg spurgt dem om.

Sikkert fordi de ikke har for fem ører forstand på katte og tror, grænsen er den samme som hos hund :slight_smile:

Så er det godt, deres viden bliver opdateret - gerne med henvisning til bekendtgørelsen :slight_smile:

Vi har Dyrekassen, da det lige var den, der passede os bedst :slight_smile:

Men nu Tryg har fået en forsikring har jeg meldt mig til at blive ringet op - så må vi se hvad de kan tilbyde. Staklen får nok sin opgave for med at skulle lave tilbud på 4 :tihi:

Ja, jeg linkede godt nok ikke til bekendtgørelsen, men skrev, at det ifølge loven er forbudt at tage killinger fra moderen, før de er 12 uger. Og at Tryg ikke med deres forsikringer burde opfordre folk til at bryde loven - eller noget i den stil :slight_smile:

[QUOTE=galath;1218585]Jeg endte med at skrive til Tryg, fordi jeg fandt denne passe i deres “Ofte stillede spørgsmål”.

Jeg forstår ikke, hvorfor grænsen er 8 uger, når man først kan købe killingen, når den er 12 uger. Så det har jeg spurgt dem om.[/QUOTE]

Måske fordi karensperioden på 30 dage så cirka er overstået når man får killingen hjem? Men glæder mig til at høre deres svar.
Jeg skrev og bad om et tilbud per mail igår. (Gider ikke det der telefon snakkeri, hvor de lover et og senere trækker i land :wink: )

Det kunne måske også være hvis man vil beholde en killing man “selv har lavet”? Så er det vel praktisk nok at kunne forsikre den allerede ved 8 uger :slight_smile:

Jo, men den behøver man vel ikke købe?

Nej, men det kan være derfor det er muligt at forsikre killinger fra 8 uger. De burde i så fald dog lige have skrevet at loven kræver at den skal være 12 uger, når nu hun specifikt spørger om en købekilling :slight_smile:

Nu er det faktisk ikke en “hun”, der spørger :slight_smile: Det er nogle generelle spørgsmål og svar, som Tryg selv har stillet op. Så det er altså dem selv, der vælger, at det er lige præcis en købekilling, det drejer sig om.

Det kan godt være, de kan finde ud af at bortforklare det på en eller anden måde, men som det er stillet op på siden, kommer det til at virke meget uheldigt. Jeg har ikke fået svar, så vi må se, hvad deres begrundelse er. Hvis de overhovedet svarer mig.

[QUOTE=galath;1218873]Nu er det faktisk ikke en “hun”, der spørger :slight_smile: Det er nogle generelle spørgsmål og svar, som Tryg selv har stillet op. Så det er altså dem selv, der vælger, at det er lige præcis en købekilling, det drejer sig om.

Det kan godt være, de kan finde ud af at bortforklare det på en eller anden måde, men som det er stillet op på siden, kommer det til at virke meget uheldigt. Jeg har ikke fået svar, så vi må se, hvad deres begrundelse er. Hvis de overhovedet svarer mig.[/QUOTE]

Ah okay, så har jeg misforstået det :slight_smile:

Det bliver spændende at se hvad de svarer, hvis de gør det :slight_smile:

Hvis de ikke svare dig så send en klage - for hvordan kan de forvente nye kunder om de ikke tager henvendelser seriøst? og ja de tager klager seriøst

Ja, jeg har stadig ikke hørt fra dem :venter:

Så er jeg blevet ringet op fra Tryg. Og vi har gennemgået samtlige katte - han havde ikke British Longhair i systemet, og jeg måtte lige forklare, hvordan en Europé dog ser ud :høhø:
En af dagene får jeg så et tilbud på de 4 drenge - så må vi se, om det er noget ved :slight_smile:

Jeg spurgte også til det med de 8 uger. De ved godt derinde, at killinger først må flytte ved 12 uger, de 8 uger er skrevet på for at gøre det bedre sammenligneligt med deres hundeforsikring (øh aha) og for at opdrættere kan forsikre deres egne killinger tidligt.

Tak for forsøget, Lykke. Det svar giver jo så ingen som helst mening i den sammenhæng, hvor spørgsmålet optræder :rolleyes:

Det fik han også at vide. Og han gav mig egentligt ret i, at det virkeligt kan læses forkert… Men jeg tvivler på, han gør noget (eller finder en, der har magten til det).

Overvejede at nævne, at jeg havde en hel stak bekymrede kattedamer i ryggen, men han lød allerede overrasket nok over de 4 katte :tihi: