Katte forsikring?

hej katte-elskere.

lige et spørgsmål om forsikrings junglen. Skal have forsikret min næste kat, men ved ikke rigtigt hvilken. Er der en i vil anbefale og hvad har i erfaring med??

hilsen Maja :slight_smile:

Jeg har selv tre katte forsikret i Agria og er fint tilfreds. :slight_smile:

Men du kan også vælge Dyrekassen, den er der mange herinde, der har, og den får også som regel pæne ord med på vejen.

Der er lidt forskel på vilkårene/priserne, men det kan du jo læse op på på deres respektive hjemmesider.

Og jeg har tre i Dyrekassen og er godt tilfreds :slight_smile:

Agria og Dyrekassen er de største, når det kommer til forsikring af katte. Hvilken en af dem, der er bedst, er nok lidt afhængigt af temperament. Jeg kender ikke de specifikke forskelle.

Jeg har lige fået Isabella forsikret ved Dyrekassen pr. 1/12-14, og jeg tror på, at det nok skal blive en succes :slight_smile: Dog håber jeg nu, at vi aldrig får brug for forsikringen :kryds: :høhø:

Det vigtigste er faktisk a du får katten forsikret et sted :wink: Jeg anbefaler altid Agria fordi det for mig er vigtigt at de giver noget tilbage i form af deres forskningsfond: Agrias forskningsfond giver 3,5 million til forskning i hunde og kattes helbred - Agria Dyreforsikring
VH
Susanne

Mine kælekatte er i Dyrekassen - og jeg har været godt tilfreds - ingen problemer overhovedet!
Min avlskat er kommet i Agria fordi deres vilkår ift. til avlskatte er bedre (synes jeg) end de tilsvarende hos Dyrekassen. Har dog ikke haft behov for dem endnu (heldigvis da :slight_smile: )

Jeg har i sin tid valgt Gartnernes - www.garfors.dk - da det var den min dyrlæge anbefalede og havde gode erfaringer med.
Jeg var helt nu katteejer på det tidspunkt, så valgte at følge deres anbefaling. Jeg kan se at deres vilkår minder meget om de andre med ift selvrisiko, alder, kronisk sygdom mm.
Jeg har en gang haft brug for at bruge forsikringen, og der gik det uden problemer…

personligt har jeg dyrekassen, jeg har ikke råd til Agria.
pris i dyrekassen for 1 perser: 838 kr, samme kat i agria: 2267 kr
Hold øje med pris kontra dækning, og vælg den der passer bedst til dine behov.
Vær opmærksom på om den dækker fx. Vagttillæg, hvilket kan være væsenligt, da katten jo ikke altid bliver syg indenfor dyrlægen normale åbningstid :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;1218235]personligt har jeg dyrekassen, jeg har ikke råd til Agria.
pris i dyrekassen for 1 perser: 838 kr, samme kat i agria: 2267 kr
Hold øje med pris kontra dækning, og vælg den der passer bedst til dine behov.
Vær opmærksom på om den dækker fx. Vagttillæg, hvilket kan være væsenligt, da katten jo ikke altid bliver syg indenfor dyrlægen normale åbningstid :-)[/QUOTE]

Whaaat, det er dyrt for sådan en perser! :uha:

Mine tre katte koster sammenlagt ca. 3200 for et år…i Agria.

Jeg har Dyrekassen til to af forkælelsesdyrene, fordi jeg opfatter Agria som mere rettet mod opdrættere.

Højby Dyreklinik har en opstilling af nogle forskellige forsikringer [B]her[/B], så du kan sammenligne. :slight_smile:

Nogen der kender til Tryg: http://www.tryg.dk/kampagne-kat.html?cmpid=Kaeledyrskampagne_Kat_Poll_uge4552_2014&cmpid=2014_Tryg_Kæledyrsforsikring_Uge45-1_Inside%20RTB_930x180_kat_1&svar=a#gHgFimpcDGY5YHOL.97 ?

[QUOTE=louiseogbuster;1218218]Jeg har i sin tid valgt Gartnernes - www.garfors.dk - da det var den min dyrlæge anbefalede og havde gode erfaringer med.
Jeg var helt nu katteejer på det tidspunkt, så valgte at følge deres anbefaling. Jeg kan se at deres vilkår minder meget om de andre med ift selvrisiko, alder, kronisk sygdom mm.
Jeg har en gang haft brug for at bruge forsikringen, og der gik det uden problemer…[/QUOTE]

Mine 2 MCO’er var siden indflytning hos mig forsikret i Gartnernes Forsikring.

Der er bare én dum ting med dem….katten er fra det fyldte 14. år kun forsikret ved uheld, sygdom dækkes ikke længere. :frowning:

Jeg fik overført mine til Dyrekassen, da de var 6, dvs man skal fremlægge dyrlægeerklæring på, at de er sunde og raske og dét var de. :slight_smile:

Jeg har koldt og kynisk valgt ikke at forsikre mine katte.

De er neutralisere, de går ikke ude. De har alle de år jeg har haft katte, 2 gange været syge hvor forsikring ville have hjulpet.

Jeg har mine i Agria, og har lige fået en mail fra dem hvor de giver mig en kode, som jeg kan give til nye der tegner en agria forsikring mellem 15.12-15.1. en kode så de sparer 200 kr - sig til hvis nogen er interesseret :slight_smile:

Oversigten på forsikringer er her:

http://www.hojbydyreklinik.dk/files/manager/div.%20info%20%20materiale/forsikring%20kat.pdf

Jeg har altid været selvforsikrende ud fra en tanke om, at forsikringsselskaber jo skal tjene penge, så derfor vil det helt gennemsnitligt være billigst. Efter at have haft mandagskat, der har kostet 10-15.000 kroner om året i dyrlægeregninger i 5 år, bliver mine nye katte nu forsikret. Og så fejler de sikkert aldrig en fregne :wink:

mvh. tina

Jeg sidder lige og læser forsikringsbetingelser. Hos Dyrekassen står der:

“Katten skal være vaccineret imod kattesyge og influenza samt revaccineret jf. anvisninger fra Lægemiddelstyrelsen.”

Hvor tit er det så?

Og dækker sådan en forsikring overhovedet ikke tandbehandlinger? Det ser umiddelbart ud som om, de har taget forbehold for alt i munden, men man kan jo blive overrasket :slight_smile:

mvh. tina

I Sveske’s tilfælde i sidste måned, dækkede Dyrekassen udgiften til tandrøntgen og narkose, fordi tandrøntgen gav en diagnose, nemlig TR, rødderne var ved at smuldre væk. :S

Selve den operative fjernelse af tænder var for min regning…3 hjørnetænder + 5 kindtænder, til den samlede pris af 11.000 kr. :rock:
Der blev først opereret en kindtand ud…men jeg bad Aalborg Dyrehospital sende røntgenbillederne til Jens Ruhnau, hvor jeg købte en telefonkonsultation, den koster 400 kr…
Ruhnau’s syn på billederne var klar…yderligere 2 hjørnetænder + 5 kindtænder i begge sider af overmunden skulle også ud.

Dyrekassen dækker tandfraktur…men det var ikke tilfældet i Sveske’s tilfælde, det var i rødderne problemet var. Tænderne var så flotte.

Sveske’s hofter + ryg blev samtidig røntgenfotograferet med digital røntgen, der afslørede svære gigtforandringer i begge hofter. :frowning:
Hun skulle have guld i begge hofter, her refunderer Dyrekassen 80 % udgiften til røntgenbilleder, narkose og 80 % af selve guldbehandlingen…fordi der ikke var tale om HD, det dækkes nemlig ikke.

Hele den samlede behandling, incl tandbehandlingen, kan man få for 22.000 kr, min del af regningen beløb sig til lige knap 13.000. Ak ja.

Nej, jeg kender dem ikke, men svarede faktisk på et spørgsmål for nylig hos dem om hvor mange penge man ville bruge på dyrlægeregninger til sin kat.
Jeg har lige været inde og kigge på linket og forsikringen nu… og det ser da ud til at de gerne vil være en spiller på det danske kæledyrsmarked.

… og hvis deres tal om at det kun er 3 % af de danske kæledyrskatte der er forsikrede… puha, det er godt nok ikke mange.

Hvis jeg kunne tegne en forsikring der dækkede mine hunde og katte i tilfælde af sygdom.

Hvis den dækkede hele deres liv og medtog både kejsersnit og tandsygdomme. Skelede på pris ml neutraliserede og fertile dyr og havde en super god pris så tror jeg at jeg slog til

når hundene kan sige deres op så får de Markets billigste ansvar og så er det det. synes simpelthen de forsikringer på dyr dækker for lidt i forhold til sygdom

[QUOTE=catsanddogs;1218454]Hvis jeg kunne tegne en forsikring der dækkede mine hunde og katte i tilfælde af sygdom.

Hvis den dækkede hele deres liv og medtog både kejsersnit og tandsygdomme. Skelede på pris ml neutraliserede og fertile dyr og havde en super god pris så tror jeg at jeg slog til

når hundene kan sige deres op så får de Markets billigste ansvar og så er det det. synes simpelthen de forsikringer på dyr dækker for lidt i forhold til sygdom[/QUOTE]

Du mener at det var dyrerere for de kastrerede? :wink: For i hvert fald herhjemme er det kastraterne der trækker tænder ud med tandlæge regningerne :høhø: