2000 kr til dækning af dyrlægeregning pga FORL eller TR…forslår som en skrædder i helvede.
Min MCO-hun har nogle få tænder tilbage, resten røg i sidste måned i 2 omgange…pris 9.000 kr hertil kommer 2 x langvarig narkose + 2 gange væske, ialt 11.000. De sidste tænder ryger formentlig ved tandrøntgenkontrol om ½ år, det vil koste knap 3.000 kr oveni.
Alene at fjerne en hjørnetand i undermunden koster 1.015 kr pr stk, hun fik fjernet begge + én i overmunden + 5 kindtænder.
Dyrekassen dækkede tandrøntgen med 8o % og minus selvrisiko…men det er ikke med i de 11.ooo kr jeg har betalt.
Derudover fik hun guld i begge hofter pga slidgigt. Dette dækkede Dyrekassen med fulde 80 %, fordi det var indenfor behandlingsperioden fra røntgenbilleder (som de også ydede tilskud til) af hofterne.
Samlet koster det hele 22.000 kr, hvoraf jeg fik refunderet 9.000 kr og har selv betalt 13.000 kr…og så kommer de 3000 formentlig om ½ år, som jeg selv skal afholde.
Hvis jeg skal se lidt humoristisk på det, så sparer jeg da tandrensning, når katten bliver tandløs.
Så en forsikring er en ganske god ting hvis en kat bliver syg - man kan jo sige, at jeg har “tjent ind” til de næste 10 års præmie for den ene kat.
Min anden MCO, kuldbror, fejler så vidt vides ingenting, men han er også forsikret i Dyrekassen.
men er det normalt, at man får så store problemer? Jeg ved stadig ikke hvad FORL eller TR er… Kan sådan nogle problemer være betinget af opvækst og race? Jeg har lige læst alle betingelserne for Tryg, Agria og Dyrekassen. Der er ikke de store forskelle udover, at jeg har nogle fordele hos Agria som avler. De er til gengæld også 600 kr dyrere om året i forhold til Dyrekassen.
Altså, nu BEHØVER FORL/TR jo ikke give sig udslag i hel- og halvrydninger af mulen lige med det samme. Alban har fået fjernet EN tand pga. det sommeren 2013. Ved checket her i efteråret så alt fint ud, dog var der EN tand, der lige skulle holdes øje med. Måske skal den ud senere hen.
Så hvis der ‘bare’ ryger en tand hvert andet år fx., så er det da fint med de 2000 kr.
[QUOTE=Fieldstone;1227262]hvad er FORL?
Jeg må indrømme, jeg er meget i tvivl mht forsikringer… Jeg har haft kat i 7-8 år. Jeg har haft 3 akutte besøg, hvor det har været mindre ting til max 1500 kr og ét kejsersnit til 3000. Lige det sidste ville jeg godt have haft forsikring til, men alligevel er jeg i tvivl, for jeg synes, dækningerne er ekstremt dårlige for katte i forhold til sygeforsikring på mine heste!
Men det er nok meget godt at se på, inden jeg skal have killinger igen mest for at være sikret mod skjulte fejl hos killingerne! [/QUOTE]
FORL og TR er det samme, tandresorptioner, som man typisk først opdager når katten har smerter, medmindre der tages tandrøntgen. På s. 53 her er der også en artikel om det http://www.jyrak.dk/upl/files/6/756.pdf
Jeg tillader mig at grave denne tråd op igen, for jeg overvejer også, hvilken forsikring, som vil passe bedst til min kælekat. Jeg vil ringe til Agria, Dyrekassen, og Tryg for at sætte mig ind i, hvad der bedst kan betale sig.
Men nu kom jeg så til at spekulere på, om man også skal have en ansvarsforsikring til katten? Der er vist noget om, at katteejere ikke kan stilles til ansvar for skader forårsaget af fritløbende katte, men hvad med indekatte/katte, som er ude i sele? Og dækker min indboforsikring, hvis katten ødelægger noget i hjemmet? :?
Jeg synes også det var en jungle at finde rundt i de forskellige forsikringer. Jeg endte med Dyrekassen Danmark.
Jeg synes, at jeg fik mange brugbare oplysninger på denne side:
[QUOTE=Cecilie;1244540]Jeg tillader mig at grave denne tråd op igen, for jeg overvejer også, hvilken forsikring, som vil passe bedst til min kælekat. Jeg vil ringe til Agria, Dyrekassen, og Tryg for at sætte mig ind i, hvad der bedst kan betale sig.
Men nu kom jeg så til at spekulere på, om man også skal have en ansvarsforsikring til katten? Der er vist noget om, at katteejere ikke kan stilles til ansvar for skader forårsaget af fritløbende katte, men hvad med indekatte/katte, som er ude i sele? Og dækker min indboforsikring, hvis katten ødelægger noget i hjemmet? :?[/QUOTE]
jeg har kigget lidt på de forskellige forsikringer efter jeg her i september har fået en dyrlægeregning på godt og vel 8700 kroner uden at have forsikring! Jeg har bedt om tilbud og opringning af Tryg, da jeg synes den passer bedst til mit behov…
så vidt jeg ved, så har man ikke pligt til at have nogen ansvarsforsikring på sin kat, som man fx har som hundeejer. Og (uden at vide det 100%), så ville jeg ikke tro, at din indboforsikring dækker hvis din kat ødelægger noget… Jeg har forsikringer hos tryg og de dækker ihvertfald ikke hvis mine katte ødelægger noget i mit hjem.