Katte i maden đŸ˜»

Her mÄ man heller ikke vÊre pÄ bordene og Lars har daglig en snak med Fatal om det emne
 De plejer at nÄ til enighed, ligesom den anden aften :laughing:

10 Synes om

Nej, nej - returretten er udlÞbet, du hÊnger pÄ dem :slem: Og iÞvrigt tror jeg vist det er DE mest forkÊlede krÊ pÄ hele SjÊlland :slight_smile: Men jeg er ikke overrasket over at de forsÞger at kÞre med dig. De er intelligente nok, de smÄ banditter, og de er jo ogsÄ vedholdende. De ved faktisk godt hjemmefra, at man ikke har noget at gÞre hverken midt pÄ de tobenedes tallerken, eller for den sags skyld bare pÄ bordet, hvis der er mad pÄ det - men nÄr man sÄdan drager udenlands glemmer man jo nogle gange hvordan det var hjemme, og sÄ prÞver man om der mÄÄÄÄÄske kan vÊre andre regler der hvor man er nÄet frem :slight_smile:
VH
Susanne

7 Synes om

Vi vil ej heller have katte pÄ bordet nÄr vi spiser, og det har de faktisk altid vÊret meget gode til at respektere. Og det er sjÊldent vi skal pÄminde dem om aftalen. :tihi: De gÄr ej heller pÄ stolene, nÄr der er mad pÄ bordet. MEN det kan DeRoy altsÄ ikke modstÄ, sÄ flytter man sig fra sin plads 1.2.3 sÄ sidder han der med det samme, han har dog aldrig smagt pÄ maden trods han sidder og ser meget eftertÊnksom ud - mÄske ved han godt det gÄr ud over godbids beholdningen resten af ugen hvis han gÞr. :joy:

9 Synes om

Du kan tro hun synes det ER meget hÄrdt. Men ikke mere hÄrdt end at hun lÞber hÞjt snakkende og med hÞj halefÞring ind igen sÄ snart dÞren bliver Äbnet. Hukommelsen er helt sikkert selektiv, og afhÊngig af om hun hopper pÄ bordet fra den ene eller anden side, sÄ er hun nogen gange ovre i kradsetrÊet fÞr jeg fÄr fat i hende. For ligesÄsnart jeg rejser mig, jamen der lÞber krÊet da bare hurtigere, for hun ved det jo godt.

Men nu har vi sĂ„ en succesrate pĂ„ ca. 50 % hvor hun bliver nede fra bordet eller kan finde ud af at sidde pĂ„ en stol. Det er lidt lissom om at hvis man sidder pĂ„ stolen sĂ„ er man der jo nĂŠsten, sĂ„ kan man jo ligeprĂžve at snige en pote op og hĂ„be pĂ„ at onde menneskemor ikke ser det (det er mig hvis du skulle vĂŠre i tvivl). SĂ„ de fleste gange hopper hun over hos manden nĂ„r han er fĂŠrdig. Der bliver man ikke ignoreret og snakket ondt til pĂ„ samme mĂ„de som hos mig. Hun fĂ„r ikke noget, sĂ„ det er ikke derfor. Men manden min er generelt ikke sĂ„ konsekvent i sin opdragelse af missebĂŠsterne - han er “good cop”, og mig “bad cop” :laughing:

EDIT: mentors bemĂŠrkning da hun havde mĂždt hende anden gang, var at nu havde jeg da ogsĂ„ fĂ„et en “RIGTIG” orientaler og skraldgrinede af det
 Tak Charly, tusind tak, skal du ikke hjem nu? :laughing:

5 Synes om

Du ved godt at Hippy altid er velkommen hos mig :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

1 Synes om

HÊhÊ, du ved slet ikke hvad det er du spÞrger om. Hun er en kÊlling, nÄr det kommer til fertile tÞser :wink: Men mennesker, det er en helt anden sag :wink:

1 Synes om

Tror st hun vil gÄ godt i spÊnd med Blus og Cookie :joy::joy:

2 Synes om

:blush:
Jeg syns de er dygtige :paw_prints:

Mine smĂ„ fĂ„r ikke tun, de fĂ„r tĂžrfoder – og sĂ„ koger jeg torsk//torskebukser//kylling og rejer til dem :blush:

2 Synes om

Jeppe og jeg er nÄet der til, at han mÄ sidde pÄ skÞdet af mig, nÄr vi spiser, hvordan og hvorledes vi kom der til det aner jeg virkelig ikke :joy: MÄske samme vej, som vi kom til at forpoter og mave gerne mÄ vÊre pÄ spisebordet, nÄr jeg sidder der og arbejder :gruble:

IsÊr Mille syntes garn kan vÊre ret spÊndende, men hun er faktisk god til at huske hvad nej betyder nÄr hun hÞrer det :tihi: Men kunne hun bestemme mÄtte hun bÄde drÊbe og gnaske i garnet! :smiley:

6 Synes om

:blush:

Helt i orden at du har flyttet trÄden, Ingrid - tak.

:grin::grin:
Der er forskel pÄ katte!!
Mine to er ogsÄ meget forskellige.

Asani er jo en aby, og de er altsÄ bare pÊnt ligeglade med regler, tÊnker jeg :grin:

Men skÞnne og hitte-pÄ-somme hele livet :paw_prints:

1 Synes om

:grin::grin:

Hvor ER hun dygtig, Luise :paw_prints:

1 Synes om

:grin:
JA!!
De er virkelig intelligente – sĂ„ vi trĂŠner og Ăžver forskellige ting – bare et par minutter hver dag.
JEG elsker det, og de skal stimuleres og ikke bare daske rundt uden lidt intellektuelt stimuli :paw_prints::paw_prints:
De lÞser opgaven de fÄr med det samme (mor er stolt) :grin:
Og selvom de har lĂŠrt det hjemme hos jer, at borde er forbudt skal det selvfĂžlgelig prĂžves her :grin:

Er MEGET TAKNEMMELIG for at de mĂ„ blive her – jeg elsker dem sĂ„ meget :purple_heart::blue_heart:

Tak for de sþde ord, Susanne – jeg gþr hvad jeg kan for at de skal have det godt hos mig :blush:

5 Synes om

:heart_eyes: :heart_eyes:

Hvor er det et FANTASTISK billede – dĂ©t er en dygtig mis :purple_heart:

1 Synes om

:grin::grin::grin:

Jeg kan se det for mig:

At hun STYRTER afsted, nĂ„r du rejser dig – hun vĂ©d det jo godt :grin::grin:

Tror faktisk hun glĂŠder sig til det :grin::grin:

:grin::grin:
Men sÄ er han jo heller ikke pÄ bordet//tallerkenen, vel? :grin:

Snedig lille missedreng.

Det med garnet tror jeg sagtens de kan lére – men jeg tager et nej af gangen – og det fþrste er det med maden :grin:

Nej det er han nemlig ikke, jeg har bare hans pels i hele hovedet mens Claus tydeligvis syntes vi er hÄblÞse :joy:
Men nu har vi plads til at have 4 stole ved spisebordet hele tiden, sÄ hÄbet er at Jeppe fortsÊtter som han startede i gÄr, nemlig at tage en af de tomme stole :kryds:

NÄr Mille, vi ellers plejer at sige er hÄblÞs, fordi hun sammenlignet med Jeppe ikke virker ret kvik, kan lÊre tingene, sÄ kan sÄdan et par kloge killinger bestemt ogsÄ lÊre bÄde det ene og andet med tiden :smiley:

1 Synes om

:grin::grin:
Det er ikke altid nemt at bo til leje hos katte – det er faktisk ret utroligt, som vi indretter os efter dem :grin:

De to smĂ„ bĂžller her skal nok fĂ„ det lĂŠrt, de ER virkelig intelligente – og vi er liiiige ved at vĂŠre der :paw_prints::paw_prints:

2 Synes om

:blush:

Har flĂžjtet en bestemt lyd, lige siden de flyttede ind nĂ„r de skal have mad – og tro mig:
Der gik én dag, sÄ havde de lÊrt det.

NÄr jeg flÞjter madlyden, er det med at holde pÄ hat, briller og lÞse tÊnder :grin: de kommer med 285 km i timen :grin:

6 Synes om

Jeps - de er vésentligt dygtigere trénere, end vi er
:smiley_cat::wink:

3 Synes om

Vores ved godt, at de ikke mÄ vÊre pÄ bordet, nÄr vi spiser
 Men et par enkelte ting kan lokke dem derop, sÄ de mÄ vippes ned. Generelt er det svÊrest at huske reglerne, nÄr der er gÊster, for de er generelt ikke sÄ hurtige til at reagere :hoho:

Og sÄ er der killingen
 Han kommer ikke efter maden, men nogle gange fÄr man bare et mega stort akut nussebehov, og nu sidder vi jo alligevel der ved bordet og laver ingenting, ikke? Tallerkenerne kan vel flyttes! Og sÄ bare lige liiiiiidt pÄ hagen! Og kroppen. Og bag Þret. Og maven :roll_eyes:

10 Synes om