Katte i mine bede

Nu flyttede jeg jo i slutningen af november, men allerede nu hvor solen begynder at få kraft kan jeg mærke mine bed ude foran stinker af pis. Jeg frygter hvordan de vil lugte når temperaturen stiger yderligere.
Lige PT er det jord bede med nogle få planter, som jeg dog vil være ked at af miste (den ene er begyndt at blomstre med nogle små blå blomster)
Hvordan gør jeg bedst så de stopper med at pisse der ? Eller i det mindste formindsker lugtgenerne ?

Dækbark ? Vil det være nok ? Små sten ?
Skal jeg grave jord af først ? Dække planterne ?
Er der noget jeg kan plante eller gøre så det virker uindbydende at tisse på/ved ?

er det dine eller andres katte der pisser der?
Hvis det er egne så prøv at sætte en bakke op til dem og se om det ikke kunne friste lidt mere. Er det andre så indhegn bedet/haven ?
Ved ikke om det hjælper hvis du spreder dine kattes grus i området og fortæller de andre dette her område er taget?

Nu har jeg ikke kat, så nej det er ikke mine.
Det er lidt svært at indhegne et bed ud til en sti, så stort er det ikke. Måske 1½ kvm på hver side af min dør.

Du deler desværre dette med mange - også mange af os med indhegnede katte. Hvis du ser katte på din grund kan du klage over det hos nærmeste politi. En ny lov giver mulighed for at tildele ejeren en bøde

Det ved jeg Helle, men jeg har kun set katten et par gange men tror der er mere end en.

Vil det kunne hjælpe at komme dækbark eller sten på bedet ?

No idea :slight_smile:

Jeg ville tro sten, hvis det skulle være noget… Dækbark tror jeg ikke ville hjælpe…
Men aner det ikke… Måske et haveforum er stedet at spørge? :slight_smile: Jeg har kattene, men ikke den store have erfaring :tihi:

Denne her dekorative plante, populært kaldet Kattens Skræk, skulle få katte (hunde og ræve) til at holde sig langt væk.
http://www.idenyt.dk/Haven/Haven-i-ovrigt/Ga-vak-kat-planten-skrammer-naboens-kat-vak-31348

Har hørt, at også Løvstikke (suppeurt) har den virkning, men har du een, har du den overalt.