Katte i samme boks/taske?

Hvad er jeres erfaringer med at transportere 2 katte i samme boks/taske?

Når jeg spørger, så er det egentlig mest på tanke mht akut nødstilfælde: Brand eller anden ulykke-panik-situation, hvor det handler om at få begge katte sikkert ud hurtigst muligt.

Men også mhp mere almindelige transportsituationer, hvor f eks begge skal til Dr Dyr til et rutinetjek, eller på udstilling eller kattefremvisning. :?

Fortæl :?
Øs ud af dine erfaringer med noget, der bare ligner :?
Gerne med andre relativt fredelige racer :?

Det er jo ingen overraskelse for mig, at der er stor forskel på adfærd hos SIA/ORI/ABY, og så på mere fredsommelige BRI/PER/EXO (jeg har PER og EXO, med velberåd hu) :ok:

Så hvad gør og mener du mht flere katte i samme boks/taske?

Jeg følger liiige med her…

Havde tænkt mig at putte en OLH i en stor kasse med en husmis om en måneds tid…
Kan man evt træne dem i forvejen derhjemme?

I nødstilfælde handler det mere om at få kattene ud og i sikkerhed, end om at de har det behageligt og føler sig trygge! Så der kommer de katte, som nu engang er nærmest, i kassen helt uden hensyn til om det er noget jeg ville gøre ellers!

Transport, hvor jeg har god tid er noget helt andet…

Thane og Jarl var bedstevenner og blev transporteret sammen… noget de begge var glade for. Nu bliver Thane tansporteret alene - mest fordi han er lidt for stor til at dele kasse med andet end sig selv :slight_smile:
Jeg tror faktisk også at jeg ville kunne få Aske og Tjalfe i samme kasse uden at der ville ske noget…
Til gengæld er jeg helt sikker på at hhv Leo og Ting skal være alene… strigler :wink:

vi har godtnok kun en transport-kasse, men den er så osse stor nok til at begge katte ka være i den, vi burde faktisk ha 2. når de skal til dyrlæge låner vi min mors transport-kasse.
jeg tror så osse i brand-tilfælde at det er bedst kun at ha en transport-kasse at holde styr på, ihvertfald hvis man kun har 2 katte.

Jeg har aldrig mere end 1 kat i en trasportboks/taske.

Ikke så meget fordi jeg er bange for de panikker eller bliver uvenner, men mere fordi at jeg får dårlige nerver af at stå for eksempel i et dyrlægetjek på en udstillingsmorgen og se andre bakse en kat ud af en stor kasse og samtidigt holde en eller flere andre inde. Har simpelthen ikke nerver til at gøre det selv.

At jeg så også synes at mine kræ indtil videre har været for store til det nummer er en anden side af sagen.

Gizmo og Junior har dog flere gange delt en stor taske hjemme i forbindelse med varmeaflæsning eller håndværkere.

Vores 2 har indtil videre kun prøvet at rejse i samme transportkasse. De er brødre og eeeeelsker hinanden, så jeg tror de har stor glæde af trygheden hos hinanden. Men, de bliver jo højst sandsynligt ret store hen ad vejen (sib’er), så er det da muligt at det er bedst de får hver sin. Måske… Eller bare en rigtig stor en:?:). Hvis der var brand eller lign. så var de røget ind i den første den bedste sammen, og så ud. Tvivler på jeg ville overVEJE KOMfort særligt meget i en sådan situation. (Polle siger undskyld for caps lock:pote:)

Nødstilfælde: ind med kattene og ud af huset - lige meget hvem, der er hvor.

Almindeligt: Har vist 5-6 transportkasser, mere end rigeligt altså. Men f.eks. May har det klart bedst med at blive transporteret sammen med hendes mor, og Mea (mor) bliver urolig når May er det, så er de to begge med, så er de altid sammen - og skulle May engang alene afsted, er det lige før at jeg tror at jeg vil tage Mea med uanset.
Jako og Diego kunne nok godt være i samme, men nøj jeg gad ikke slæbe de kg! -høhø og de klarer det også begge to strålende alene, det er en af fordelene ved udstillingsrutinerede katte :slight_smile:

Mine to husmissere bliver transporteret i samme kasse - De er også søstre og finder helt tydeligt tryghed i hinandens selvskab i kassen. De ligger og putter og slikker hinanden. :inlove:
Den første taske vi havde til dem, blev efterhånden for lille, så jeg købte en ny og puttede dem i hver deres, da jeg troede det ville være det bedste for dem. Det syntes de bestemt ikke var lykken, og de kaldte og kaldte på hinanden - Så de fik hurtigt lov til at rejse sammen igen. :hjerte:

Flykra og Vívil er altid i samme kasse når de begge er afsted. Men de er søskende og er derfor vant til det :slight_smile: Artos er altid alene da han stresser og er meget urolig :thumbdown:

Helt klart, ved akut katastrofe-udrykning, så ryger de bare i samme store taske ASAP!
Bl.a. derfor er en af mine planer at få 120 cm bred seng istf 140 - en 120 seng er simpelthen ulige meget nemmere at få fanget dem ud fra under, om jeg så må sige.
Men forhåbentlig bliver det ikke aktuelt.
Så derfor spørger jeg egentlig mere til alm. transport (og undskylder sammenblandingen af 2 spørgsmål).
Hvis man nu f eks skal i sommerhus med 2 fredelige katte, der tér sig som et gammelt ægtepar - med div. drillerier - hvad er så dine erfaringer med at transportere dem i samme boks, når de ikke er søskende, men har boet sammen i ca 3 år?

herhjemme er de begge to i samme kasse når vi er ude og køre
1 - Devouee stresser nemt under transport, hvis ikke hun kender turen, så at have Yasha hos sig, gør hende uendeligt tryg! og jeg slipper dermed for en hylekoncert i bilen:tihi:
2 - Ingen af kattene har lyst til at springe ud af kassen et fremmed sted, så ved f.eks. udstilling eller dyrlægen skal jeg ikke holde nogen inde - jeg skal nærmere kæmpe med at få dem begge ud :tihi:
3 - hver for sig hyler de næsten om kap under transporten - i samme kasse snork sover de i en stor varm klump :inlove:

så jeg har dem altid i samme kasse…

HVis det virkelig var akut, hvor det bare gælder om at komme ud af huset ved brand f.eks, ville jeg åbne vinduet og smide kattene ud (bor i hus), så måtte jeg finde dem efterfølgende! (og dog, åbne døre er jo ikke hensigtsmæssigt ved brand…)
Ved transport til udstillinger, dyrlæge, transporterer jeg kattene i samme taske, jeg har som regel en ekstra kasse med i bilen på længere ture, hvis der skulle blive krise, men har endnu ikke oplevet det. Kattene ligger sødt ved siden af hinanden og kigger ud :slight_smile:

“Mine bunkekatte” kan sagtens puttes i samme kasse. Afsted til dylægecheck er der altid mindst 2 i hver kasse,- og i tilfælde af brand, hvor alt skal gå hurtigt, vil de bare blive proppet ind, - - eller evt. i et pude- dynebetræk, så må vi ta’ “nusseriet” bagefter!

Cats og Conni

Hvis alle tre katte skal afsted samtidig har jeg to katte i én kasse, da jeg (sjovt nok :p) kun har to hænder. Det er typisk Sander og Galliano, der bliver proppet sammen - egentlig ikke fordi jeg tvivler på, om Fanny ville finde sig i at være sammen med nogen, men mere fordi det er en afprøvet “blanding”, der fungerer og hvorfor så ændre på det :slight_smile:

I tilfælde af brand ville jeg slet ikke tænke på den slags små detaljer - der ville de ryge ned i den første den bedste beholder og bare UD!

i tilfælde af brand, kommer de i samme taske uanset om de kan enes eller ej.

Ellers er det en betingelse for at komme 2 katte i samme taske, at de til hverdag kan sove tæt sammen, Lille My vil fx ikke tillade at en af de andre lægger sig tæt (under en 1/2 m) på hende herhjemme, så hende vil jeg aldrig turde sætte en anden kat ind til. Cæsar derimod, han har intet imod at de lægger sig helt tæt op ad ham så han kan godt dele taske med en anden kat, pt dele Cæsar og Yaba taske for at lærer Yaba at være i en taske i det hele taget.

Jesper har heller ingen problemer med at være sammen med en anden kat, men han er jo også Bimse.

Mine to tøser har det rigtig godt med at være sammen. Jeg har en stor rygtaske, der faktisk også har hjul under. Beregnet til små hunde/katte. Og den kan de godt lige være i sammen. Så har de seler på, og er begge to spændt fast, og når vi så har sat os til rette, så lægger jeg tasken op af mit bryst, lidt tilbagelænet, så de kan ligge ned på rygsiden (tasken er højere end den er dyb/bred, så det giver dem bedre plads), og så kan jeg liste en hånd ind og nusse dem på turen. Gør vi altid og har taget flere lange ture på den måde.