Katte i trodsalder?

Jaa jeg sidder her og tænker over om katte kan komme i trodsalderen:?

Drengene er godt og vel 11 mdr nu, og Aslan er helt forfærdeligt irriterende :høhø:

Han er begyndt at hive min plakat ned ved min seng, tidlig morgen… river ting ned som aldrig før… og i morges var Liam blev lukket inde på badeværelset… og eftersom jeg ikke har brugt badeværelset i det tidsrum er jeg overbevist om at Aslan har lukket ham inde…

Men… kan de komme i trodsalderen?

Min kat på 12 måneder er også frygtelig belastende for tiden :S Han jamre sig og laver ballade for at få opmærksomhed. Men jeg tror nu mest fordi de vil ha opmærksomhed, ikke så meget fordi de er i trodsalderen. Tror jeg er forbeholdt mennesker :stuck_out_tongue:

du har simpelhen teenager i huset :slight_smile:
Det samme har jeg, 2 stk drenge, en bimse og perser.

[quote=cæsar;395534]du har simpelhen teenager i huset :slight_smile:
Det samme har jeg, 2 stk drenge, en bimse og perser.[/quote]

Jep… Jeg har en som er tidligt på den, eller også har jeg bare ikke hørt det værste til ham endnu… :rock: -what :S

Jeg har en kat på cirka 10-11 måneder som også er i trodsalderen :høhø:

I nat måtte jeg ende med at stå op og smide ham ud af soveværelset fordi han gnaskede i ALT. Selv min kærestes mobiltelefon!!!-what

Herligt det ikke kun er mig der har teenagere i huset :høhø:

Nogen gange kan det godt være svært at blive ved med at have tålmodighed, når de blir ved og ved og ved :høhø:

[quote=Abaddon;395585]Jeg har en kat på cirka 10-11 måneder som også er i trodsalderen :høhø:

I nat måtte jeg ende med at stå op og smide ham ud af soveværelset fordi han gnaskede i ALT. Selv min kærestes mobiltelefon!!!-what[/quote]

Det er også det der foregår her.
Selv Sørens vækkeur får en tur… :sshh:
skruelåg på vandflasker kan lyde som et helt tordenvejr når han gnaver i dem…
Jeg vågner fast omkring 3.30 (+/-), kan simpelthen ikke ignorere ham eller lade som ingen ting. For når jeg vågner skal jeg konsekvent på toilet. -surrender

Ja jeg mener bestemt de har en teenageperiode, hvor de er helt håbløse - eller sådan da:-)

Jeg mener så slet ike man kan tale om trodsalder hos katte.
Den evne findes ikke hos katte…og hvis, så ville det være langt tidligere og deres forældre de ville være trodsige over for…og ikke hos voksne katte på et års tid.

Men den alder der nævnes, sådan ca 9-12 måneder, det er jo der katte generelt bliver kønsmodne, er voksne og selv om kattene evt. er neutraliseret, så ligger der stadig noget tilbage i kattene, at det er nu de skal ud og “opleve verden” , strejfe o.s.v.
Deres liv er ikke udelukkende kønsdrift.
Hvis man har udekatte oplever man tværtimod, at kattene ikke ændrer sig af neutalisering, lige bortset fra, at de ikke søger partnere for formeringens skyld.

Og derfor opleves det hos katte på den alder, der ikke har muligheden for at komme ud og rase af, som rastløshed, hyperaktive katte der laver “unoder” , katte der er frustrerede over noget de savner, men som de alligevel ikke rigtigt ved hvad er…og det skal de have afløb for

[quote=Felis;395658]Jeg mener så slet ike man kan tale om trodsalder hos katte.
Og slet ikke hos katte der jo er voksne i den alder.

Men den alder der nævnes, sådan ca 9-12 måneder, det er jo der katte generelt bliver kønsmodne, er voksne og selv om kattene evt. er neutraliseret, så ligger der stadig noget tilbage i kattene, at det er nu de skal ud og “opleve verden” , strejfe o.s.v.
Deres liv er ikke udelukkende kønsdrift.
Hvis man har udekatte oplever man tværtimod, at kattene ikke ændrer sig af neutalisering, lige bortset fra, at de ikke søger partnere for formeringens skyld.

Og derfor opleves det hos katte på den alder, der ikke har muligheden for at komme ud og rase af, som rastløshed, hyperaktive katte der laver “unoder” , katte der er frustrerede over noget de savner, men som de alligevel ikke rigtigt ved hvad er…og det skal de have afløb for[/quote]

Pelle kommer ud… Dog ikke særlig meget, og aldrig særlig langt væk. Han er kun ude sammen med os, og vi kan altid kalde ham til os.

Tror bare han er teenager :smiley:

Jeg har set adfærden hos både inde og ude katte - naturligvis er de ikke trodsige:-) De er blot begyndt at danne flere hormoner i hypofysen, men nu behøver alt jo ikke være så videnskabeligt tørt altid:-)

Jeg tror alle herinde godt ved, at når Sabsab skriver trodsalder, så mener hun om de ligner os mennesker en smule, når vi er teenagere:-)
Jeg synes det er en meget sød beskrivelse af en adfærd, som nok kan give mange ejere lidt grå hår i den periode.

Jeg ved da, at mine giver mig det - omkring halvandet års alderen kommer der en ny periode, og der er også en lige omkring 6 måneders alderen, hvor mis skifter tænder. I disse perioder kan de give lidt ekstra udfordringer end normalt.

Fx er mine meget vågne om natten i den periode:-) Nu er vi heldigvis næsten ovre den hos dem alle. Kun Fie mangler hende halvandet års krise:-)

[quote=lenschow;395957]
Jeg tror alle herinde godt ved, at når Sabsab skriver trodsalder, så mener hun om de ligner os mennesker en smule, når vi er teenagere:-)
Jeg synes det er en meget sød beskrivelse af en adfærd, som nok kan give mange ejere lidt grå hår i den periode.

Fx er mine meget vågne om natten i den periode:-) Nu er vi heldigvis næsten ovre den hos dem alle. Kun Fie mangler hende halvandet års krise:-)[/quote]

Hvor længe varer den 1½ års krise, for jeg har en, som ikke er kommet over den endnu, selvom hun er 2+ ? :stuck_out_tongue:

Så tror jeg min hankat er kommet i den trodsige alder, dog er han 4, men ihh og uhh hvor kan han være belastende lige for tiden.

Krisen er normalt af kortere varighed og mindre voldsomt end sidst:-) Mine har det været en måned til 2 ved, så stoppede det - og så blev de pludselig meget voksne og modne og tilbagelænede.

Måske det er de sidste killinge sammentrækninger, der løber gennem dem? haha