Katte, mad og vand

6 huskatte = 6 madskåle og 8 vandskåle…ha, ha, jeg var slet ikke klar over, at jeg havde så mange skåle stående…

Halvdelen af vandskålene står i modsatte ende af rummet som madskålene - og det er helt klart dem der tømmes først - og der drikkes meget mere vand af dem.

Min har mad og vand ved siden af hinanden, og han drikker fint, selvom der tiltider er lidt tørfoder i vandskålen, men jeg kan se at han faktisk spiser, drikker og spiser lidt igen.

Jeg har også en vandskål stående ude i gangen, men han smider sgu bolden op i vandskålen. Ved ikke om det er hans måde at sige, at den er lidt overflødig. Men den er stensikker, hver aften ligger bolden i skålen.

Vores 2 har en fontæne, lidt væk fra madskålene og en almindelig vandskål ved siden af madskålene.

Begge drikker pænt meget, Chili foretrækker den ‘almindelige’ skål, omend hun er begyndt at bruge fontænen mere.
Charley foretrækker fontænen og udover at drikke af den leger han ind i mellem også med strålen.

Udover disse 2 ‘vandhuller’ har Charley en mani med at undersøge om el kedlen (bare rolig, den er tom og kold) ikke skulle indeholde noget vand.
Generelt følger han altid meget interesseret med i madlavning og den slags og står derfor også altid og kigger med, når der fyldes vand på kedlen. Og når vandet fra kedlen fyldes på the-kanden. Vandflasker (dem af plastic) er han også helt vild med; er der en skal den væltes.

El kedlen og the-kanden væltes meget ofte, når vi ikke er hjemme eller om natten - det er efterhånden lidt dyrt i el kedler:S og skabene er ved at være fyldt op af alt det vi bliver nødt til at gemme for ham.

Derudover smager vores vand i glas selvfølgelig noget bedre end deres eget.

Vil da overveje om vi skal sætte en skål mere i stuen, eller flytte den ‘almindelige’…

(Snart) Rigtig god week-end til alle
:slight_smile:

Ps: man kan ikke skrive el kedel med bindestreg, det bliver el-kedel