Katte med gigt

Tak - vil prøve en pose af dem :slight_smile: Buffy vil nemlig ikke spise canosan.

Har lige fået diagnosticeret gigt mis nr. 2 - Buffy, Fiamas mor. Gigt i hoften + spondylose i ryggen.

Buffy var afsted juni sidste år til fuld senior check inkl. fuld røntgen. Der var ikke noget - hvilket undrede mig…hendes alder taget betragtning. Hun bliver 15 i oktober. Her i sensommer syntes jeg så hun blev usikker i bagparten - sådan på kort tid. Hun hang også lidt med snuden så det har gjort ondt.

Andre der har oplevet at gigt er kommet så ‘hurtigt’ - altså i løbet af 1 år?

1 Synes om

Ja, jeg havde for en del år siden en birma, som jeg importerede som voksen. I en alder af 3-4 år gik hun på kort tid fra at være nem og glad, til at være vred på verden og halt. Hun viste sig at have galoperende spondylose, og vi valgte faktisk på dyrlægens anbefaling at aflive hende…
VH
Susanne

Det var et fejlkøb. De er IMO ikke egnet til kat. De er store (som en halv lillefinger hos mig) og der blev kun lige snust til dem, inden man vandrede sin vej :venter: Nu er de smidt i tørkost skålen (uden tørkost :hoho:) så må vi se om de glider ned på den måde, eller om de skal gives som piller :rolleyes2:

1 Synes om

Tænker Buffy kommer afsted her omkring årsskiftet til røntgen igen, når hun skal have kikket tænder også. Så håber jeg ikke det er blevet værre…

øv det er også tidligt at få problemer som 3-4 år.

Killing jeg har solgt fik problemer da han var ca. 5-6 år - og efter en del udredning for allergi (han slikkede sig på ryggen) fandt de spondylose. Den var så fint stabiliseret/vokset sammen med næste led - og dyrlæge mente ikke det gav smerter mere. Mis var tidligere faldet ned fra tag hvis jeg husker rigtigt - og hypotese er at han slog sig der…og det så havde generet ham tidligere.

Har slet ikke ekspert viden, det her er bare min egen oplevelse, ved ikke om du kan bruge det til noget
Ellers undskyld :ups:

Da beimis var til tjek tidlig forår var der ikke noget, men det kom efter hans slåskampe her i sommer men han blev bidt i leder ved bag ben og det er der, det er galt, blev slået fast ved dyrlægen I sidste uge, dyrlæge har mistanke om det har udløs det, men det er kun en mistanke og dyrlæge vil have det mere undersøgt

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Blev der taget røntgen i foråret?

1 Synes om

Ja da beimis var til tand udtrækning, der var så lidt dyrlægen, sagde der ikke var noget der talte.
Men om det var for undersøgelsen eller selve tand udtrækning, kan jeg ikke lige finde ud af nu

Med venlig hilsen beimis ejer

I andre som bruger Onsior - skal I også hele tiden på apotek/have ny recept?

I stedet for at kunne købe portion er varer nogle mdr.

Har ikke brugt det i så lang tid - og det er allerede nu blevet stramt at skulle bøvle med så ofte fordi de åbenbart ikke vil udleverer mere end 2 pakker (60 piller) ad gangen? Hvis man har to katte er det én måned.

Edit: fandt ud af via apoteket at det var hos dyrlægen de troede man kun kunne have recept på 2 pakker. Man kan sagtens få større portion.

Webinar om gigt hos katte:

1 Synes om

Ja beimis nåede jo ikke og få gavn af det, men måske andre kan bruge information.
Jeg var jo klar til og prøve noget til beimis, så heg sagde ja til dyrlæge ville prøve noget nyt, mod gigt.
Først senere jeg opdagde det var det her solensia
Men da dyrlægen ville bestille, var det alligevel ikke på den danske marked , men jeg sagde ja til dyrelægen fik besked når det kunne fåes og så fik jeg besked samtidig. Dyrlæge har så ikke fået mig slette fra medicin firmaet, .
Men nu kan solensia bestille hjem af dyrlæge. :thumbup:

Ja det bed lidt beskeden :ked:

Ja jeg valgte og genaktivere denne tråd, da jeg vudere det var det rigtig og gøre, og holde det samlet

Med venlig hilsen

2 Synes om

Er der nogel der har brugt solensia og er det der gode erfaringer med det, Undskyld min nysgerrighed :ups:. Men havde sådan glædet mig til og kunne have prøver og hjælpe min beimis, med og så han gik det endnu bedre undskyld jeg spørger

Med venlig hilsen

Hej. Min hunkat på 15 år er begyndt på Solensia, og hun har fået det så godt, hun går pænt igen, hopper meget mere op og er generelt blevet glad og aktiv. Kan kun anbefales.

6 Synes om

Solensia er kommet. Min hunkat får det med stor succes.

4 Synes om