Katte med gigt

Tænkte en tråd hvor vi kunne dele erfaringer omkring katte med gigt ville være godt :slight_smile:

Hvad gør du for kat med gigt?

Min Fiama (12 år nu) har gigt i ryggen. Han får Onsior og tilskud Canosan - og er i gang med carthrophen behandling.

Jeg har sat skammel og hylder så han ikke skal hoppe højt - mangler stadig at finde et ‘gammel mis’ egnet kattetræ…

Når Solensia Vet kommer til DK tænker jeg Fiama skal prøve det. (injektion en gang om måneden)

7 Synes om

Jeg har 2 katte, med diagnosticeret gigt.

Neo, huskat, på 10 år.
Han har slidgigt i især den ene albue (og lidt i den anden). Han slikkede sig hårløs på albuen.
Vi forsøgte loxicom og efterfølgende onsior. Begge dele kunne han ikke tåle. Det udløste opkastninger. Han kaster ligeledes op af canosan.
Så han får fast 500 mg omega-3 fiskeolie kapsel dagligt, cartrophen injektion hver 6. måned (han startede ud med de 4 injektioner med en 1 uges mellemrum), og så som regelret smertebehandling får han 25 mg pregabalin hver 2. dag. Det fungerer rigtigt godt, og gør, at han nu ikke længere giver sig, når man trykker ham på albuen.

Abbie, MCO, snart 13 år.
Hun har slidgigt i begge håndrødder (i forpoterne).
Hun får 500 mg omega-3 fiskeolie kapsel dagligt, og har her i sommers netop fået de 4 injektioner med 1 uges mellemrum af cartrophen, og jeg forventer at hun så skal have det hver 6. måned. Det har dog endnu ikke været nødvendigt at give hende regelret smertestillende medicin. Hun har god effekt af omega 3 og cartrophen.

3 Synes om

Nogle som har prøvet ’ Flexadin Advanced Kat’?

Jeg har ikke prøvet den udgave.

Jeg har prøvet Flexadin plus udgaven, ikke nogen succes.
De smagte overhovedet ikke godt, siger mine katte.

1 Synes om

Tak :slight_smile:
Må lige overveje - er lidt dyrt hvis ingen af dem gider det.

Hvad køber du specifikt af fiskeolie? og dem vil de gerne spise?

Jeg køber reelt bare ren omega 3 i 500 mg kapsler.
Oftest bare de billige i Føtex.

Jeg propper dem i halsen på de katte der får dem, det går let, idet kapslerne i sig selv ikke smager af noget.
Alternativt er at man kan prikke hul på en kapsel og putte på vådfoder og servere for katten. Jeg synes bare det første er langt nemmere, og så ved jeg at de har fået den dosis de skal have.

3 Synes om

I tidernes morgen, da der var knap så meget at vælge imellem, fik vores gamle huskat akupunktur - 11 nåle i ryggen og 2 i haserne. Det virkede faktisk. Det kurerer jo ingenting, og det var dyrt. Når vi kom hjem fra dyrlægen, gik han ud i haven og surmulede resten af dagen, men næste dag var han klart bedre. Han fik de sidste par år af sit liv cortison hver 5-6 uge, og det havde også en gavnlig effekt. Han døde i 2000, så det er jo en del år siden.
Solensia er EU godkendt, så man kunne jo prøve at høre om man kunne få det hjem på dispensation, hvis det alligevel er lige på trapperne.
VH¨
Susanne

3 Synes om

Må jeg spørge hvilken cortison…
Jeg får jo selv daglig hydrocortison…
Ikke at cortison er sundt, men jeg ves jo selv at det giver dejlig meget energi

1 Synes om

Det var ganske almindeligt Depo-Medrol, injektion . Når han viste tegn på at nu var det ved at være “brændt af”, så fik han et nyt prik, ca hver 5-6 uge.
VH
Susanne

1 Synes om

Solensia kan allerede nu bestilles hjem. Jeg regner med at vi starter vores gammelmor op på onsdag, hvis alt går efter planen.
VH
Susanne

5 Synes om

Hvordan er det gået med Solensia Vet?

Hat og blå briller! Zoetis repræsentanten havde holdt et fint foredrag, men da det kom til stykket havde apoteket det ikke hjemme endnu - lige knap nok landet i Danmark - arrrgh! De lovede at arbejde ihærdigt på sagen, så måååske er vi heldige det er kommet i næste uge.
VH
Susanne

2 Synes om

ja, de er langsomme sammenlignet med andre lande tyder det på…har lige hørt min dyrlæge også…

Jeg har lige forhørt mig hos min dyrlæge også. Præparatet fremgår endnu ikke på medicinpriser.dk, så endnu ikke muligt at lave recept på det. Så vi venter… :wink:

Vi kommer til at vente en rum tid endnu :confused: Min dyrlæge har SMSet mig idag, hun havde fået oplyst nu at det først lander i Danmark efterår 2022!! Det er sq da til at blive lidt langhåret af, så havde Zoetis repræsentanten jo på ingen måde behøvet forsøge at få dem til at springe på allerede nu! Arrrrgh!
VH
Susanne

1 Synes om

øv hvor træls - det er godt nok lang tid sammenlignet med andre lande hvor jeg kan læse at folk er i gang med at bruge det til deres katte…

Hvad er du endt med at købe af tilskud? Skal have købt nyt lager hjem til husets ældste snart :smil:

Det er canosan jeg forsætter med…syntes Flexadin bliver for dyrt? Et år til 1 kat er 3.708 kr…
Canosan er 120 kr for 60 stk på webapotek - så 720 kr pr. år

Hvad bruger du pt?

1 Synes om

Jeg fik en masse Canosan prøver til et arrangement, så det har vi brugt. Tidligere GlycoFlex II (men det er flere år siden, en anden kat)

Kan se vi er på III varianten nu om dage. Koster online 200 kr. for 60, men de skal efter de første 6 uger kun have 1/2 (medmindre katten er over 7,5 kg), så der er jo så teknisk set til ca. 100 dage i første pose og 120 dage i de næste poser. Jeg foretrækker (når jeg skal købe) et produkt, der indeholder msm også, da jeg ved fra menneskelige gigtpatienter at de har følt det gjorde en forskel :smil:

1 Synes om