Jeg mener at man siger at det kræver en IQ på 40 at åbne en dør… det kan Victor altså. Det er desværre til stor irritation for mine forældre som vi bor hjemme hos. Om natten skal kattene være inde på mit værelse, så de ikke vælter ting på gulvet nede i stuen, men eftersom Victor er meget ivrig efter at hoppe op og hive ned i håndtaget, så døren går op, er jeg nu nødt til at låse døren om natten. Dette stopper ham dog ikke.
Låsen er ikke særlig god, så hvis Victor hopper tilstrækkelig mange gange op og hænger i håndtaget, så låser døren op alligevel. Ved sgu ikke helt hvordan man så forhindrer ham.
På den ene side er jeg ked af at mine forældre føler sig generet, men på den anden side, er det da også fedt at have en så klog kat
Hvor kloge er jeres katte? Hvad kan de finde ud af, som man normalt ikke forventer at en kat kan?
Kan du ikke bede dine forældre om at udskifte låsen, altså bare hvis de vil være fri for kat i stuen
Frede kan finde ud af at åbne vinduer. Sådan et hvor det er en løft og skub metal greb (gammel dags tror jeg), og så åbne kattesikringen (børnelås tror jeg de hedder rigtigt).
Mine kan bedst beskrives med den gamle “skiftning af elpære-joke”.
Hvor mange birmaer skal der til for at skifte en elpære? Aner det virkelig ikke, jeg har da folk til en slags!
Hvor mange europeer skal der til for at skifte en elpære? Elpære? Mener du seriøst, at du skal have lys for at kunne se? (med stor undren i øjnene!)
Europeerne er street smart, og bimserne er clueless…
VH
Susanne
[QUOTE=Henriette;543049]Kan du ikke bede dine forældre om at udskifte låsen, altså bare hvis de vil være fri for kat i stuen
Frede kan finde ud af at åbne vinduer. Sådan et hvor det er en løft og skub metal greb (gammel dags tror jeg), og så åbne kattesikringen (børnelås tror jeg de hedder rigtigt).[/QUOTE]
Jooo låsen skal jo nok udskiftes. Og så skal jeg være hurtigere til at reagerer på at de brokker sig, for det er vist typisk når de vil have vådfoder at de prøver at åbne døren. Som om de selv forsøger at gå ned og hente det haha.
Nu blev de endelig rolige Glade og tilfredse katte som lige har fortæret en kvart dåse lux hver. Så kan jeg vist godt sove i fred
Jeg har også en plejemis, der kan det der… Det var så skægt, da jeg havde en halv madras for døren i en periode (så den nåede op i håndtagshøjde), for at prøve at skåne døren lidt. Nicole hoppede op, kiggede super frækt hen på mig, og jeg kunne sige nej gentagende gange, men aligevel fortsatte hun sit foretagende med at kravle hen over madressen (stadig kiggende på mig, for det er jo kun sjovt, hvis man får opmærksomhed), poterne op på håndtaget og så ellers stille og roligt ligge vægt i indtil håndtaget siger det magiske klik. For så må mor rejse sig og lukke igen
Kattene kan desværre ikke tåle synet af hinanden, derfor lukket dør.
Eller når hun kravlede ind imellem madrassen og døren og puttede sin hale under døren for at lokke mine katte hen og satte sin mor som vagt henne i døresprækken, holdt af en krog. Så når mine katte kom hen, lokket til af halen, så kunne mor springe frem og stange ud igennem sprækken.
Haha, jeg tør næsten ikke nævne, at hun er så smart, at hun finder på de her øøøhm… måske ikke super praktiske ideer
Plejer løsningen ikke at være at skille håndtaget på døren og vende det en halv omgang, så håndtaget står lodret? Det plejer de ikke at kunne klare.
Jeg har ikke det problem, døre her er som regel enten åbne, i det mindste på klem, eller låst (yderdøre og toiletdøre, hvis vi har gæster)
Her er det ikke kun døre der bliver åbnet:( Lotus åbner også vinduer og det er selv om vi har sat “tyverisikring” på :S Hun starter med at åbne vinduet, når hun så opdager at der er sat sikring på lukker hun det igen. Så åbner hun sikringen og så atter vinduet:rock:Der er mange der ikke har troet os før de selv ser det. Min far påstod at det var en direkte løjn indtil han så det med egne øjne.
Hun har en del gange præsteret at lukke alle kattene ud og vi har i en lang periode været nødsaget til at sætte skruer i alle vinduerne og låse dørene. Hun er værst om sommeren hvis hun ikke har uhindret adgang til løbegården:tihi: Hun er en værre laban, men også en kæmpe stor personlighed som vi gerne indretter os efter:hjerte:
Så må jeg sige, at alle burmesere har høj IQ for de åbner da alle slags døre og vinduer ! Her ser I mulle, stå på håndtaget, og magtede, at løfte krogen af, og åbne døren indad !
Cats og Conni
Min tunge branddør ril terrassen er heller ikke noget problem for Oline
[QUOTE=Battlestar;543187]hvis jeg var dig ville jeg sætte krog på døren øverst
og jeg har katte der kan åbne toilettet, åbne døre, åbne køleskabet… det er IKKE sjovt!![/QUOTE]
Vi har sat børnesikring på køleskabet da vi har en der kan åbne køleskabet - det var IKKE sjovt den sommer for 2 år siden da jeg kom ned om morgenen til et åbent køleskab med 25 grader indeni… Så var det bare i skraldespanden med alt indholdet
[QUOTE=conninissen;543235] OK her er så Mulle udbryder
Cats og Conni[/QUOTE]
Jeg kan stadig ikke se det Jeg får en besked, hvor der står: Forkert Vedhæftet fil specificeret. Hvis du fulgte et godkendt link, bør du kontakte administrator
[QUOTE=Battlestar;543187]hvis jeg var dig ville jeg sætte krog på døren øverst
[/QUOTE]
Min Fiona er også en døråbner - vi har så lært at leve med åbne døre - men for os ville løsningen
heller ikke have være en krog øverst. Vi prøvede engang, da vi stadig troede, at vi kunne vænne
hende af med det, at låse døren, så den ikke kunne åbnes, men hun blev så ved med at springe
op på håndtaget (nat efter nat efter nat efter nat efter nat…) - og sådan nogle mislykkede åbnings-
forsøg larmer altså helt vildt, skulle jeg hilse at sige.
Jeg har hørt om de lodrette håndtag - det tror jeg, jeg ville forsøge mig med.
Vi forsøgte os med at vende håndtaget…
Og endte med at købe en glat porcelænsknop
Dén og den tunge skydedør til løbegården var de eneste ulåste døre, som Saga ikke kunne få op…
Vi har samme slags på alle vinduer. Eftersom de kun kan manipuleres, når vinduet er helt lukket, er de umulige at åbne udefra og dermed også meget tyverisikre. Indtil i dag har jeg også anset dem for totalt kattesikre, men det må jeg så revidere. :S
Under alle omstændigheder må Lotus være en umådelig kløgtig kat, når hun kan gennemskue et PN sikringsbeslag…