(Opretter denne tråd med inspiration fra JulleML’s tråd om vandskifte af akvarier)
Siden jeg var helt lille har vi haft mange forskellige dyr… Der imellem fisk… Jeg synes simpelthen de er så beroligende at se på…
Vi har så snakket frem og tilbage og er blevet enige om, at når vi får et større sted vil vi gerne have et akvarium…
Men så er der lige det med Bølle… Vil det være til at have et akvarium i fred for Bølle? Har jo set forskellige film på youtube, hvor katte er oppe og spankulere, og så falder pladask ned i vandet fordi toppen tipper… Har set nogle sorte toppe (låg, eller hvad det nu hedder), som ser mere stabile ud end dem jeg ellers har set…
Nogle råd mht. katte og akvarium??
Kunne jo godt forestille mig, at det var et udemærket katte-tv…
Hvis du skal have et godt solid akvarie, så kan jeg varmt anbefale mærket Akvastabil. Der er amaturet lavet i aluminium. Og hvis i vælger at køre med indvendig pumpe, er der ikke nogle spændende slanger som Bølle kan få fat i:). Indvendige pumper er efter min mening kun gode til 100 liter og der under. Større end 100 liters kan jeg anbefale baggrundsfilter, der vil der heller ikke være undvendige slanger.
Hold jer LANGT væk fra startersæt. Ved startersæt er der både pumpe, varmelegeme og alt det du skal bruge. Men det er noget billigt bras. Armaturet er noget billigt plastik, som går i stykker for et godt ord.
2 af vores akvarier er startersæt:(. De bliver snart lukket ned, for armaturet på dem er ved at falde fra hinanden.
Okay… Jamen jeg må indrømme, at vi jo havde kuk på de der startsæt… Men kan godt se, at hvis det skal kunne holde til ham banditten, så skal det jo gerne være noget kram… Hvis det viser sig at vi ikke er fiskemennesker, så kan man jo altid sælge det igen…
Findes der bøger om alt det fiskehalløj? For er inde på en hjemmeside… Og hvad man ikke kan få…
Der findes masser af bøger. Du kan også prøve at snuse på www.akvariesiden.dk Den side kører dog meget ustabil:doh:
Det er en skam du bor på Fyn, ellers kunne du hente et akvarie her:)
[quote=JulleML;143523]Der findes masser af bøger. Du kan også prøve at snuse på www.akvariesiden.dk Den side kører dog meget ustabil:doh:
Det er en skam du bor på Fyn, ellers kunne du hente et akvarie her:)[/quote]
Pas på… Det kan være jeg fastholder dig på det… Vi kan nemlig godt lide at komme ud og se DK… Men det bliver først når vi får noget større… Egentlig har vi en plads på vores skænk, men man skal jo også lige have pengene til det… Og man må jo sige at det ikke er dér der prioriteres for tiden…
Men måsske Yaris’en er lidt for lille til sådan noget… :?
Vil da lige benytte chancen til at vise mit 325 liters da det lige blev startet op:) På det tidspunkt var der ikke så mange fisk i. Kun lige en lille flok sphenops til at bygge en kultur op i akvariet, inden de dyre fisk kom i:)
[quote=Bølle-missen;143526]Pas på… Det kan være jeg fastholder dig på det… Vi kan nemlig godt lide at komme ud og se DK… Men det bliver først når vi får noget større… Egentlig har vi en plads på vores skænk, men man skal jo også lige have pengene til det… Og man må jo sige at det ikke er dér der prioriteres for tiden…
Men måsske Yaris’en er lidt for lille til sådan noget… :?[/quote]
Der kan nemt stå et 112liters på bagsædet i en Yaris. Vi fragtede det hjem i en Fiat Panda:)
Baggrunden hedder AquaTerra og er lavet i hårdt skum-hallofidustamtam:?:?. Den er sænket ned i akvariet og hele filtersystemet er gemt væk af baggrunden. Er man rigtig dygtig kan man selv lave en baggrund:). Jeg har købt vores -høhø
Det 112 liters, kan du få for at hente det:)
Iih… Skal nok lige snakke med Søren… Det bliver hans hovedpine og udgift med fiskene… Har rigeligt i Bøllemissen…
Har du forresten kigget i fiske-afd. på zooplus?? Er den noget ved?
Øh… det kan jeg faktisk ikke svare på. En bøtte fiskefoder holder jo utroligt længe, så jeg kan faktisk ikke huske hvad vi har givet for det:fløjte:Men én ting er sikkert, det er billigere at have fisk på kost end katte
Mille bruger meget tid på at kigge på dem, nogle gange kommer også en pote op på glasset. Hun ser dem ikke som et bytte og prøver ikke at fange dem:). Laban har afskrevet dem som sin aftensmad, ergo har de ingen interesse:rulleøjne:
Hmm - Jeg ved faktisk ikke hvad mærke det er. Amaturet er godt nok i plastik, men af bedre kvalitet end det startersæt vi har. I får naturligvis de rør med der sidder i amaturet. Dem får vi jo ikke brug for hvis det er:).
OK… Siger det videre…
En anden ting er… Hvis han siger god for det, så kan det først blive i påsken, da jeg stadig er i praktik og kun er hjemme fre-søn og lørdag er jeg på arbejde 7.30-17.30…
Har du forresten et billede? Så skrækkelig jeg er lige nu…
Påsken er helt perfekt hvis det er. Akvariet en nemlig ikke lukket ned endnu og jeg har fri hele ugen:wehu:
Det er ikke lige den smukkeste indretning på det tidspunkt, men det holder vand-høhø Som i kan se kører det med indvendig filter, men der er hul bag på amaturet, hvis i hellere vil køre med spandfilter(Der er mindre vedligehold ved spandfilter)