Katte og babier

Hej

Vi venter vores første barn og jeg skal til jordmoder for første gang i morgen. Jeg glæder mig helt vild, men det har af en eller anden grund fået mig til at tænke på hvordan jeg bedst forbereder kattene på at der kommer en ny beboer og hvilke forholdsregler jeg skal gør mig i forhold til baby og kattene sammen.

Der kommer ikke katte ind i babys værelse (som jo også bliver vores soveværelse i en periode). Men er der andet jeg kan eller skal gøre?

Tillykke med familieforøgelsen! Der er da ikke noget som en baby i huset!

Det eneste jeg ville være lidt bekymret om var at kattene ikke måtte være i babyens seng/vugge/barnevogn. Jeg tror såmænd ikke katten vil kvæle barnet, men bare for at være sikker.

Jeg ved at mine søsters katte elsker at ligge på barnevognen uden for. Evt noget man lige skal holdeøje hvis babyen ligger der i:)

Jeg har haft tre børn (fra de blev født) sammen med katte, og jeg har kun haft gode oplevelser.
Det eneste, jeg mener, du skal passe på med, er at kattene ikke bliver jaloux,
de skal føle, at den lille ny er en del af familien, lige som de selv er. :inlove:

Men det er altid godt at høre en sag fra flere sider. :ok:

…Noget hel andet er at:
“I følge nye undersøgelser bliver over 80% af de børn, der er vokset op sammen med dyr, ikke allergiske overfor dem,
hvorimod over 80% af de børn, som ikke er opvokset med dyr, bliver allergisk overfor dem.” (Altså dyrene.) :klapper:
Godt at vide i en verden fuld af allergi - og en anden god grund til at have kæledyr.
.

Vi har nu altid haft katte og babyer sammen, og ingen af mine døtre har allergi eller astma. Kattene har aldrig forsøgt sig at lægge sig på mine børn, men var da oppe og snuse til dem engang imellem.
Jeg er nu ikke så pivet på det punkt, men man skal selvfølgelig være opmærksom på at mis ikke ligger sig på babys hovede :slight_smile:

Held og lykke med det hele :slight_smile: