Katte og carbamid-creme

Jeg bruger en del carbamid-creme, til mine meget tørre hænder.
Nu er det sådan at hvis Buster kan se sit snit til det vil han vaske cremen af mine hænder igen, med det samme.
Jeg undgår selvfølgelig helst at han gør det, men nogle gange når jeg ikke at gemme hænderne væk, inden han har gang i at vaske det af.

Nu er det så jeg tænker - er carbamid skadeligt for ham?

Det virker som om han kan lide smagen af cremen, for mine andre cremer er han ligeglad med.

Er der slet ikke nogen der ved noget, eller kender et sted hvor jeg kan finde ud af det???

Prøv at søg cremens navn på Google og måske får du svaret der…tænker på det indeholder noget der tricker ham…man ved aldrig.

Det ville jeg bestemt forsøge at undgå da carbamid er ret skrapt. Carbamid virker ved at sprænge døde hudceller fra hinanden hvor det er vigtigt at man kun bruger den på tør hud og ikke i ansigt etc da den simpelthen vil ødelægge huden. Så det er bestemt en creme jeg vil holde væk fra misserne da det uden tvivl ikke er godt for ham :slight_smile:

Celina:
Tak for det.
Jeg prøver, som jeg skrev i første indlæg, naturligvis også at holde det fra ham, men nogle gange er han for hurtig…

Evt. så skift ud med camferine, hvis det er en mulighed (købes i Kvickly og andre coop-butikker). Det kan Amanda i hvert fald ikke lide! Og det er rigtigt godt til tør hud. :slight_smile:

Bruger forskellige cremer, men om vinteren er carbamidcreme det eneste der kan gøre mine hænder nogenlunde pæne, desværre.
Smører dem primært i carbamid når jeg går i seng, og gemmer så hænderne under dynen.

[quote=louiseogbuster;308195]Bruger forskellige cremer, men om vinteren er carbamidcreme det eneste der kan gøre mine hænder nogenlunde pæne, desværre.
Smører dem primært i carbamid når jeg går i seng, og gemmer så hænderne under dynen.[/quote]

Vile det evt. være en mulighed at bruge nogle handsker, mens det tørrer? :slight_smile:

Overvejer også at købe nogle tynde bomuldshandsker, har bare glemt det når jeg har været inde i byen.

Men der er noget i carbamiden der tricker Buster, det ved jeg.
Men passer meget på…

[quote=louiseogbuster;308201]Overvejer også at købe nogle tynde bomuldshandsker, har bare glemt det når jeg har været inde i byen.

Men der er noget i carbamiden der tricker Buster, det ved jeg.
Men passer meget på…[/quote]

Katte kan lide de særeste ting, det må vi nok bare leve med.
Vi kan her i huset ikke have snore liggende…og min mus har en tynd ledning, så den må også pakkes sammen hver aften. Senest har hun opdaget snorene i persiennerne og arbejder nu på en måde, hvorpå hun kan få gabet ind mellem lamellerne, så hun kan gnaske på snorene. :stuck_out_tongue: