Katte og gnavere/andre dyr

Dengang jeg var teenager og boede hjemme hos forældrene havde jeg kat og kanin samtidig. Katten var bestemt ikke glad for kaninen og kunne ikke drømme om at sidde på gulvet sammen med kaninen :wink: De havde næsten også samme størrelse :wink:

Men senere, da jeg kun havde katten, skulle jeg opfostre en 1 dag gammel marsvineunge, som katten hjalp med. De lå simpelthen og puttede sammen og marsvinet fik tryghed og varme hos katten - dog var de aldrig alene sammen. Så de kan sagtens udvikle et forhold, men jeg ville aldrig lade dem være alene sammen, da kattens instinkter kan tage over :slight_smile:

[QUOTE=Annika;1239240]Dengang jeg var teenager og boede hjemme hos forældrene havde jeg kat og kanin samtidig. Katten var bestemt ikke glad for kaninen og kunne ikke drømme om at sidde på gulvet sammen med kaninen :wink: De havde næsten også samme størrelse :wink:

Men senere, da jeg kun havde katten, skulle jeg opfostre en 1 dag gammel marsvineunge, som katten hjalp med. De lå simpelthen og puttede sammen og marsvinet fik tryghed og varme hos katten - dog var de aldrig alene sammen. Så de kan sagtens udvikle et forhold, men jeg ville aldrig lade dem være alene sammen, da kattens instinkter kan tage over :)[/QUOTE]

Nej hvor sødt :wehuu: Men katten har vel kunne fornemme, at marsvinet var en lille unge, og fordi den var vokset op med en kanin, så den ikke marsvinet som mad :?
Men forståeligt nok, at de kun var sammen under observation! Jeg ville heller aldrig lade Kvik og Isabella være alene! Kvik kunne jo spise hende :uha::smiley:

Det handler vel om, at kende sine dyr.
Filur går fint med marsvin, kanin og papegøjer, men med små fugle stoler vi ikke på ham, så der lukkes han ud af rummet imens.
Han har jo været fritgående kat i mange år, så småfugle og mus er jo fanget før.

Kvik ligner jo også nærmest en bimsekilling :tihi: