De fleste af mine katte er glade for eller ligeglade med lugten af kaffe.
Emmy elskede at drikke filmen fra indersiden af kaffekoppen, mens kaffen var varm - kold kaffefilm smagte hende ikke.
Rafiki har besluttet sig for, at min kaffe skal dækkes til:S - det lugter åbenbart ikke godt i hans næse:? Jeg har ikke oplevet en kat reagere sådan på kaffe før…
Fie slikker ofte min kaffekop ren.
Men jeg oplever som du, at nogle elsker duften og smagen - og andre katte dækker den til. Det er hyppigst killinger her i huset, så måske de faktisk vænner sig til kaffe?
I lørdags gik Cover i øvrigt igang med rødvinsglasset
Vi drikker jo mere eller mindre kun te og det drikker alle vores katte gerne de har være især deres fortrukken sort,
De få gange Sejr drikker kaffe vil Spike og Dragen gerne smage. Dragen tror jeg har denne vane med fra opdrætter.
Ingen andre drikker det her i huset. Fie Mie synes så at kaffe kruset skal død og hvis Sejr ikke passer på så slår hun kruset om kuld og kaffen skal så plaskes ud over det hele.
Sort kaffe - så vrænger Buster næse.
Men hvis jeg har lavet en Cafe Latte med komælk, så er kaffen pludselig spændende. Det samme gælder is-latte med komælk.
Bullerpigen kan bestemt ikke lide lugten af kaffe, og hun ser nærmest forskrækket ud hvis hun kommer til at stikke næsten hen i nærheden af min kaffekop
Boxty er til gengæld ret ligeglad med min kaffe - han har mere travlt med min ostemad eller havregryn :høhø:
Flykra og Vivil er ligeglade med kaffe. Artos derimod…ja, han elsker sort kaffe og har sågar præsteret at spise en HEL kaffebønne, der faldt på gulvet …som om den kat har brug for mere energi
Jeg ved i al fald at hvis Manden har spildt et par dråber kaffe på sig selv, så skal det dækkes GRUNDIGT til før man kan ligge ovenpå det L (altså hvis han ligger på sofaen og der kommer en kat for at benytte sig af det dejlige varme “underlag” ;))
Mattis drikker gerne min kaffe med mælk. Han stikker hele hovedet ned i koppen og der har været tidspunkter hvor jeg var bange for at han skulle sidde fast.
Bassen står på hovedet i min kaffekop, hvis jeg ikke passer på. Står der brugte kaffekrus på køkkenbordet, bliver de gjort grundigt rene. De andre tre har aldrig vist interesse for det. Til gengæld kan man ikke have baldrian-te i fred for nogen af dem :høhø:
Her stikkes der gerne en pote ned i en halvkold sort kop kaffe, hvorefter poten studeres indgående, og efterfølgende sirligt slikkes ren, hvorefter den dyppes igen. Men nogen intens interesse for de sorte bønner udvises der generelt ikke. Tror mest det er nysgerrigheden der indimellem er gældende, i lige vores tilfælde.
Mvh
Yvonne