Katte og regn?

opdagede noget sjovt her den anden dag. Det STYRTEDE ned men Gynt ville ud. jamen han fik en snor på så han kunne se det ville han altså ikk…troede jeg. han brugte ½ time i øsende regnvejr incl noget tid hvor vi sad midt i haven og nød regnen :?
Efter ½ time ville han ENDELIG ind…For at skulle tisse for det gør rigtige katte altså IKKE uden for :høhø: Generelt skal han altid tisse når han lige kommer ind igen LOL

Hvordan har jeres katte det med regn?

Jeppe kan ikke komme hurtigt nok i læ, regnvejr mener han ikke er noget for ham:)

Jeg har ikke forsøgt mig. Jeg tror de ville falde døde om hvis der kom sådan noget væmmeligt VAND på deres pels L

Vores har et par buske, hvor de sidder i læ, til det bliver tørvejr igen. Til gengæld kan de ikke lide at være ude i blæsevejr …

Det er ret forskelligt fra kat til kat.

Mikki kan absolut ikke li’ regn… En gang da hun kun var et par år gammel, var manden ude at gå med hende,og så begyndte det pludselig at regne. Så skulle hun godt nok ind i en fart.
Da de så var kommet ind og manden havde sat sig med en kop kaffe, kom Mikki pludselig hen og kiggede meget bebrejdende på ham og skældte ham hæder og ære fra.
Der var ingen tvivl om at hun mente, at det var hans skyld at hun nu var blevet så våd.
Siden da nægter hun at gå ud når det regner.

Mille har ikke noget imod at gå tur i stille regn, men sidde i kattegården vil hun kun, hvis der er ly for regnen et sted.
Hun har en meget åben og lidt længere pels end de andre, og er den eneste der sætter pris på at blive tørret med et håndklæde, når hun kommer ind.

Mollie sidder gerne ude i kattegården, selvom det regner. Hendes pels er så tæt at den nærmest er vandskyende. Det skal regne meget, før det generer hende.

Pigerne gider IKKE regn!

Yankie sidder gerne derude i en times tid i silende regn

Faxe… Han vil gerne ud i regnvejr. Kun for at komme ind og blive tørret. Så ud igen. Så ind og tørres. Så ud… osv…

De er ligeglade - de sidder gerne ude og lader sig blive helt våde og så kommer de ind i MIN SENG :smiley: Fie gør det ikke så meget som de store bamser, men Tara fx hun kan suge flere liter vand :smiley: Hvis jeg drak ku jeg smule sprut over grænsen i Tara og vride hende, når vi kom hjem :smiley:

Alle mine siatalere har haft nogenlunde samme tilgang - med lidt variation. Ude skal være = tørt, ikke blæsende, ikke koldt og ikke voldsom sol. Hvis nogen af de faktorer ikke er i orden, er de inde i løbet af højst et par minutter. Stærk sol kan tolereres, hvis de har et sted de kan ligge i skygge. Perfekt er lune sommeraftener og -nætter.
Vand på pelsen er decideret farligt :yikes: :uha: Men de har jo heller ingen ulden undertrøje (underuld), så jeg tror de faktisk ret hurtigt bliver våde og kolde.

Magic går gerne ud i regnvejr og bliver dyngvåd. Hvorefter han kommer ind, hopper op på skødet af mig, ryster sig og sætter sig til at vaske sig. Når han er tør, hopper han ned, går ud igen - og så kan vi begynde forfra. En enkelt gang er han også hoppet op i sengen til mig om natten i den tilstand. Det er ikke så fedt.

Asani kommer helt sikkert ikke ud i regnvejr, og jeg tror også, Chili holder sig inde det meste af tiden, når det er fugtigt. Som i dag.

Buster er ikke meget for regn - men skal alligevel lige ud og vende i løbegården, for at så om det nu er rigtigt at det (stadig) regner…
Og så sklder han mig ud for det våde stads…

Når jeg kommer hjem render begge sortlingerne til havedøren og jeg kan ikke hurtigt nok få døren op. Når det regner styrter de også ud og styrter ind igen samtidig med at jeg bliver skældt hæder og ære fra. Så nej tak til regn her i huset.

Stille regn og sne afholder ikke kattene fra at være ude - men hvis det samtidig blæser, holder de sig inde.

Eddie (orientaler) gik ind omkring oktober og ikke ud igen før omkring maj :smiley: Men så var han også stort set ude indtil næste oktober :smiley: Jeg plejede at sige

“Nå nu kommer sommeren - Eddie er ude!” :smiley:

(Savner ham)

Nu kommer mine katte ikke ud, men min ene kat Mille ELSKER vand. Hun kommer løbende når jeg tænder for vandet og vil gerne have et lille bad :smiley:

Hvis det er mørkt og det regner, så vil Sparta gerne ud. Hvis det er lyst og det regner, så skal han overhovedet ikke derud… Han lidt spøjs :slight_smile:

Lilly er generelt glad for altanen, og lidt regn kan hun godt klare i begrænset mængder.

Nogen gider ikke regn, andre holder meget af at rende rundt ude i regnen for at komme ind skal ligge på skødet og blive tør også ud igen :slight_smile:

ja ional render ud i haven uanset vejret og ja selv når regnen står ned i stænger skal han i haven og han har ihvertfald ikke travlt med at komme ind, men hvis vi så drypper et par dråber vand på ham fra hanen når han kommer ind, puha det er ikke rart for det er jo vådt.

vores gamle hankat daffy elskede osse at gå rundt i haven mens det regnede og han var da om nogen vandskræk

de 2 tøser bliver fuldstændig hysse hvis vi så meget som bare tænker på at lukke dem ud i regnen

Fievel har endnu ikke været ude i regnvejr, men eftersom han gerne sidder i håndvasken når jeg vasker hænder og gerne maser sin lille ryg mod vandhanen for at få den til at løbe, så tror jeg han ville eeeeelske regnvejr. :høhø: