Katte og Syrengrene

Hej.

Jeg har fået tilbudt nogle syrengrene af god tykkelse til vores indhegnede altan. Tanken var at kattene skulle kunne benytte grenene til at hvæsse klør i og kravle videre op på den hylde vi har lavet.

Er de giftige for kattene?? :?

Google og du skal finde :slight_smile: Syren ser ud til at være ugiftig.

Haha :slight_smile: Og jeg der ellers googler aaalt… Dumt… Mange tak Lene!! :smiley:

nej, syren er ikke giftig …
men katte gider ikke hvæsse klør i syren…

[QUOTE=bengallady;805304]nej, syren er ikke giftig …
men katte gider ikke hvæsse klør i syren…[/QUOTE]

Arh øv… Nå, men så kan de i det mindste bruge dem til at klatre i :wink:

Hvis du kan får fat i hyl, dem er de glade for…

og så tænker jeg, håber da ikke de er giftige

ups den er giftig…:? det viste jeg så ikke

katte ELSKER hyld !! noget af det bedte træ/busk for dem at hvæsse klør i …
Giftig ??? jooo, en anelse, hvis man æder den … hvilket nok de færeste katte gør :slight_smile:
alle grønne dele på hyld er svagt giftig… ondt i maven, kasten op…

men er du helt hysterisk, så find nogle andre træer med nuppert bark… katte gider IKKE hvæsse klør i træer med glat stamme /bark …

Jeg har da også haft hyld til mine og ja de elsker det

Jeg har et klatretræ i løbegården der er en gammel hylde-stamme. De elsker at kradse i det. Man skal nok passe lide på hvis det er hyld med
blade og misserne elsker “grønt”. Syrener skulle der ikke være problemer med.

Kan man også have syren grene inde som blomstrer i en vase ? :slight_smile:

bestemt… det er så flot, men de drysser noget når de visner… men flotte er de altså synes jeg.

[QUOTE=bengallady;805304]nej, syren er ikke giftig …
men katte gider ikke hvæsse klør i syren…[/QUOTE]

Min kat Mille, ved bestemt ikke at katte ikke gider hvæsse kløer i syrener, hun elsker at kradse på de tykkere stammer i vores syrenhæk. Men okay, Mille er så heller ikke som katte er flest :D.

Venlig hilsen
Milles mor :slight_smile:

JUBIII! :smiley: Skidt med de drysser. Jeg har normalt kun afskårne tulipaner - Men de bliver reeet dyre i længden :stuck_out_tongue: Jeg er så bange for at de skal blive forgiftet…

Tulipaner er så, som alle løgplanter, faktisk giftige for katte :slight_smile:

Roser skulle være ok :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;812619]Tulipaner er så, som alle løgplanter, faktisk giftige for katte :slight_smile:

Roser skulle være ok :)[/QUOTE]

Joo, men jeg skrev afskårne :wink: Det er kun løgene som er giftige :slight_smile:

Jeg synes, det er nærmest umuligt at holde liv i dem i vase. De er så træede og tager meget dårligt mod vand, så de hænger med hovedet næsten med det samme. :frowning:
Der skulle være nogle tricks (noget med at banke stilken med en hammer? Eller sætte dem i meget varmt vand?) - men jeg kan aldrig huske dem, når det er aktuelt. :ups: Så vi nøjes som regel med at nyde syrenblomsterne på deres plads, dvs. i den syrenhæk, der er langs hele løbegården. :ok:

Kan du godt ja - God idé er er give dem et godt langt skråsnit, og ellers “knuse” grene, evt med en kødhammer. På den måde kan grenen bedre suge vand, og holdbarheden bliver lidt bedre. :slight_smile:

Min mor har tit syrener i vase :slight_smile: Jeg kender godt tricket med at banke roden - Hvis man ikke gør det, så hænger de rigtig rigtig hurtigt, ja :frowning:

Åhhh okay, beklager. - Men ja, de er ikke nemme.

Nope, alle dele er giftige…
men løgene er værst.