Katte og... vandmelon?

Jeg har lige nydt en dejlig saftig, sød og velsmagende vandmelon på sofaen, sætter tallerknen på sofaen og straks sidder både Arthur og Nova og guffer lystigt de små rester i sig. :tihi:

Må det det? Selvfølgelig i små mængder, men tænker bare på om de har godt af frugtsukkeret? :gruble:

Mvh
/Rasmus

Om de må ved jeg ikke.:slight_smile:
Men jeg har et par stykker som elsker flere slags melon og når vi får, får de det de har lyst til…og jeg er sikker på at det ikke skader dem …det er dog trods alt ikke hver dag at de får det.:slight_smile:

Jeg sys’ bare det er hyggeligt. :smiley:

Ja, det syntes jeg også…man kan virkelig se at de syntes …DET er guf :tihi:

Coop vil ikke have det, men smokey ELSKER både Galia og Cantaloup-melon… han guffer det i sig med største velbehag…

Ja, mine spørger ikke om lov, - - men deler gerne alle slags meloner

Cats og Conni

Ja, mine spørger ikke om lov, - - men deler gerne alle slags meloner

Cats og Conni

Ved ikke med meloner, men avocadoer er det rene gift for katte…

Katte tager ikke skade af lidt melon, uanset hvilken slags. :slight_smile:

Alle mine gennem mange år, har smagt meloner af næsten enhver art. De har været mest glade for vandmeloner, jeg tror, det er den megen saft, de indeholder.

alle mine ELSKER meloner - af forskellig art :slight_smile:

det er druer, rosiner og avocado der er absolut no go :slight_smile: ved godt de fleste har fået givet druer på et tidspunkt uden at kattene er faldet døde om - men det er ikke godt for dem… og rosiner er koncentreret form og helt sikkert ikke noget de må få

Er det ikke noget med, at det er kernerne i druer, der indeholder noget giftigt…eller husker jeg forkert? :?

Skal man mon passe på med melonkerner også…? :?

Ingen af mine katte gider spise frugt og grønt, næh, de vil hellere ha’ en pommes frites…:høhø:

Det er ikke kernerne i druerne, som er giftige - der er hele druen…

Skulle Melonkerner være giftige, så fik Tjalfe i hvert flad ikke nok, når han guflede melon - kræet blev ca 16 år :wink:

Mottoet herhjemme har altid været at melon er gååååt… meget melon er bedre! :savle: :smiley: og de har med stor fornøjelse gnasket sig igennem praktisk talt hver eneste melonvariant, der findes i almindelig handel :slight_smile:

tak for svarene alle sammen :smiley:

[QUOTE=Ann K;933012]Det er ikke kernerne i druerne, som er giftige - der er hele druen…

Skulle Melonkerner være giftige, så fik Tjalfe i hvert flad ikke nok, når han guflede melon - kræet blev ca 16 år :wink:

Mottoet herhjemme har altid været at melon er gååååt… meget melon er bedre! :savle: :smiley: og de har med stor fornøjelse gnasket sig igennem praktisk talt hver eneste melonvariant, der findes i almindelig handel :)[/QUOTE]

Okay, synes bare jeg havde læst noget med kerner et sted…engang…

Men måske er det dét her, jeg tænker på - her står at æblekerner og sten fra blomme, kirsebær og abrikos er giftige - for hunde. :slight_smile: Om det også er for katte, skal jeg ikke ku’ sige.
http://samvirke.dk/billedgallerier/gallerier/ting-aldrig-maa-give.html

Så sidder man og googler om vindruer/hunde/katte - og se så engang her: :uha:

http://www.kirstensdyrebutik.dk/24/m28/1_stk_tandstenskiks/

Hundekiks med vindruekerneolie?? :uha:

Nå, men så må det vel kun være frugtkødet, der er giftigt ved druer…måske…:?

Så vidt jeg er informeret, ved man ikke præcist hvilket stod i druer og rosiner der virker giftigt, og det er ikke alle dyr der reagerer på disse giftstoffer, men kommer der en reaktion, er denne ofte med dødelig udgang, da nyrene lukker ned.
Jeg tror ikke det er i kernerne ( da også rosiner fra kernefrie druer er giftige), men simpelthen noget at det der findes i druen som Ann også skriver.

Jeg har aldrig hørt om melon-forgiftning hos andre end stedsønnen der bare får meget dårlig mave, når han bliver overfodret med melon :yikes: