Katte på Malta

Jeg har lige været en uge på ferie på Malta, hvor jeg boede på et meget kattevenligt hotel. Min familie og jeg spiste vores måltider ude på en stor terrasse uden for hotellets restaurant. I takt med at der kom flere og flere gæster ud dukkede kattene op og nød godt af af “all inclusive”. Jeg må sige at jeg var meget imponeret af kattenes opførsel. De hoppede ikke op på bordene og prøvede at stjæle mad og de prøvede ikke at snyde sig ind i restauranten. De sad bare ved bordene og ventede på godbidder hvilket de fik i stort antal. Jeg var også ret overrasket over at alle gæster og personale accepterede kattenes tilstedeværelse fuldt ud. Jeg så ikke nogen der prøvede at skubbe dem væk.

Alle misserne så rigtig godt ud og jeg er sikker på at mange af dem var neutraliserede - hankattene var helt sikkert snippede og de fleste havde et klip i øret som var de genudsat. Rund om på hotellet stod skåle med kattemad og vand så der var helt sikkert nogen der tog sig af dem.

Herunder kan I se billeder af de fine misser fra Malta (Ramla Bay Resort). En kat var tydeligvis ikke steriliseret da den havde tre yndige killinger.

De er så kattevenlige på Malta :smiley:

Her er et billede fra Mellieha Holiday Centre, dengang jeg var afsted :slight_smile:

…og det var bare nogle af de katte, som “boede” hos os :smiley:

Var det ikke Malta Dyrlæge Tom Schantz Kristensen tog til og underviste udi kunsten at begrænse katteholdet?

Blev nysgerrig den Dyrelæge har skrevet en artikel der hedder “kattene på Malta spiser på egen cafe” men jeg kan ikke læse den… Men var der ikke også en tv udsendelse om det engang?

“Kattecafeer …Kattene på Mellieha Holiday Centre bliver fodret og passet af centrets ansatte. Har du lyst til at fodre kattene eller kæle med dem, kan det gøres ved centrets to kattecafeer. For at undgå at kattene bliver syge, må der kun fodres med kattemad.”

Dejlige billeder :slight_smile: der er noget specielt ved at se katte i sådanne omgivelser synes jeg…
Har selv en bog der Hedder Solens katte, som er billeder og tekst om katte fra Grækenland mener jeg det er