Katte racer

Tea - Ja, min kommentar kommer netop også fordi Diego der er meget madglad er den sværeste at træne pga. det :slight_smile: Det kræver træning at få ham til at fokusere på andet end godbiderne :smiley:
Ifht Ebony, så kender jeg det også med en anden kat der havde et “problem-temperament”, der gjorde det også underværker for hende at blive trænet (klikker) :slight_smile:

hm hm… hvor skal godbidder være, mens man træner?

Uden for kattens synsvinkel og ikke i hånden eller i en skål, som står så katten kan se det.

Ellers får man show me the money katte, som kun arbejder, når de kan se maden - og det er da klart:-) Kloge katte:-)

Først klik så mad.

Hånden må heller ikke gå hen imod skål/mad, før man har klikket. For så bliver det til et forstyrrende element eller et signal

Jo jeg ved gost man kan udstille huskatte… men har altid haft huskatte, og dem jeg har haft er stort set nogle som ganske vist er vokset op inde for men alligevel har ejerne ikke gjort noget specielt for at pleje dem/give ordentlig foder osv.
Og så kender man jo (tit) ikke afstamningen på huskatte udover hvem moderen er…
Derfor tænkte jeg det måske var skønnere med en racekat hvor man kender til avlen/generne og sygsomme…
Mewn jo jeg ville sagtens kunne fristes til en huskat igen

Rikke N - Jeg synes også at det er sjovere at udstille racekat end huskat. Jeg har prøvet begge dele i nogle år hver. Det er jo også egentlig racekatteklubberne der afholder udstillingerne. De er bare så flinke at vi også gerne må udstille huskatte :slight_smile: