Katteallergi

Jeg laver lige en ny tråd om katteallergi, da denne jeg lavede under et andet brugernavn er lidt gammel.
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=17649&highlight=katteallergi

Jeg har fået 2 killinger for snart 3 uger siden og har desværre fået nogle allergisymptomer som jeg frygter er katteallergi.

Jeg havde faktisk frygten inden jeg anskaffede killingerne og var til læge, men han nægtede mig en allergitest. Sagde det var meget bedre at besøge nogle katte og “mærke efter”
Jeg skulle kunne mærke det med det samme med kløen i øjnene m.m. Det fik jeg ikke under besøget, så jeg forelskede mig selvfølgelig i killingerne.

Jeg har så nu hvor jeg har fået kattene fået kløen i øjnene, slim på lungerne, hoste, snøften, tilstoppet næse og let til hovedpine.
Mine første symptomer var slim og hoste den efterfølgende morgen, men det ment lægen var noget andet, da jeg burde reagere med det samme under kattebesøget sagde han.

Jeg har købt SensiStop idag og imorgen går jeg til lægen og forlanger en allergitest. Jeg vil også snakke med ham om vaccination og evt. andre muligheder.

I sommerferien får min papsøn en ungdomsbolig, så vi endelig kan få et soveværelse (vi har sovet i stuen i 11 år) og det vil jeg holde kattefrit.

Jeg har også hørt at man skal undgå chokolade, kaffe, te, kakao og sukker. Har I hørt om det?

Andre erfaringer vil jeg meget gerne høre om. :slight_smile:

Det kan godt være en midlertidig reaktion du oplever.

Jeg har katteallergi og har oplevet at hver gang der er kommet en ny kat i hjemmet, reagerer jeg kraftigt i 2-3 uger hvorefter allergien så stilner af og normaliserer sig igen. Min helt egen hyposensibilisering om man så må sige :tihi:

Men prøv i første omgang at få lokket din læge til at tage den blodprøve, så du har noget at gå ud fra. Det kan også være at kattene “bare” får dig til at reagere kraftigere på noget andet du er allergisk overfor - måske græs?

Og ellers er jeg spændt på at høre om dine erfaringer med SensiStop når du når kuren igennem, det er en af de ting jeg selv har kigget lidt på, men desværre ikke har økonomien til pt.